bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Ο Bob Dylan και η Adele γίνονται… ομόλογο

  • Bloomberg


Το αγαπημένο σας hit των Green Day ή των Guns N’ Roses μπορεί να βοηθήσει τους αγοραστές ενός νέου ομολόγου να πάρουν πίσω τα χρήματα που επενδύουν.

Ο οργανισμός διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων SESAC προχωρά σε έκδοση ομολόγου ύψους 560 εκατ. δολαρίων, εγγυημένου από περιουσιακά στοιχεία όπως οι συμφωνίες παραχώρησης αδειών που επιτρέπουν σε διάφορα μέρη όπως μπαρ, καταστήματα ή γυμναστήρια να παίζουν δημοφιλή τραγούδια.

Πρόκειται για την πρώτη τέτοια συμφωνία που πραγματοποιεί η εταιρεία Blackstone Group Inc., η οποία υπολογίζει μεταξύ των περίπου 35.000 καλλιτεχνών της ονόματα διεθνούς εμβέλειας, όπως του Bob Dylan, της Adele και του Neil Diamond. Όταν η SESAC υπογράφει μια συμφωνία άδειας εκμετάλλευσης, συλλέγει δικαιώματα και τα αποδίδει στους καλλιτέχνες.

Η έκδοση, η οποία πραγματοποιείται από την Guggenheim Securities, μπορεί να τιμολογηθεί την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα αλλά θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Η Kroll Bond Rating Agency αναμένει να αξιολογήσει τη συμφωνία με BBB-, τη χαμηλότερη επενδυτική βαθμίδα, ενώ η Morningstar Credit Ratings έδωσε αρχική αξιολόγηση BBB, δηλαδή υψηλότερη κατά μία βαθμίδα.

Η ομολογιακή έκδοση περιλαμβάνει δύο μέρη, ποσό 30 εκατ. δολαρίων με μεταβλητό επιτόκιο και κεφάλαια 530 εκατ. δολαρίων σταθερού επιτοκίου.

Η Morningstar δήλωσε στην έκθεση αξιολόγησής της ότι αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο η μακρά ιστορία της αύξησης των εσόδων της SESAC και η ικανότητα της να κρατά τους καλλιτέχνες της. Παράλληλα, όμως, επισήμανε ότι ανησυχεί για τα υψηλότερα επίπεδα χρέους της εταιρείας σε σχέση με τις ταμειακές ροές και την υποχώρηση του ρυθμού αύξησης των δικαιωμάτων τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής μετάδοσης καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν πλέον σε online streaming.

Δεν είναι η πρώτη φορά που τα δικαιώματα των καλλιτεχνών χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν δανειακές υποχρεώσεις. Ο David Bowie πρωτοστάτησε σε τέτοιες συμφωνίες στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν εξασφάλισε ροές δικαιωμάτων από τη μουσική του, με ένα μοντέλο που αργότερα αντέγραψαν και άλλοι μουσικοί, όπως οι James Brown και The Isley Brothers.

Η Blackstone κατέβαλε 1,125 δισ. δολάρια για να αγοράσει τη SESAC το 2017, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος οργανισμός διαχείρισης δικαιωμάτων, πίσω από τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς American Society of Composers Authors and Publishers και Broadcast Music Inc.

 


ΣΧΟΛΙΑ