• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Μετά από το πετρέλαιο ήρθε η σειρά του LNG να φέρει χαμόγελα στους πλοιοκτήτες

    • Bloomberg
    dynagas LNG

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “Clean Energy” της Dynagas LNG Partners είναι χωρητικότητας 149.700-cbm και κατασκευής του έτους 2007


    Οι έμποροι υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ακολουθούν την τελευταία τάση της αγοράς πετρελαίου, αποθηκεύοντας τεράστιους όγκους του εμπορεύματος στα δεξαμενόπλοια, με την ελπίδα ότι οι τιμές θα αυξηθούν.

    Αλλά ενώ το ακατέργαστο πετρέλαιο μπορεί να παραμείνει για μήνες ή και χρόνια στη δεξαμενή ενός τάνκερ, το LNG τείνει να εξατμιστεί ακόμη και στα ειδικά διαμορφωμένα πλοία για την αποθήκευση του. Αυτό περιορίζει το χρονικό διάστημα κατά το οποίο είναι εφικτή η πλωτή αποθήκευση του.

    “Η συντήρηση του παγωμένου αερίου είναι πάρα πολύ δαπανηρή, λόγω του ενεργειακού κόστους για τη διατήρηση της εξαιρετικά χαμηλής θερμοκρασίας -250 βαθμούς Fahrenheit”, δήλωσε ο Francisco Blanch, επικεφαλής της παγκόσμιας αγοράς βασικών προϊόντων και παραγώγων της Bank of America Corp. στη Νέα Υόρκη.

     

    Spot LNG charter rates spike

    Ο αριθμός των πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν για πλωτή αποθήκευση έφτασε στα 17 στο τέλος του περασμένου μήνα, αλλά έχει πλέον περιοριστεί σε 13 μετά την εκφόρτωση ορισμένων φορτίων στην Ινδία, σύμφωνα με την εταιρεία επεξεργασίας των δεδομένων Kpler. Τρία πλοία έχουν παραμείνει αδρανή για περισσότερο από 10 ημέρες, ανέφερε σε σημείωμα ο Κυριάκος Μεζόπουλος, επικεφαλής για το LNG στη Affinity, σε σημείωμα του.

    Το γεγονός ότι περισσότερα πλοία ενεργούν σαν δεξαμενές αποθήκευσης, ενδέχεται να είναι σημάδι ότι η βιομηχανία LNG είναι έτοιμη να μειώσει την παραγωγή. Πρόκειται για μία αντίδραση στην κατάρρευση των τιμών καθώς η ζήτηση επιβραδύνθηκε, αποτέλεσμα των δύο ζεστών χειμώνων στη σειρά και της πανδημίας που έχει προκαλέσει το κλείσιμο τεράστιων τμημάτων της παγκόσμιας οικονομίας.

    Η εταιρεία παραγωγής LNG, Cheniere Energy Inc. των ΗΠΑ προμηθεύει ήδη με φορτία την Ευρώπη, με ορισμένους εμπόρους και αναλυτές να πιστεύουν ότι αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να προηγείται των προσωρινών διακοπών στην παραγωγή που ίσως ακολουθήσουν.

    Η spot τιμή του LNG στην Ασία, τη μεγαλύτερη περιοχή κατανάλωσης του εμπορεύματος, σημείωσε βουτιά αυτή την εβδομάδα σε επίπεδα ρεκόρ, και οι τιμές στην Ευρώπη επίσης προσεγγίζουν τα ιστορικά χαμηλά τους. Και σε αντίθεση με το πετρέλαιο, όπου οι αγορές δείχνουν ανάκαμψη των τιμών τους προσεχείς μήνες, η αύξηση των προθεσμιακών τιμών για το LNG είναι πολύ μακριά προς το παρόν.

    “Βλέπουμε σαφώς την πλωτή αποθήκευση ως βαλβίδα ασφαλείας τις επόμενες δύο εβδομάδες και ακόμη και τους επόμενους δύο μήνες”, δήλωσε σε ένα webinar ο Jefferson Clarke, επικεφαλής για το LNG στη ναυλομεσιτική Poten & Partners Inc.   

     

    No rebound for spot Asia LNG price in sight

     

    Στην αγορά αργού πετρελαίου, η πτώση των τιμών πυροδότησε ένα τεράστιο contango, όπου οι έμποροι προβλέπουν κέρδη στους επόμενους μήνες και έχουν κίνητρο να αποθηκεύσουν το εμπόρευμα για μήνες ή χρόνια. Έχουν ναυλώσει δεξαμενόπλοια επειδή οι χώροι αποθήκευσης στην ξηρά έχουν σχεδόν εξαντληθεί.

    Μάλιστα, οι τιμές των ναύλων στα τάνκερ έχουν σημειώσει ράλι καθώς το προς αποθήκευση πετρέλαιο που υπάρχει είναι άφθονο.

    Η δυναμική είναι διαφορετική στη βιομηχανία φυσικού αερίου, όπου οι χώροι αποθήκευσης του εμπορεύματος στην ξηρά, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι σχεδόν άδειοι εξακολουθούν να έχουν καύσιμα από πέρυσι και οποιαδήποτε ανάκαμψη της τιμής τοποθετείται πολύ μακριά χρονικά. Επίσης, ο ρυθμός “βρασμού” είναι ένας παράγοντας για το LNG. Μεταξύ 0.07% και 0.15%  του εμπορεύματος κατά μέσο όρο εξατμίζεται από τα δεξαμενόπλοια αποθήκευσης ημερησίως. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού 75 ημερών, περίπου το 5% έως 11% του αρχικού φορτίου θα μπορούσε να χαθεί.

    Παρά το γεγονός ότι τα νέα πλοία διαθέτουν καλύτερη τεχνολογία που περιορίζει το ποσοστό εξάτμισης, η δυσκολία διατήρησης του αερίου για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους σημαίνει ότι η χρήση των τάνκερ για αποθήκευση έχει ένα φυσικό όριο.

    Ενώ ο ασιατικός δείκτης του LNG έχει χάσει περίπου το ήμισυ της αξίας του φέτος, η αποθήκευση του εμπορεύματος αποτελεί ανάσα αισιοδοξίας για τους πλοιοκτήτες. Μπορούν να χρεώνουν άνω του 40% περισσότερο για ένα κλασικό δεξαμενόπλοιο στον Ατλαντικό σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής Fearnleys A/S.

    Ασυνήθιστη τάση

    Η τελευταία τάση είναι ασυνήθιστη για αυτή τη χρονική περίοδο, δήλωσε ο Oystein Kalleklev, διευθύνων σύμβουλος της Flex LNG Ltd. Η εταιρεία διαθέτει έξι πλοία προς ναύλωση. Σε αντίθεση με το πετρέλαιο, η ζήτηση LNG είναι κατά κύριο λόγο εποχιακή, και κορυφώνεται το χειμώνα, λόγω της ζήτησης για θέρμανση και λιγότερο το καλοκαίρι για ψύξη.

    Περισσότερη ζήτηση για πλωτή αποθήκευση μπορεί να εμφανιστεί το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όταν οι δεξαμενές στην ξηρά είναι πλήρεις και το κρύο του χειμώνα δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Η ζήτηση για πλοία αργότερα φέτος αυξάνεται ήδη, δήλωσε ο Mark Kremin, Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής Teekay Gas Group Ltd.

    Εν μέρει, η πλωτή αποθήκευση του LNG είναι αποτέλεσμα της καραντίνας, υποστήριξαν σε συνέντευξη ο Kalleklev της Flex και ο διευθύνων σύμβουλος της Hoegh LNG Holdings Ltd., Sveinung Stohle. Άλλοι λόγοι είναι οι αναβολές φορτίου και οι εκτροπές, καθώς η πανδημία έπληξε τη ζήτηση και οδήγησε σε καθυστερήσεις της εκφόρτωσης, σύμφωνα με τα στελέχη της ναυτιλίας.

    “Θα παρατηρήσουμε αυξημένη αναποτελεσματικότητα όσον αφορά την εκφόρτωση και περιπτώσεις πλοίων που θα πρέπει να περιμένουν 14 ημέρες από τη φόρτωση μέχρι την εκφόρτωση, καθώς και το αυξημένο επίπεδο πλωτής αποθήκευσης σε σύγκριση με αυτό που είναι συνηθισμένο τη συγκεκριμένα χρονική περίοδο του έτους”, δήλωσε ο Kalleklev.



    ΣΧΟΛΙΑ