• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Lufthansa: Πού “κολλάει” το σχέδιο διάσωσης των 9,8 δισ. δολαρίων

    • Bloomberg
    Carsten Spohr , CEO Lufthansa

    Carsten Spohr , CEO Lufthansa


    Το γερμανικό σχέδιο διάσωσης της Lufthansa  ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ (9,8 δισ. δολαρίων) επιβραδύνεται από διάφορα εμπόδια. Το πρώτο είναι να διασφαλιστεί ότι θα λάβει γρήγορα έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μόλις ολοκληρωθεί, αναφέρουν πηγές του Bloomberg.

    Μια λεπτομέρεια που πρέπει να επιλυθεί είναι το χρονοδιάγραμμα εξόδου της Γερμανίας από το ποσοστό που θα αποκτήσει στην μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπη, υποστηρίζει η ίδια πηγή.  Η κυριακάτικη έκδοση της Bild ανέφερε ότι η Lufthansa θα έχει προθεσμία τριών ετών για την αποπληρωμή του πακέτου διάσωσης.

    Το βασικό περίγραμμα της συμφωνίας διάσωσης που θα καταστήσει την Γερμανία το μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας σχεδιάσθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, μετά από εβδομάδες διαπραγματεύσεων. Στόχος της κυβέρνησης ήταν μια επίσημη προσφορά για τον αερομεταφορέα εντός του Σαββατοκύριακου, όμως οι συνομιλίες μεταξύ Γερμανίας, Lufthansa και Ευρωπαϊκής Επιτροπής «φρενάρουν» την εφαρμογή του σχεδίου, όπως υποστηρίζουν οι πληροφορίες.

    Η σύσκεψη του εποπτικού συμβουλίου της Lufthansa μετατέθηκε από τη Δευτέρα στην Τρίτη, ανέφερε η Handelsblatt. Η γερμανική κυβέρνηση έκανε πίσω στην απαίτηση της να αποδεχθεί η Lufthansa την παράδοση παραγγελιών αεροσκαφών Airbus SE αξίας περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανέφερε η εφημερίδα

    Το πακέτο περιλαμβάνει δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την επονομαζόμενη “σιωπηρή συμμετοχή”- άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, και επιπλέον μετατρέψιμο όμολογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Πέτερ Αλτμάιερ, σε συνέντευξή του το Σάββατο είχε αναφέρει ότι μια στρατηγική εξόδου θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου.

    Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις που χαλάρωσαν αυτόν τον μήνα για να βοηθήσουν στην ανακούφιση της οικονομικής ζημίας από την πανδημία, τα κράτη μέλη θα πρέπει να μειώσουν τα μερίδια που αγοράζουν σε εισηγμένες εταιρείες εντός έξι ετών. Η μονάδα ανταγωνισμού της ΕΕ απαγόρευσε επίσης πληρωμές όπως μερίσματα και μπόνους για ανώτατα στελέχη, ενώ απαγορεύει στις εταιρείες να αναλαμβάνουν ποσοστό άνω του 10% σε ανταγωνιστές, προμηθευτές ή πελάτες.

    Η Lufthansa θα λάβει παράλληλα στήριξη και από Ελβετία, Αυστρία και Βέλγιο, χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται θυγατρικές της.

    Η πρόκληση της Ryanair

    Οι κυβερνήσεις μπορούν να θέσουν αυστηρότερους όρους στη βοήθεια για να περιορίσουν την πιθανή ζημιά σε αντίπαλους που δεν λαμβάνουν παρόμοια βοήθεια. Η Ryanair Holdings Plc έχει ήδη αμφισβητήσει τη διάσωση της Air France-KLM και δεσμεύτηκε να κάνει το ίδιο με τη Lufthansa, διαμαρτυρόμενη ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα εξέλθει από την κρίση ισχυρότερος, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν βοήθεια θα ανταγωνίζονται “με τα δύο χέρια δεμένα πίσω από την πλάτη”.

    Η γερμανική κυβέρνηση αρνήθηκε να σχολιάσει.

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε μια προηγούμενη δήλωση είχε επισημάνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές βρίσκονταν σε συνεχή επαφή με τις εθνικές κυβερνήσεις και «γνωρίζουν πολύ καλά τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζει ο τομέας των αερομεταφορών λόγω της πανδημίας».

    Η Lufthansa επρόκειτο να εκδώσει τις μετοχές για την κυβέρνηση  με ονομαστική τιμή 2,56 ευρώ, ένα σημαντικό discount που θα επέτρεπε στο κράτος να επωφεληθεί από οποιαδήποτε ανοδική κίνηση της τιμής. Τα μέρη συζητούν επίσης μια επιλογή μείωσης κεφαλαίου, προκειμένου η Lufthansa να εκδόσει μετοχές κάτω από αυτήν την τιμή, δήλωσε η εταιρεία την περασμένη εβδομάδα.

     



    ΣΧΟΛΙΑ