Μια ακόμη αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένα σημαντικό μερίδιο στην πορτογαλική κρατική TAP air, κατατέθηκε από την Deutsche Lufthansa, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κάρστεν Σπορ (Carsten Spohr) να ανακηρύσσει τον μεγαλύτερο αεροπορικό όμιλο της Ευρώπης ως τον καλύτερο συνεργάτη για τον κρατικό αερομεταφορέα.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση της Πορτογαλίας σχεδιάζει να πουλήσει το 49,9% των μετοχών της TAP, εκ των οποίων το 5% θα διατεθεί αρχικά για τους εργαζόμενους της TAP.

1

«Ως μακροχρόνιος συνεργάτης της Star Alliance και με τις εκτεταμένες επενδύσεις μας στην Πορτογαλία, συνεχίζουμε να θεωρούμε τον Όμιλο Lufthansa ως τον καλύτερο συνεργάτη για την TAP και για την Πορτογαλία», δήλωσε ο Spohr.

Πρόσθεσε, δε, ότι σκοπεύει να «διατηρήσει την πορτογαλική ταυτότητα της TAP».

Να σημειωθεί ότι χθες, η Air France-KLM κατέθεσε πρώτη εκδήλωση ενδιαφέροντος, καθώς ξεκινά μια διαδικασία πολλαπλών σταδίων, στο τέλος της οποίας η εταιρεία που θα κερδίσει θα αποκτήσει μερίδιο στον αερομεταφορέα.

Εκτός από την αρχική απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου, ο στόχος της Lufthansa αναμένεται να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με την TAP και να ενισχύσει τη θέση της Λισαβόνας ως κόμβου στον Ατλαντικό στο δίκτυό της, ανέφερε σήμερα σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Σημειώνεται ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι ένα επίσημο μήνυμα ότι μια εταιρεία επιθυμεί να συμμετέχει σε μια πιθανή συμφωνία, χωρίς να έχει υποβάλει ακόμη προσφορά.

Το έγγραφο συνήθως περιγράφει το σκεπτικό του πλειοδότη, την οικονομική ικανότητα, τη σχετική εμπειρία και τυχόν προϋποθέσεις για τη διαδικασία, en;v μπορεί επίσης να περιλαμβάνει πρώιμες απόψεις αποτίμησης, αναφέρει το Bloomberg.

Μεγάλο το ενδιαφέρον

Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με την Air France-KLM, η Deutsche Lufthansa και η ιδιοκτήτρια της British Airways, IAG, έχουν επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον για την TAP τον τελευταίο χρόνο.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία ξεχωρίζει ανάμεσα σε μια μικρή ομάδα κρατικών αερομεταφορέων που εξακολουθούν να είναι διαθέσιμοι στην Ευρώπη, μια περιοχή που πλέον κυριαρχείται από τους τρεις μεγάλους ομίλους.

«Βλέπουμε την IAG, μικρότερη από την Air France-KLM ή τη Lufthansa στη διαδρομή Ευρώπη-Βραζιλία, ως τον πιο πιθανό αγοραστή», προσθέτοντας ότι σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η εταιρεία δεν ασχολείται επί του παρόντος με την ενσωμάτωση δικτύων αεροπορικών εταιρειών.

Η ελκυστικότητα της TAP έγκειται στις κυρίαρχες διαδρομές της προς τη Βραζιλία, την ισχυρή παρουσία της στην Αφρική και τις συνδέσεις της με τη Βόρεια Αμερική.

Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε 16 εκατομμύρια επιβάτες το 2024, σημειώνοντας αύξηση 1,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και παραμένει κερδοφόρα από το 2022 μετά από πέντε χρόνια ζημιών, σύμφωνα με το Bloomberg.

Διαβάστε επίσης: 

Τζένσεν Χουάνγκ (Nvidia): Δεν υπάρχει «φούσκα ΑΙ» αλλά σε κομβικό σημείο που θα αλλάξει το τοπίο της τεχνολογίας

Κορυφαίος short seller προειδοποιεί: Δεν είναι στιγμή να ποντάρετε εναντίον τεχνολογικών κολοσσών

Σέρτζιο Ερμότι: «Παράλογες» οι εικασίες για αποχώρηση της UBS από την Ελβετία