bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Γιατί το Facebook και η Google δεν είναι πλέον τα πιο περιζήτητα μέρη εργασίας

  • Bloomberg


Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Facebook Inc. και η Alphabet Inc. της Google, που θεωρούνταν εδώ και αρκετό καιρό οι πιο επιθυμητοί χώροι εργασίας παγκοσμίως, προσφέροντας αμέτρητα πλεονεκτήματα και παροχές στους εργαζόμενους, χάνουν μέρος από τη λάμψη τους.

Οι δημοφιλείς εταιρείες της Silicon Valley δεν περιλαμβάνονται πλέον στο Top 10 της λίστας  “Best Places to Work” στις Η.Π.Α., σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη της Glassdoor που κυκλοφόρησε την Τρίτη. Η HubSpot Inc., μια εταιρία λογισμικού cloud, κατέκτησε την πρώτη θέση, ενώ οι εταιρείες τεχνολογίας DocuSign Inc. και Ultimate Software βρίσκονται στην τρίτη και όγδοη θέση αντίστοιχα.

Το Facebook, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως το «καλύτερο μέρος για εργασία» τρεις φορές κατά τα τελευταία 10 χρόνια, κατέλαβε την 23η θέση. Είναι η χαμηλότερη θέση της εταιρείας μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από τότε που βρέθηκε στη λίστα ως το κορυφαίο μέρος για να εργαστεί κάποιος, το 2011. Το Facebook, με έδρα το Menlo Park, Καλιφόρνια, κατατάχθηκε έβδομο πέρυσι.

Η Google, η οποία ψηφίστηκε το «το καλύτερο μέρος για δουλειά» το 2015 και βρισκόταν στο Top-10 κατά τα προηγούμενα οκτώ χρόνια, υποχώρησε στο Νο 11 της λίστας της Glassdoor. Η Apple Inc. κατέλαβε την 84η θέση. Η Amazon Inc., η οποία ποτέ δεν ήταν γνωστή για το καλό εργασιακό περιβάλλον της, απέτυχε να βρεθεί στη λίστα για 12ο συνεχόμενο έτος.

Η Microsoft Corp. ήταν η μία και μοναδική μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας η οποία βρέθηκε σε υψηλότερη θέσεις. Συγκεκριμένα κατέκτησε την 21η θέση από το νούμερο 34 που ήταν πέρυσι.

Η κατάταξη των εταιρειών στην ετήσια λίστα γίνεται με βάση τις αξιολογήσεις των εργαζομένων σε τομείς όπως η αποζημίωση, τα οφέλη, ο πολιτισμός και η διοίκηση. Πολλές από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως το Facebook και το Google, έχουν επικριθεί φέτος για μια πληθώρα θεμάτων και σε ορισμένες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι έχουν εκφράσει δημοσίως την αντίθεση τους σε ορισμένες διοικητικές αποφάσεις.

Στη Google, οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι τακτικές «εκφοβισμού» της κατά των εκπροσώπων των εργαζομένων. Τα αποτελέσματα εσωτερικής έρευνας των εργαζομένων στον γίγαντα της αναζήτησης στο διαδίκτυο, που ανέφερε η Bloomberg τον Φεβρουάριο, έδειξαν ότι λιγότεροι υπάλληλοι εμπνεύστηκαν από το όραμα του διευθύνοντος συμβούλου Sundar Pichai σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι λιγότεροι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η διοίκηση θα μπορούσε να οδηγήσει με επιτυχία την εταιρεία στο μέλλον.

Στο Facebook, το οποίο όπως και η Google δίνει στους εργαζόμενους παροχές, συμπεριλαμβανομένων των δωρεάν γευμάτων, των εταιρικών μεταφορών και των υπηρεσιών πλυντηρίου, οι εργαζόμενοι έχουν αντιδράσει σε ορισμένα θέματα πολιτικής, όπως η απόφαση να μην ελέγχονται οι πολιτικές διαφημίσεις.