Η ανοδική πορεία της αγοράς φορτηγών πλοίων τύπου capesize το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργήσει το ιδανικό περιβάλλον για μια σειρά από κερδοφόρες κινήσεις Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι αξιοποιούν το θετικό momentum για να αποεπενδύσουν από τα παλαιότερα περιουσιακά τους στοιχεία.

Όπως σημειώνει η Eύα Τζίμα, επικεφαλής ανάλυσης στην Cass Technava, «η ραγδαία βελτίωση της ψυχολογίας στον τομέα των capesize δεν βασίζεται μόνο στην ισχυρή απόδοση του τέταρτου τριμήνου αλλά σε μια παρατεταμένη περίοδο πολύ υγιών αποδόσεων από τα μέσα του καλοκαιριού και μετά. Αυτό έχει βοηθήσει να διατηρηθεί αυξημένο το ενδιαφέρον για πλοία περίπου 15 ετών».

1

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη κίνηση της TMS Dry του Γιώργου Οικονόμου, η οποία σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές εξασφάλισε «την υψηλότερη δυνατή τιμή» για ένα capesize 19 ετών, ένα εκ των παλαιότερων του στόλου της.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 174,200 dwt Pompano (κατασκευής 2006), το οποίο κατά πληροφορίες η ναυτιλιακή πούλησε σε τιμή άνω των 20 εκατ. δολαρίων. Ενώ σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Signal Ocean, η αξία του κινεζικής κατασκευής πλοίου, το οποίο διαθέτει scrubber και πρέπει να περάσει ειδική επιθεώρηση μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, κυμαίνεται περίπου στα 19,5 εκατομμύρια δολάρια.

Η παράδοση του στους νέους ιδιοκτήτες δεν θα γίνει άμεσα, καθώς το πλοίο πρέπει να ολοκληρώσει κάποια προγραμματισμένα ταξίδια.

Την ίδια στιγμή, η ναυτιλιακή Golden Union συμφερόντων της οικογένειας Βενιάμη φέρεται να αποεπενδύει από ένα 16 ετών πλοίο της σε τιμή περίπου 2 εκατ. δολάρια υψηλότερη από αυτή που θα κόστιζε πριν από δύο μήνες.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι το χωρητικότητας 179,600 dwt Cape Providence (κατασκευής 2009) θα πουληθεί περίπου 28 εκατ. δολάρια.

Το συγκεκριμένο capesize φέρεται να είχε δεχθεί μια προσφορά από την Κίνα σε προηγούμενη προσπάθεια πώλησης του στις αρχές Οκτωβρίου, ύψους περίπου 26 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, η ναυτιλιακή την απέρριψε, επαναφέροντας το πλοίο προς πώληση το Νοέμβριο.

Η αύξηση της αξίας του από τότε αντικατοπτρίζει τη θετική ψυχολογία που επικρατεί τελευταία στην αγορά capesize.

Με τους ναύλους των πλοίων τύπου capesize να πλησιάζουν τα υψηλότερα επίπεδα των δύο τελευταίων ετών, η NGM της οικογένειας Μουνδρέα προχώρησε σε μία άκρως κερδοφόρα κίνηση, πουλώντας ένα bulker που απέκτησε πριν από πέντε χρόνια, όταν οι αξίες ήταν πολύ χαμηλότερες.

Σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 181,458 dwt Pacifist (κατασκευής 2011), στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων. Το ιαπωνικής κατασκευής πλοίο δεν έχει scrubber και πρέπει να περάσει ειδική επιθεώρηση τον Ιανουάριο.

Η NGM είχε πληρώσει 19 εκατ. δολάρια για την εξαγορά του από την ταϊβανέζικη Sincere Navigation το 2020.

H Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου πούλησε τον περασμένο μήνα το Seaunity, το παλαιότερο capesize του στόλου της.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το χωρητικότητας 181,500 dwt, κατασκευής 2010, φορτηγό πλοίο άλλαξε χέρια στην τιμή των 31 εκατ. δολαρίων.

Η VesselsValue αποτιμά το πλοίο στα 31,2 εκατ. δολάρια, ενώ η Clarksons αποτιμά κατά μέσο όρο τα 15 ετών capesize στα 29 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

H Hapag-Lloyd κατέθεσε πρόταση εξαγοράς της ΖΙΜ

Ευγενία Ανδριανοπούλου (Cape Shipping): Ναυπηγεί 6 δεξαμενόπλοια, ενώ παρέλαβε άλλα 4 – Διαχειρίζεται ένα διαφοροποιημένο στόλο με 18 πλοία

Η Cosco επεκτείνεται και στη ναυτιλιακή τεχνολογία