• Ναυτιλία

    Β. Μαρινάκης: Χρηματοδότηση 200 εκατ. δολ. από την Κίνα για την Capital Maritime

    Βαγγέλης Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Σε συμφωνία με τις κινεζικές τράπεζες για την εξασφάλιση δανείου ύψους 200 εκατ. δολ. προχωρά η ναυτιλιακή Capital Maritime & Trading Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, με στόχο τη χρηματοδότηση τεσσάρων τάνκερ VLCC που βρίσκονται υπό κατασκευή στη Nότιο Κορέα.

    Όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια του 20ου Marine Money Greek Ship Finance Forum, ο Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners L.P., η Capital Maritime & Trading Corp, βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την επίτευξη συμφωνίας με τις China Merchants Bank (CMB) και Industrial and Commercial Bank of China (ICBC). Πρόκειται για μία συναλλαγή που θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. δολ.

    Με τα δάνεια η εταιρία θα χρηματοδοτήσει τις παραγγελίες που πραγματοποίησε το 2017 στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries (SHI). Τα δεξαμενόπλοια, που θα διαθέτουν scrubber, Hull No 2225 έως 2228, είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2019. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το κόστος τους ανέρχεται σε 82 εκατ. δολ. έκαστο.

    Σημειώνεται ότι παραδοσιακά η Capital έκλεινε συμφωνίες χρηματοδότησης με ευρωπαϊκές εμπορικές τράπεζες, ωστόσο το τελευταίο διάστημα υπήρξαν σκέψεις να στραφεί στην αγορά της Κίνας. Όπως ανέφερε ο κ. Καλογηράτος, o ίδιος επισκέφτηκε την Κίνα εδώ και τέσσερα χρόνια και πραγματοποίησε συζητήσεις, ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις ολοκληρώθηκαν τώρα.

    Είναι ασυνήθιστο για τα κινεζικές τράπεζες να χρηματοδοτούν αγορές πλοίων τύπου VLCC και η συμφωνία που πέτυχε ο κ. Μαρινάκης μπορεί να ανοίξει το δρόμο για περαιτέρω τέτοιες συμφωνίες.

    Ο όμιλος Capital, που περιλαμβάνει και την εισηγμένη Capital Product Partners, διαθέτει στόλο με 74 πλοία, μεταξύ των οποίων τάνκερ, boxships, φορτηγά πλοία, containerships και πρόσφατα, πλοία μεταφοράς LNG.

    Βαγγέλης Μαρινάκης
    Το χημικό δεξαμενόπλοιο Alkiviadis της Capital Ship Management είναι χωρητικότητας 36.700-dwt και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Πίττας: Αναχρηματοδότηση δανείων και επιπλέον ρευστότητα για τη Eurodry. Οι νέες κινήσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Σε ελληνικά χέρια και πάλι το πλοίο που πούλησε η Ivy Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Ποιος είναι ο Έλληνας COO που αναλαμβάνει να υλοποιήσει τα φιλόδοξα σχέδια της MarineTraffic



    ΣΧΟΛΙΑ