• Big Story

    Γ. Αγγελικούσης – Γ. Προκοπίου: Προβλέψεις και συμβουλές από δύο «Τιτάνες» της Ναυτιλίας

    Γιάννης Αγγελικούσης,πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group/ Γιώργος Προκοπίου, πρόεδρος της Dynacom Tankers Management

    Γιάννης Αγγελικούσης,πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group/ Γιώργος Προκοπίου, πρόεδρος της Dynacom Tankers Management


    Δύο πανίσχυροι Έλληνες εφοπλιστές, ο Γιάννης Αγγελικούσης και ο Γιώργος Προκοπίου, εκτιμούν ότι τα suezmaxes και τα VLCCs θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά τα προσεχή χρόνια και γι’ αυτό τον λόγο συνεχίζουν να επενδύουν αποκλειστικά στις συγκεκριμένες κατηγορίες tankers.

    Οι δύο εφοπλιστές βρέθηκαν στο Ντουμπάι για το Bahri Oil Transportation Forum και φυσικά δεν δίστασαν να μοιραστούν τις προβλέψεις τους σχετικά με τις προοπτικές της αγοράς των tankers.

    Ο πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group, ο κ. Αγγελικούσης τόνισε πως «τα φορτία των VLCCs και των suezmaxes θα έχουν μεγαλύτερη επέκταση από εκείνη των μικρότερων πλοίων» και συμπλήρωσε πως «περιοχές που είναι νέες στο χώρο έχουν ανάγκη από τέτοιου είδους tankers».

    Ο κ. Αγγελικούσης σημείωσε επίσης πως τα VLCCs είναι τα πιο συμφέροντα από πλευράς απόδοσης και επίδοσης δεξαμενόπλοια, αλλά οι απαιτήσεις της αγοράς είναι τόσο υψηλές που δεν επιτρέπουν την είσοδο πολλών ανταγωνιστών.

    «Είναι πάντα ο πρώτος τομέας που ανακάμπτει» τόνισε ο Έλληνας εφοπλιστής και αναφέρθηκε στην επιλογή του να στραφεί στα suezmaxes λέγοντας πως «πρέπει να παραδεχθώ πως ήταν μία καλή κίνηση μέχρι στιγμής».

    Ο πρόεδρος της Dynacom Tankers Management, Γιώργος Προκοπίου, ενεργός στην αγορά των suezmaxes από το 1990, υπογράμμισε πως σε γενικές γραμμές αυτού του τύπου τα tankers φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από τα VLCCs, παρ’ όλο που στην παρούσα αγορά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια αποδίδουν καλύτερα.

    «Μένει να δούμε ποιος θα κυριαρχήσει» τόνισε ο κ. Προκοπίου και πρόσθεσε πως ο στόλος της Dynacom είναι ισορροπημένος και έτσι η ναυτιλιακή του έχει τη δυνατότητα να περιλαμβάνει και suezmaxes και VLCCs.

    Σημειώνεται πως και οι δύο εφοπλιστές δεν φαίνονται πρόθυμοι να εισέλθουν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

    Οι ισχυροί άνδρες της ναυτιλίας έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων σε συμφέρουσες τιμές, με τη χρηματοδότηση των συμφωνιών αυτών, όπως τονίζουν, να μην αποτελεί πρόβλημα.

    Ο κ. Αγγελικούσης υποστήριξε ότι, όντας ιδιώτης, έχει τη δυνατότητα να διατηρεί επαρκή ρευστότητα, ώστε να μπορεί να κάνει με ευκολία τις κινήσεις του. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «αγοράζω ένα πλοίο και ρωτάω τις τράπεζες αν θέλουν να συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση. Ποτέ δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα και ούτε έχω δημιουργήσει στις τράπεζες οποιοδήποτε πρόβλημα».

    Ο κ. Προκοπίου παραδέχεται ότι οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές τράπεζες είτε έχουν εξαφανιστεί είτε διατηρούν μια επιφανειακή παρουσία και αυτό που έχει σημασία τώρα είναι η κινεζική παρουσία στη χρηματοδότηση.

    «Όπου υπάρχει κενό, έρχεται κάποιος άλλος να το γεμίσει», ανέφερε ο πρόεδρος της Dynacom.

    Πάντως κανείς από τους δύο εφοπλιστές δεν είναι διατεθειμένος να επιστρέψει στις χρηματιστηριακές αγορές για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη του στόλων του. Και αυτό γιατί δεν θέλουν να έχουν την παραμικρή εξάρτηση από επενδυτές οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν τους κύκλους της αγοράς και απαιτούν μερίσματα και περαιτέρω επενδύσεις για να γεμίσουν το δικό τους πορτοφόλι.

    Επίσης, δεν παρέλειψαν να δώσουν συμβουλές για μία επιτυχημένη πορεία στο χώρο της ναυτιλίας και της πλοιοκτησίας.

    Ο κ. Προκοπίου ανέφερε χαρακτηριστικά, «χρειάζεστε όγκο για να εξυπηρετείτε τους πελάτες σας, ανεξάρτητα από το πού ή πότε θέλουν ένα πλοίο».

    Και οι δύο τους συμφώνησαν πως τα ποιοτικά πλοία και η εξυπηρέτηση είναι εξίσου σημαντικά στοιχεία, με τον κ. Αγγελικούση να τονίζει ότι πάντα ξοδεύει μερικά εκατομμύρια δολάρια παραπάνω για ένα πλοίο υψηλότερων standards.

    «Δεν πληρώνει στην αγορά, αλλά τουλάχιστον έχετε καλύτερη απόδοση», λέει ο κ.  Αγγελικούσης. «Όλοι οι ναυλωτές κοιτάνε την ποιότητα όταν πρόκειται να επιλέξουν ένα πλοίο και σίγουρα σε περιόδους με πολλές business θα επιλέξουν αυτό του υψηλότερου επιπέδου. Όμως τα πλοία αυτά δεν έχουν ισχυρή μεταπωλητική αξία και αυτός είναι ο λόγος που τα στέλνουμε για scrap» συμπλήρωσε.

    Ο κ. Προκοπίου συμφώνησε και πρόσθεσε πως «ένα καλό πλοίο ξεκινά από το στάδιο του σχεδιασμού. Η καινοτομία και η εξειδίκευση αποτελούν βασικά σημεία. Σε μια υποτονική αγορά, ο ναυλωτής θα επιλέξει το πλοίο σας, αν και θα σας πληρώσει το ανάλογο επιτόκιο της αγοράς».

    Οι δύο πανίσχυροι εφοπλιστές συμφώνησαν επίσης πως πέρα από την υψηλή ποιότητα των πλοίων χρειάζεται και άψογη εξυπηρέτηση, αρχής γενομένης από τα πληρώματα.

    Ο κ. Αγγελικούσης επιλέγει τα ελληνικά πληρώματα και είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα χρήματα, καθώς «είναι καλύτερα και το αξίζουν», όπως αναφέρει.

    Ο κ. Προκοπίου από την άλλη θέλει οι χειριστές των δεξαμενόπλοιων να είναι ικανοί να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είστε σε θέση να κοιτάξετε τον πελάτη στα μάτια και να του πείτε ότι θα κάνω τη δουλειά όπως θέλετε. Από τη στιγμή που θα ναυλώσουν το πλοίο σας, να μην σας ξανακούσουν μέχρι να παραδώσετε το φορτίο τους».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Προκοπίου: Η απίστευτη εξομολόγηση. Πως για κάθε 1 εκατ. μου ζήτησαν φόρο 880.000 ευρώ 

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: 444 εκατομμύρια δολάρια για έξι νεότευκτα δίνει η Pan Ocean

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Φαφαλιός: Δυναμική επιστροφή στην αγορά των bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ