• Big Story

    Να ποιοι εφοπλιστές μας έχουν στα καράβια τους την γαλανόλευκη και μπορούν να προσλάβουν 50.000 Έλληνες

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Tankers


    Μετά τις δημόσιες τοποθετήσεις του προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη και του μεγάλου Έλληνα εφοπλιστή Παναγιώτη Τσάκου ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα μπορούσαν να προσλάβουν 50.000 Έλληνες για τα καράβια τους (σήμερα είναι μόνο 5) με μισθούς από 1.500 έως και 1.800 ευρώ, το mononews.gr δημοσιεύσει  έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Marine Information Services για τις ναυτιλιακές  που βρίσκονται στη λίστα με αυτές που έχουν τα περισσότερα πλοία υπό ελληνική σημαία. Είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που επιμένουν να στηρίζουν την ελληνική σημαία. Συγκεκριμένα, η πρώτη 10άδα περιλαμβάνει:

    1. Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 89 από τα 99 συνολικά πλοία του στόλου του στο ελληνικό νηολόγιο.

    2. Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 39 από τα 60 πλοία,

    3. Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 47,

    4. Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση με 31 από τα 45 συνολικά του στόλου της,

    Οι κύριες Άννα Αγγελικούση και Ειρήνη Νταιφά
    Οι κύριες Άννα Αγγελικούση και Ειρήνη Νταιφά

    5. Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία, 33 στα 33,

    6. Euronav και Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 91

    7. Οι εταιρείες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με 20 από τα 28

    8. Ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 70

    9. Η NEDA της οικογένειας Φ. Λυκιαρδόπουλου με 17 από τα 23

    10. Η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34.

    Στη λίστα ακολουθούν, μεταξύ άλλων, η Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 15 από τα 108, η CHANDRIS (Hellas) με 14 στα 25, η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό ελληνική σημαία, η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της – 13 τον αριθμό – στο ελληνικό νηολόγιο. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι εφοπλιστές που η λίστα δεν τους περιλαμβάνει. Βέβαια δεν είναι απαραίτητο για ένα πλοίο να φέρει ελληνική σημαία για να μπορεί να προσλάβει Έλληνες ναυτικούς.

    Τι έγραφε λίγο νωρίτερα σε ρεπορτάζ του το mononews.gr 

    Ήταν πριν από λίγες μέρες, όταν ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος προκάλεσε αίσθηση με τις καταγγελίες του σχετικά με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική ναυτιλία αλλά και τον άθλιο τρόπο που λειτουργούν οι συνδικαλιστές εμποδίζοντας τους Έλληνες να εργαστούν.

    Ο κ. Τσάκος είπε χαρακτηριστικά: «Αν θέλουμε Έλληνες ναυτικούς στη ναυτιλία μας, θα πρέπει να τους χειριστούμε όπως τους χειρίζονται οι ανταγωνιστές μας. Έλληνες ναυτικοί άνεργοι δεν υπάρχουν, αντιθέτως υπάρχουν εκατοντάδες και χιλιάδες νέα παιδιά άνεργα, που αν τους αφήσουμε και δεν τα εμποδίσουμε, θα έρθουν με πολύ χαρά στο βαπόρι για να πάρουν 1.500 δολάρια ή 1.500 ευρώ το μήνα», ξεμπροστιάζοντας μια κατάσταση που οι υπεύθυνοι ήθελαν να συγκαλύψουν ή να συντηρήσουν εξυπηρετώντας για ακόμα μια φορά συμφέροντα άλλων.

    Το πρωί της Δευτέρας, επανέφερε το καυτό αίτημα ο Πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θ. Βενιάμης λέγοντας πως στα καράβια μας θα μπορούσαν να εργάζονται 50.000 άνεργοι Έλληνες, ωστόσο απασχολούνται μόνο 5! Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η αδιαφορία των υπεύθυνων αφού η σύμβαση της ΠΝΟ που είναι σε πλήρη ισχύ για τους Έλληνες ναυτικούς προβλέπει υπερ-διπλάσιους μισθούς σε σχέση με τους αλλοδαπούς ναυτικούς που δουλεύουν στα ελληνικά καράβια.

    Την ίδια ώρα, όπως είπε ο κ. Βενιάμης στον Alpha 9,89, οι συνδικαλιστές μπλοκάρουν κάθε προσπάθεια βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης: «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά.

    Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογεώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογεώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».

    Ο κ. Βενιάμης μην μπορώντας να αντέξει άλλο την κατάσταση συνέχισε: «Δεν μπορεί κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά ο κ. Νταλακογεώργος» είπε ο κ. Βενιάμης υποστηρίζοντας με θέρμη την άποψη του ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να απορροφήσουν χιλιάδες ανέργων.

    Ποιον όμως εξυπηρετεί τελικά αυτή η κατάσταση και πότε θα καταλάβουν οι υπεύθυνοι ότι το πρόβλημα ξεκινάει από ”μέσα”;



    ΣΧΟΛΙΑ