• Ναυτιλία

    Μαρία Αγγελικούση: Ο πατέρας μου Ιωάννης Αγγελικούσης ήταν πρωτοπόρος και καινοτόμος

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία Αγγελικούση (δεξιά)

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)


    Η Μαρία Αγγελικούση, αναφερόμενη στον πατέρα της, Ιωάννη Α. Αγγελικούση, κατά τη διάρκεια της τελετής για την απονομή του διπλώματος του Επίτιμου Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και το επιτηβέννιο του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μετά θάνατον, ανέλυσε τις ευφυείς επαγγελματικές κινήσεις του.

    Αναλυτικότερα, είπε: «Αποτελεί τιμή για τον αείμνηστο πατέρα μου και εμάς την οικογένειά του, η αναγόρευσή του σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά.

    »Ο πατέρας μου ανέλαβε τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης στα φορτηγά πλοία αμέσως μετά το θάνατο του παππού μου Αντώνη Αγγελικούση, το 1989 δίπλα στον οποίο, είχε μαθητεύσει για 15 ολόκληρα χρόνια. Ήταν ένας σεμνός, προοδευτικός και φιλόδοξος πλοιοκτήτης, αφοσιωμένος με πάθος και δυναμισμό στη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι επαγγελματικές επιλογές του ήταν αποτέλεσμα βαθιάς σκέψης, διορατικότητας και μελέτης των διεθνών συνθηκών της αγοράς και ήθελε πάντοτε οι κινήσεις του να είναι προσεκτικές, σταθερές, μακρόπνοες και με όσο το δυνατόν λιγότερο κίνδυνο.

    »Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής το έτος 1992 επέκτεινε τις δραστηριότητες της επιχείρησης και στον τομέα των tankers. Ήταν ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που παρήγγειλε το ίδιο έτος φορτηγά πλοία τύπου Capesize, κάτι το οποίο για πολλούς θεωρήθηκε επιχειρηματικά επικίνδυνο, λόγω του μεγάλου μεγέθους των πλοίων, και αντιμετωπίστηκε με επιφυλακτικότητα. Σύντομα όμως αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχημένη απόφαση, η οποία άνοιξε το δρόμο στις παραγγελίες αυτού του τύπου φορτηγών πλοίων στην Ελληνική και διεθνή αγορά.

    »Στη συνέχεια το 2003 είναι ο πρώτος Έλληνας πλοιοκτήτης ο οποίος επεκτείνει τις δραστηριότητές του στην αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου- LNG. Η δομή του Ομίλου άλλαξε και η διαχείριση του στόλου γίνεται από τρεις διαφορετικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα και στελεχωμένες με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα ο Όμιλος έχει έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς στόλους παγκοσμίως και είναι ο μεγαλύτερος ελληνόκτητος στόλος με Ελληνική σημαία.

    »Ο πατέρας μου έδινε έμφαση στην ποιότητα της διαχείρισης, την ασφάλεια του πλοίου, τις υψηλές προδιαγραφές του πλοίου, τις νέες ναυπηγήσεις, είχε πίστη στους Έλληνες ναυτικούς και το ανθρώπινο δυναμικό στα πλοία και στα γραφεία και ήταν υποστηρικτής της ναυτικής εκπαίδευσης μέσω του κοινωφελούς ιδρύματος που συνέστησε με την επωνυμία: Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης.

    »Το όραμα του αείμνηστου πατέρα μου είναι μια πραγματικότητα! Δυστυχώς η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να μην είναι ο ίδιος εδώ σήμερα να παραλάβει τον τιμητικό τίτλο του Πανεπιστημιακού Διδάκτορα, αλλά είμαστε εδώ εμείς, η οικογένειά του για την παραλαβή αυτού, οι οποίοι και υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε το έργο του και την οικογενειακή παράδοση».

    Διαβάστε επίσης:

    H Arkas Line ναυπηγεί τέσσερα πλοία κοντέινερ

    Attica Group: Πουλά με κέρδος 21 εκατ. τη συμμετοχή στην Stena Line

    Κοινή δράση λιμένων και ακτοπλόων – Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας



    ΣΧΟΛΙΑ