• AUTO

    To νέο Mini Cooper εκφράζει συναισθήματα!


    Διατηρεί την παραδοσιακή σχεδίαση είναι αμιγώς ηλεκτρικό και προσανατολισμένο στην αστική διασκεδαστική οδήγηση.

    Σχεδόν κανένα άλλο μοντέλο αυτοκινήτου στον κόσμο δεν έχει καταφέρει να τονίσει την δική του ιστορία και παράδοση μέσα από την εξελικτική του πορεία και ταυτόχρονα να θέτει επανειλημμένα νέα τεχνικά πρότυπα σε μια περίοδο άνω των 60 ετών. Το στοιχείο που έχει παραμείνει αναλλοίωτο είναι η μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση του χώρου για τους επιβάτες παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

    Η πέμπτη γενιά είναι τυπικό Mini, αλλά ταυτόχρονα συμβολίζει το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας. Με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το νέο Mini Cooper είναι προσανατολισμένο στην αστική διασκεδαστική οδήγηση. Η συμπαγής σιλουέτα του διαθέτει τις χαρακτηριστικές αναλογίες: κοντοί πρόβολοι,  κοντό καπό, μακρύ αναλογικά μεταξόνιο, μεγάλοι τροχοί τα κλασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Λεπτομέρειες όπως οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών και η απουσία των κλασικών πλαϊνών διακοσμητικών στα φτερά και στα τόξα των θόλων των τροχών προσδίδουν μια εντυπωσιακή καθαρότητα. Στη νέα γενιά του μοντέλου, στο εμπρός μέρος του αμιγώς ηλεκτρικού Mini Cooper δεσπόζουν και πάλι οι εμβληματικοί στρογγυλοί προβολείς Mini και η εντυπωσιακή μάσκα. Η νέα οκταγωνική εμπρός μάσκα με το φιλιγκράν περίγραμμα τονίζει το μπροστινό τμήμα και η νέα χρωματική πινελιά Vibrant Silver προσθέτει μια πιο εκφραστική εμφάνιση.

    Τα στοιχεία των φώτων ημέρας LED υποστηρίζουν την εμφάνιση ενώ τα στοιχεία των φώτων ημέρας μπορούν να αλλάξουν για τη δημιουργία τριών ρυθμιζόμενων φωτεινών υπογραφών, τονίζοντας έτσι τον ξεχωριστό χαρακτήρα του οχήματος.

    Στην πλάγια όψη, το νέο Mini Cooper αποπνέει μία απέριττη και καθαρή αισθητική. Για πρώτη φορά απουσιάζει η περιμετρική μαύρη λωρίδα. Καθώς είναι απαλλαγμένο από περιττά σχεδιαστικά στοιχεία, το χρώμα του αμαξώματος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διασφάλιση μιας δυναμικής παρουσίας. Τα μαύρα μαρσπιέ χαμηλώνουν οπτικά το Mini Cooper φέρνοντάς το πιο κοντά στο δρόμο. Το όχημα συνδυάζει μια σύγχρονη εκδοχή της χαρακτηριστικής σχεδίασης Mini με εξαιρετικές αεροδυναμικές ιδιότητες. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (cd) 0,28 είναι εξαιρετικός για την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων συνεισφέροντας σημαντικά στην αποδοτική λειτουργία του Mini Το αμιγώς ηλεκτρικό Mini Cooper διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Η έκδοση Essential αποπνέει μέγιστη καθαρότητα, η έκδοση Classic αφορά κυρίως το εσωτερικό, η Favoured διαθέτει ιδιαίτερα εκφραστικές λεπτομέρειες στο εξωτερικό και η έκδοση John Cooper Works δίνει μέγιστη έμφαση στη σπορ αίσθηση σε Chili Red εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

    Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του εμπρός τμήματος θυμίζει τη μινιμαλιστική αισθητική του κλασικού Mini. Για το πρώτο μοντέλο του 1959, ο εφευρέτης του Mini, sir Άλεξ Ισιγόνης, σχεδίασε ένα στρογγυλό ταμπλό οργάνων στο κέντρο και τη χαρακτηριστική μπάρα διακοπτών από κάτω. Στο νέο Mini Cooper, ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία, σε συνδυασμό με το τιμόνι, διαμορφώνουν τη δομή του εσωτερικού με μέγιστη σχεδιαστική ακρίβεια. Στο πλαίσιο της μείωσης των περιττών στοιχείων, το νέο εσωτερικό αρκείται σε μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων, τα οποία είναι έξυπνα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με υψηλά πρότυπα. Πίσω από το τιμόνι, το προαιρετικό head-up display διασφαλίζει ότι όλο το σχετικό περιεχόμενο θα προβάλλεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ως αποτέλεσμα, το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης, με αποτέλεσμα η ορατότητα προς τα εμπρός να είναι απρόσκοπτη. Το πίσω μέρος του οχήματος είναι επίσης λιτό με την έμφαση να δίδεται στην άνεση, ενώ αποσκευές και αντικείμενα μπορούν να τοποθετούνται σε έναν πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο στο χώρο αποσκευών. Αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων μπορεί να αυξηθεί ευέλικτα με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 800 λίτρα.

    Η κεντρική οθόνη OLED θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς με την υψηλή της ανάλυση. Όπως και το στρογγυλό όργανο του προηγούμενου μοντέλου, η νέα κεντρική οθόνη αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με τις ευέλικτες λειτουργίες της. Χάρη στο Mini Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 mm. Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα smartphone.

    Ο ηλεκτροκινητήρας των 135 kW/184 hp του Mini Cooper E παράγει ροπή 290 Nm, επιταχύνοντας το όχημα από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα. Με ισχύ 160 kW/218 hp και μέγιστη ροπή 330 Nm, το Mini Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία που προσδιορίζεται σύμφωνα με τον κύκλο WLTP είναι έως 305 χιλιόμετρα για το Mini Cooper E με βάση την μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 40,7 kWh. Στο Mini Cooper SE, η εκτιμώμενη μέγιστη αυτονομία αυξάνεται σε 402 χιλιόμετρα με τη συνεισφορά μιας μπαταρίας με χωρητικότητα 54,2 kWh.

    Τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο αποτελούν τη βάση για εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης που είναι ρυθμισμένο για δυναμικό χειρισμό. Σε συνδυασμό με την ακριβή αίσθηση του τιμονιού Mini, τα ισχυρά φρένα και το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας υψηλής τάσης στο δάπεδο, το νέο Mini Cooper αυξάνει την καθημερινή άνεση. Με αντιστρεπτικές δοκούς και στους δύο άξονες, ο οδηγός βιώνει μια σημαντικά βελτιωμένη απόκριση στις γρήγορες στροφές, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου και βελτιωμένη αίσθηση. Το Mini Cooper εξοπλίζεται επίσης με μπάρα θόλων για μία ακόμα πιο στιβαρή αίσθηση. Η μπαταρία του Mini Cooper μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα με 11 kW. Η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι επίσης εφικτή στο Mini Cooper E με 75 kW και στο Cooper SE με έως 95 kW. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, αυτό επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

    Διαβάστε επίσης

    Οδηγούμε την ανανεωμένη Alfa Romeo Stelvio!

    Άλκης Δαυίδ: Τρίωρη μάχη εκατομμυρίων για το σπίτι στις Σπέτσες – Ποιοι εφοπλιστές έδωσαν τα πολλά λεφτά



    ΣΧΟΛΙΑ