• AUTO

    Τα e fuels σώζουν το συναίσθημα: Πανηγυρίζουν Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Porsche!


    Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για διατήρηση παραγωγής θερμικών κινητήρων μετά το 2035 σώζει τα οχήματα των ονείρων μας.

    Κακά τα ψέματα, εκπληκτική η Taycan, ταχύτερη από την 911, απείρως πιο αποδοτική αλλά με συγκινεί όσο και ο φιδές. Συμφωνώ πως το μέλλον εντός πόλης είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά τυγχάνει να έχω οδηγήσει 599GTB από το Μονακό ως τη Νίκαια χαράματα.

    Έχω κατεβάσει αναίτια 3 ταχύτητες μέσα στο τούνελ και έχω ρίξει γκαζιά μόνο για ν’ ακούσω το V12 ν’ ανασαίνει. Έχω βιάσει την πρωινή ησυχία και έχω ξυπνήσει το μισό χωριό επιταχύνοντας στην έξοδό του.

    Όσοι γνωρίζουν καταλαβαίνουν πως αυτό δε σβήνει από το μυαλό μου όσες αποφάσεις κι αν πάρουν στις Βρυξέλλες όσες τσιρίδες κι αν βγάλει η Γκρέτα.

    Προφανώς κανείς δεν ενδιαφέρεται για θερμικό κινητήρα με εξωτικό ήχο στο νέο του Yaris ή στο νέο i20 αλλά δύσκολα μπορείς να πείσεις κάποιον να αγοράσει μια ανοιχτή ηλεκτρική Aston Martin.

    Το να κινείται ένα ηλεκτρικό όχημα σε έναν φιδίσιο παραλιακό δρόμο, δε βοηθά και πάρα πολύ το περιβάλλον. Αλλά να κάνεις αυτή τη βόλτα με τη νέα Ferrari Roma ανοιχτή και το κορίτσι δίπλα να χαμογελά, βοηθά πολύ την ψυχολογία σου.

    Στην Porsche βλέποντας πιο μπροστά έχουν ήδη κάνει επένδυση στα e fuels φτιάχνοντας εργοστάσιο στη Χιλή. Τα e fuels παράγονται με ανάμειξη υδρογόνου με CO2. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα. Δεν βασίζονται στον ορυκτό άνθρακα και έτσι δεν προκαλούν νέο ανθρακικό αποτύπωμα.

    Αντίθετα συλλέγεται άνθρακας από το CO2 που εκπέμπουν οι βαριές βιομηχανίες.

    Προφανώς θα ρυπαίνουν με την καύση τους, αλλά όχι με την παραγωγή τους. Αρκεί το ρεύμα που χρησιμοποιείται για την ηλεκτρόλυση να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

    Στόχος ο άνθρακας θα μπει σε μια κυκλική λειτουργία χωρίς να αυξάνονται οι εκπομπές του με νέα ορυκτά καύσιμα.

    Όπως και να έχει οι μικροί κατασκευαστές που περνούν κάτω από το όριο των 10.000 ταξινομήσεων ετησίως στην Ε.Ε. δεν υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς ρύπων.

    Τα στοιχεία της Ε.Ε. δείχνουν πως οι ρύποι των νέων ταξινομημένων οχημάτων το 2020 είχαν μια μείωση της τάξης του 12%, επίδοση σημαντική μεν, υστερεί όμως δε από τους στόχους.

    Η απόφαση να δοθεί μια ευκαιρία στα e fuel ελήφθη και για τους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων αυτό είναι βούτυρο στο ψωμί τους.

    Βλέποντας τη Ferrari να διατηρεί στην Purosangue το μύθο του ατμοσφαιρικού V12 κινητήρα 6.5lt με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών, όριο περιστροφής τις 8250 στροφές και απόδοση 725PS εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το λόγο ύπαρξης ενός τέτοιου οχήματος: Συναισθηματικός και μόνο. Δεδομένου ότι η Ιταλική φίρμα αναπτύσσει την υβριδική τεχνολογία τόσο στη F1, όσο και στα αυτοκίνητα δρόμου La Ferrari εύκολα γίνεται αντιληπτό πως στο μέλλον όλα θα είναι θέμα επιλογής.

    Ήταν άλλωστε χαρακτηριστική και η δήλωση του CEO της ιταλικής εταιρείας Μπενετέτο Βίνια: «Τα καλά νέα για την εταιρεία μας είναι ότι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε να παράγουμε θερμικούς κινητήρες». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ceo της Porsche Όλιβερ Μπλουμ τόνισε: «Αξίζει τον κόπο για να διατηρήσουμε στην παραγωγή τους θερμικούς κινητήρες».

    Βέβαια το μεγάλο διακύβευμα των e fuels δεν είναι οι νέοι θερμικοί κινητήρες των σπορ αυτοκινήτων. Το μεγάλο στοίχημα είναι η χρήση τους στον υπάρχοντα στόλο καθημερινών αυτοκινήτων που σήμερα αριθμεί 1.2δις οχήματα.

    Προφανώς απ’ αυτή την ιστορία υπάρχουν μεγάλοι χαμένοι (εταιρείες πετρελαιοειδών) και μεγάλοι κερδισμένοι (εταιρείες παραγωγής e fuels). Πιθανόν οι πρώτες σε κάποιο βαθμό θα μετεξελιχθούν, εξού και η παρουσία της Aramco στη F1. Ο κόσμος αλλάζει, ζούμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ