• AUTO

    E.E: Τα e fuels θα έχουν μια ευκαιρία!

    Εικόνα από το εργοστάσιο παραγωγής e fuel της Porsche στη Χιλή

    Εικόνα από το εργοστάσιο παραγωγής e fuel της Porsche στη Χιλή


    Η απόφαση που ελήφθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά στα οχήματα μηδενικών ρύπων από το 2035.

    Ύστερα από έντονες πιέσεις της Γερμανικής Κυβέρνησης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποχρεώθηκε να συμπεριλάβει στα οχήματα που θα μπορούν να ταξινομούνται εντός της Ε.Ε. μετά το 2035 όλα όσα θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων ανεξαρτήτως τεχνολογίας. Δεν πρέπει δηλαδή το όχημα να είναι υποχρεωτικά ηλεκτρικό. Μπορεί να φέρει θερμικό κινητήρα, αρκεί αυτός να λειτουργεί αποκλειστικά με καύσιμα που θα έχουν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

    Τα e fuels είναι καύσιμα (μεθάνιο, κηροζίνη, μεθανόλη) σε αέρια ή υγρή μορφή τα οποία παράγονται από ρεύμα που προέρχεται από ΑΠΕ ή έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα (πυρηνική ενέργεια). Όσον αφορά στην παραγωγή τους εξαρτάται αν μιλάμε για αέρια ή υγρή μορφή. Πυρήνας η ηλεκτρόλυση του νερού και η παραγωγή υδρογόνου από ρεύμα που προέρχεται από ΑΠΕ.

    Μετά αυτό ενώνεται με το CO2 που υπάρχει άφθονο στη φύση ή είναι προϊόν καύσης ορυκτών υδρογονανθράκων στα εργοστάσια. Από την ένωση του υδρογόνου με το διοξείδιο του άνθρακα παράγεται μεθάνιο ή μεθανόλη. Αντίστοιχα ενώνοντας το υδρογόνο με το άζωτο παράγεται συνθετική αμμωνία. Απ’ αυτά συντίθεται πιο σύνθετοι υδρογονάνθρακες και παράγονται αντίστοιχα πετρέλαιο ή κηροζίνη. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι όπως η θερμή ανάμιξη νερού με διοξείδιο του άνθρακα.

    Aston Martin

    Η Aramco προωθεί την λύση των e fuels μέσω της F1, όπου ήδη έχει αποφασιστεί από το 2026 η χρήση καυσίμων με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στην παραγωγή τους.

    Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε την απόφαση να περιγράψει τους κανόνες για το 2035 λέγοντας ότι τα οχήματα που ταξινομούνται πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων ανεξαρτήτως τεχνολογίας, ανοίγει ένα παράθυρο για διατήρηση της παραγωγής των θερμικών κινητήρων. Μια κρίσιμη παράμετρος για εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

    Υπάρχει όμως και μια άλλη σημαντική διάσταση: Τα e fuels θα επιβληθούν σταδιακά και στον υπάρχοντα στόλο. Οι κινητήρες θα τροποποιηθούν ώστε να μπορούν να τα αξιοποιήσουν και η εκτεταμένη χρήση τους θα αλλάξει τα δεδομένα όσον αφορά τους θερμικούς κινητήρες. Ένα μεγάλο ερωτηματικό είναι το κόστος των e fuels;

    Με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να είναι έως 50% ακριβότερα από τα ορυκτά καύσιμα που θα αποκλειστούν από την Ε.Ε πιο σύντομα απ’ ότι προέβλεπαν οι αρχικές εκτιμήσεις.

    Προσωπικά από το ρεπορτάζ αλλά και από την αύξηση των τιμών στα συμβατικά αυτοκίνητα (20 – 30%) αντιλαμβάνομαι πως υπάρχει μια πολιτική εξίσωσης του κόστους χρήσης και κτήσης συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Εξίσωσης προς τα πάνω οφείλω να αποσαφηνίσω που θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.

    Ο Ευρωπαίος καταναλωτής στο άμεσο μέλλον θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές τεχνολογίες με κοινό παρονομαστή το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα. Αν αυτό αλλάζει κάτι για τον Έλληνα υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου σήμερα; Προφανώς όχι. Ούτε στην απόφαση της Ελληνικής κυβέρνησης αλλάζει κάτι όσον αφορά στην ταξινόμηση νέων οχημάτων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος εντός της χώρας μετά το 2030. Αντίστοιχα το 2025 όσον αφορά στα ταξί.

    Το αν κάποιος θα επιλέξει ηλεκτρικό, υβριδικό, επαναφορτιζόμενο ή μόνο e fuels αυτό εναπόκειται στις προσωπικές του ανάγκες και δυνατότητες. Οφείλουμε να τονίσουμε πως ο ηλεκτροκινητήρας είναι 3 φορές πιο αποδοτικός από το θερμικό. Ως δεδομένα παραμένουν ο μηδενισμός των ρύπων και η σημαντική αύξηση του κόστους κτήσης και χρήσης.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ