• AUTO

    Οδηγούμε το Volvo C40/408PS AWD!

    • Του Άγγελου Πάρχα
    Volvo C40/408PS AWD

    Volvo C40/408PS AWD


    Για γερά στομάχια το πρωτοποριακής σχεδίασης Volvo C40 με ένα ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα συνολικής απόδοσης 408 PS.

    Η εταιρία έχει θέσει ως στόχο την μείωση εκπομπών CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030. Για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου, απαιτείται να διατίθενται προς πώληση κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η εμφάνιση του C40, ενός εντυπωσιακού κουπέ suv (πλέον υπάρχει και το μικρότερο EX30), δίνει την επιλογή στον υποψήφιο αγοραστή να κινείται ηλεκτρικά, ευέλικτα και άνετα εντός πόλεως για τις καθημερινές του ανάγκες ή και να απολαμβάνει ταξίδια όπου εκεί είναι απαραίτητο το πλάνο φορτίσεων με σωστό προγραμματισμό όπως σε κάθε ηλεκτρικό όχημα.

    Λεπτομέρεια από την πίσω όψη του Volvo C40/408PS AWD

    Είναι ξεχωριστό, διαθέτει τολμηρό στυλ και μαγνητίζει τα βλέμματα όσων προλαβαίνουν να το δουν βέβαια καθώς να το ακούσουν αποκλείεται. Η σχεδίασή του παραπέμπει σε πεντάπορτο κουπέ με χαρακτηριστικά από suv premium κατηγορίας. Δυναμική κάθετη εμπρός μάσκα στο χρώμα του αυτοκινήτου (Crystal white στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) με μικρή εισαγωγή αέρα για ψύξη του ηλεκτροκινητήρα και μείωση των αντιστάσεων του αέρα. Φωτιστικά σώματα led σε σχήμα του σφυριού του Σουηδού Θεού Θωρ που αποτελεί τη σχεδιαστική υπογραφή της Volvo και ένα μεγάλο έμβλημα της εταιρίας στο κέντρο του εμπρός τμήματος. Χαρακτηριστικό καπό με δυναμικές γραμμές το οποίο καλύπτει όλη την επάνω επιφάνεια μέχρι και πάνω από τους τροχούς.

    Το Volvo C40/408PS AWD από ψηλά

    Αρκετά κεκλιμένο το εμπρός παρμπρίζ μειώνοντας την μετωπική επιφάνεια και διευκολύνοντας τη ροή του αέρα ενώ η οροφή κατεβαίνει ελαφρώς όσο πάμε προς το πίσω μέρος, καταλήγοντας σε μια διπλή αεροτομή κομψής και διακριτικής σχεδίασης ώστε να ταιριάζει με τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ζάντες αλουμινίου 19″ 5 ακτίνων Black, Diamond Cut οι οποίες λόγω σχεδίασης μοιάζουν να είναι συνεχώς σε κίνηση ακόμη και όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται.

    Η πίσω όψη του Volvo C40/408PS AWD

    Στο πίσω μέρος είναι εντυπωσιακά τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα led κάθετης σχεδίασης, τα οποία στο επάνω μέρος θυμίζουν την διακεκομμένη γραμμή προσπέρασης (για ευνόητους λόγους) ενώ πηγαίνοντας προς τα κάτω ανοίγει ως το άκρο του μυώδους φτερού αναδεικνύοντας τον όγκο αλλά και την σιλουέτα του C40. Στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών ολογράφως το όνομα της εταιρίας και αναγράφεται με μικρά γράμματα Recharge Twin για την έκδοση της δοκιμής μας με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

    Το εσωτερικό του Volvo C40/408PS AWD

    Έχοντας το κλειδί στην τσέπη ή στην τσάντα ένα άγγιγμα στην λαβή αρκεί για να ξεκλειδώσει η πόρτα και να εισέλθουμε στο εσωτερικό το οποίο είναι λιτό, σύγχρονο και παράλληλα διαθέτει στοιχεία πολυτέλειας. Κυριαρχούν τα σκούρα χρώματα στα καθίσματα, στο ταμπλό, στο εσωτερικό της πόρτας, στην κεντρική κονσόλα, ακόμη και στις κολόνες της οροφής προσφέροντας ηρεμία στον οδηγό χωρίς να του αποσπάται η προσοχή κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

    Το εσωτερικό του Volvo C40/408PS AWD

    Η ευρεία πανοραμική οροφή σπάει τη μονοτονία των σκούρων χρωμάτων δίνοντας φως στο εσωτερικό της καμπίνας με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν τις μετακινήσεις τους έχοντας αρκετά καλή ορατότητα στον περιβάλλοντα χώρο. Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά για τον ήχο, τον προσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας και τον χειρισμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12″ στον οποίο ο οδηγός μπορεί να διαλέξει να βλέπει πληροφορίες ταξιδιού ή τους χάρτες πλοήγησης της Google. Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 9″ κάθετης σχεδίασης είναι γρήγορη, διαθέτει ενσωματωμένους χάρτες Google, Google Assistant, Google play ενώ ενσύρματα γίνεται κατοπτρισμός κινητής συσκευής (Apple car play) ώστε να αξιοποιούνται οι αγαπημένες μας εφαρμογές και υπηρεσίες.

    Από το ταμπλό του Volvo C40/408PS AWD

    Υπάρχουν εύχρηστοι και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, ανάμεσα στα καθίσματα, κάτω από το υποβραχιόνιο, ποτηροθήκες, δίχτυα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και μια θέση ασύρματης φόρτισης κινητού μπροστά από τον μικρό και κομψό λεβιέ ταχυτήτων ο οποίος είναι σαν ένα μεγάλο δαχτυλίδι με την τρύπα στο εσωτερικό του. Κάτω από την οθόνη υπάρχουν χειριστήρια για την αυξομείωση της έντασης του ήχου και για το ξεθάμπωμα των εμπρός και πίσω παρμπρίζ, ενώ ακριβώς από κάτω έχουν τοποθετηθεί δύο θύρες USB-C και μια έξοδος 12V.

    Λεπτομέρεια από την πόρτα του Volvo C40/408PS AWD

    Ο χειρισμός του διζωνικού κλιματισμού γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης με τους μεγάλους κάθετους αεραγωγούς να κατευθύνουν τη ροή του αέρα σε όλη την καμπίνα καθώς υπάρχουν αεραγωγοί και για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι κάθονται άνετα έχοντας χώρο για τα πόδια τους, με μια μικρή δυσκολία στους πιο ψηλούς (άνω των 1,85m) καθώς όπως είπαμε η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος. Διαθέτει αισθητήρα υγρασίας, καθαριστή αέρα και σύστημα κλιματισμού κατά τη στάθμευση με εξαερισμό, δηλαδή όταν για παράδειγμα έχει πολλή ζέστη έξω, προετοιμάζει την καμπίνα ώστε όταν μπουν οι επιβάτες η πολλή ζέστη να έχει αποβληθεί από το εσωτερικό της καμπίνας.

    Το Volvo C40/408PS AWD σε κίνηση στην άσφαλτο

    Ταξιδεύουν τέσσερις ενήλικες και ένας πιο μικρόσωμος στην μεσαία πίσω θέση. Στο χώρο αποσκευών, έχοντας στην διάθεσή τους 413lt πίσω και έναν πιο μικρό συμπληρωματικό χώρο εμπρός στα 31lt, καλύπτονται άνετα οι ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Υπάρχει δυνατότητα διθέσιας διαμόρφωσης σ’ αυτή την περίπτωση ο όγκος φτάνει μέχρι και τα 1.205lt ώστε να μπορούν να μεταφερθούν και πιο ογκώδη αντικείμενα.

    Volvo C40/408PS AWD με ανοιγμένο το πορτ παγκαζΟι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές και ο ρυθμός επιτάχυνσης καταιγιστικός. To C40 παίρνει κίνηση και στους 4 τροχούς από δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα, συνδυαστικής απόδοσης 300 kW/408 PS με μέγιστη ροπή στα 670 Nm. Εκρηκτικές εκκινήσεις από στάση με 0-100km/h σε 4,7sec, ενώ αυτή την εκρηκτικότητα τη νιώθεις και στα 70-130km/h, όπου σε κάθε περίπτωση καλό είναι να στηρίζεις το κεφάλι σου στο προσκέφαλο πριν αποφασίσεις να βυθίσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού. Ο αμείωτος ρυθμός επιτάχυνσης δεν είναι κάτι που οι περισσότεροι από εμάς είμαστε συνηθισμένοι και προκαλεί δέος και μούδιασμα στο στομάχι. Οι προσπεράσεις με το C40 είναι μια ευχάριστη διαδικασία, πλέον πιο εύκολη από ποτέ, ενώ μοιάζει λες και οδηγείς σε παιχνιδομηχανή.

    Το Volvo C40/408PS AWD σε αγροτικό δρόμο

    Σε αυτό συντελεί και η τετρακίνηση καθώς εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση και ελάχιστες απώλειες καθώς οι τροχοί δεν περιστρέφονται ανεξέλεγκτα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως προσφέρει μεγάλη ευκολία το γεγονός πως δεν υπάρχει κουμπί εκκίνησης του ηλεκτροκινητήρα, καθώς με το που μπούμε στο αυτοκίνητο επιλέγουμε την θέση D στον επιλογέα σχέσεων και φεύγουμε χωρίς να χάνουμε χρόνο. Μέσω της κεντρικής οθόνης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προφίλ οδήγησης: Standard mode και Off-road mode, ενώ μπορεί και να ρυθμίσει τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας επιλέγοντας για μέγιστη ανάκτηση την λειτουργία One-pedal, όπου το αυτοκίνητο φρενάρει όταν σηκώνουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού και δεν χρειάζεται να πατήσουμε (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) το πεντάλ του φρένου ακόμη και για να σταματήσουμε τελείως, μια λειτουργία που ομολογουμένως μας βόλεψε πάρα πολύ κυρίως εντός πόλεως.

    Volvo C40/408PS AWD

    Η ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 82kWh, όπου στην πράξη κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε αυτονομία περίπου 380 km, κινούμενοι τόσο εντός αστικού ιστού αλλά και εκτός, σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους με αρκετές ανηφόρες. Απέχει από την μικτή ηλεκτρική αυτονομία που υπόσχεται η εταιρία στα 552 km, αν και η αλήθεια κρύβεται κάπου στην μέση με λίγο πιο συνετή και προσεκτική οδήγηση. Εντός πόλης πάντως στο σταμάτα ξεκίνα, εύκολα βλέπεις 450km!

    Το Volvo C40/408PS AWD στον δρόμο

    Η άνεση και η εκπληκτική ποιότητα κύλισης που συναντάμε στα αυτοκίνητα της Volvo είναι μοναδικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την μεγάλη σημασία που δίνεται από τους μηχανικούς οι οποίοι έπειτα από πολυάριθμες και σκληρές δοκιμασίες καταλήγουν στην τελική σχεδίαση του πλαισίου, το οποίο είναι αρκετά άκαμπτο στην περίπτωση του C40, και στην ισορροπημένη ρύθμιση της ανάρτησης. Οι επιβάτες απολαμβάνουν τις μετακινήσεις τους ενώ η ανάρτηση κάνει αθόρυβα και πολύ καλά τη «δουλειά» της, εξασφαλίζοντας άνεση και μηδενικούς κραδασμούς εντός της καμπίνας. Στις συνεχείς εναλλαγές πορείας στο επαρχιακό δίκτυο παρατηρήσαμε μικρής κλίμακας κλίσεις που είναι φυσιολογικές καθώς πρόκειται για ένα ηλεκτρικό suv 2,2 τόνων. Στην περίπτωση αυτή ένα κουμπί sport mode όπου η ανάρτηση να γινόταν πιο σκληρή, ίσως να βοηθούσε ώστε να μην γέρνει και να δίνει ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στον οδηγό, όπου εδώ να θυμίσουμε πως αν και δεν μιλάμε για αυτοκίνητο επιδόσεων «στημένο» για πίστα, η ισχύς του είναι τέτοια που σε ωθεί να το «πατήσεις» λιγάκι παραπάνω σε ορισμένες περιπτώσεις.

    Τα πίσω φώτα του Volvo C40/408PS AWD

    Άλλος ένας τομέας όπου η Volvo εξειδικεύεται και εδώ και πολλά χρόνια ξεχωρίζει είναι αυτός της ασφάλειας. Η προηγμένη τεχνολογία και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού δεν θα μπορούσαν λοιπόν να λείπουν από το C40. Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικά από αυτά:

    -Αισθητήρας βροχής,

    -Επιτήρηση πίεσης ελαστικών,

    -Σύστημα διεύθυνσης με προσαρμοζόμενη υποβοήθηση,

    -Καθρέπτες με αυτόματη λειτουργία αντιθαµβωτικής προστασίας,

    -Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας (ISA),

    -Αυτοπροσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας –  Adaptive Cruise Control,

    -Driver Assistance όπου μας βοηθά να διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητά μας κάνοντας την οδήγηση πιο ξεκούραστη σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με συχνά «σταμάτα-ξεκίνα» ενώ ακόμη μας βοηθά να μείνουμε στο κέντρο της λωρίδας μας με μικρές διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι,

    -Προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης,

    -Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες,

    -Park Assist με κάμερα οπισθοπορείας,

    -Park Assist με αισθητήρες στάθμευσης εμπρός – πίσω,

    -Πληροφορίες οδικής σήμανσης,

    -Προειδοποίηση για ολισθηρό οδόστρωμα,

    -Αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης,

    -Αποφυγή σύγκρουσης,

    -Προειδοποίηση τυφλού σημείου.

    Η μπροστινή όψη του Volvo C40/408PS AWD

    Στο C40 συναντάμε άλλη μία καινοτόμο δομή προστασίας των επιβατών, καθώς η μπαταρία προστατεύεται από κλωβό ασφαλείας, αποτελούμενο από ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, το οποίο ενσωματώνεται στο κέντρο της δομής του αυτοκινήτου, προκειμένου να είναι οι επιβάτες ασφαλείς και η μπαταρία ανέπαφη σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης αξίζει να αναφερθεί πως το λογισμικό του αυτοκινήτου δέχεται over the air (ασύρματες) ενημερώσεις και αναβαθμίσεις βελτιώνοντας την ασφάλεια και την αποδοτικότητα του.

    Volvo C40/408PS AWD

    Υπήρξε εξέλιξη και η ανανέωση του C40 σε σημεία είναι αισθητή όπως π.χ. η απόκριση στο γκάζι που παραμένει φτιαχτική χωρίς να είναι βίαιη πια. Έχει βελτιωθεί τεχνολογικά και διαθέτει πιο σύγχρονα και πιο αποδοτικά συστήματα που αφορούν τόσο τις μπαταρίες και την διαχείρισή τους όσο και τους ηλεκτροκινητήρες με τους οποίους εφοδιάζει το συγκεκριμένο μοντέλο. Πέραν του συνόλου που εφοδιάζει το αυτοκίνητο δοκιμής με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, υπάρχουν άλλες δύο επιλογές με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στον πίσω άξονα, η πρώτη με μπαταρία χωρητικότητας 70kWh και η δεύτερη με μπαταρία χωρητικότητας 82kWh. Παρόμοια επιλογή αποτελεί και το XC40 με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα ενώ απέναντί του βρίσκονται τα: Audi Q4 e-tron Sportback, Mercedes EQA και Tesla model Y. Με τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας και την ανταπόκριση στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών για πιο βιώσιμες και πράσινες επιλογές, η Volvo δείχνει τη δέσμευσή της για ένα μέλλον όπου η κινητικότητα είναι συνυφασμένη με τον σεβασμό προς το περιβάλλον.

    Volvo C40/408PS AWD με ανοιγμένο το καπό

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo C40 Recharge Twin motor AWD  

    Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας, εμπρόσθιος ασύγχρονου επαγωγικού μαγνήτη /   οπίσθιος μόνιμου σύγχρονου μαγνήτη

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh

    Ισχύς: 300kW (408PS)

    Ροπή: 670 Nm

    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης Shift-by-wire

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.440 / 1.873 / 1.591 mm

    Μεταξόνιο: 2.702 mm

    Βάρος: 2.185 kg

    Χώρος αποσκευών: εμπρός 31 lt , πίσω 413-1.205 lt (διθέσια διαμόρφωση)

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,7sec

    Τελική ταχύτητα: 180 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 20,2 kWh/100 km

    Αυτονομία δοκιμής: 410 km.

    Εκπομπές CO2: 0

    Τέλη κυκλοφορίας: 0

    Τιμή: 64.288 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Το Volvo C40/408PS AWD στην φύση

    Διαβάστε επίσης

    Βραβείο σχεδίασης για το Volvo EX30!

    Οδηγούμε το Volvo EX30!

    Volvo: Ρεκόρ πωλήσεων τον Μάρτιο – Σε υψηλό 5μήνου η μετοχή



    ΣΧΟΛΙΑ