AUTO

Οδηγούμε το πιο ολοκληρωμένο Renault Clio!


Η πετρελαιοκίνητη έκδοση 5ης γενιάς 1.5lt/115PS με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι η αρτιότερη δυνατή πρόταση, αυτής της τεχνολογίας.

Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5lt της Renault απόδοσης είτε 85PS είτε ακόμη καλύτερα στην περίπτωσή μας 115PS, αποτελεί την τελευταία εκδοχή αυτής της τεχνολογίας που θα κατασκευάσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Ζωηρώς αμφιβάλλω ότι είναι ρεαλιστικό να λέμε πως θα εξελιχθεί κι άλλο και θα τοποθετηθεί στο Clio 6ης γενιάς όποτε αυτό προκύψει. Σήμερα τοποθετείται σε πολλά μοντέλα της Renault, αλλά και των Mercedes, Dacia, Nissan.

O συνδυασμός του με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ο πιο απλός, αποδοτικός, οικονομικός που υπάρχει. Πολλώ δε μάλλον που η κλιμάκωση του συγκεκριμένου κιβωτίου είναι απόλυτα ταιριαστή με τα χαρακτηριστικά του πετρελαιοκινητήρα: Οι τρεις πρώτες σχέσεις είναι σφιχτές ώστε το Clio να επιταχύνει θετικά στις χαμηλές στροφές και οι τρεις τελευταίες είναι μακριές για επίτευξη κορυφαίας οικονομίας. Το 4κύλινδρο μοτέρ πληροί τις τελευταίες νόρμες ρύπων: Διαθέτει μηχανισμό «SCR» για την διάσπαση των οξειδίων του αζώτου και τεπόζιτο ουρίας. Επιλέγοντας τη χαρτογράφηση «Eco» ο οδηγός μπορεί να πετύχει πολύ χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, ειδικά στο ταξίδι άνετα 3.7lt/100km εφόσον κινείσαι σύννομα. Εδώ το Clio δεν έχει αντίπαλο. Αν κάνεις δε την αναγωγή σε ευρώ με 4ε/100km συναγωνίζεται εκδόσεις φυσικού αερίου αλλά και υβριδικές εκδόσεις.

Πολύ δυνατό σημείο για το Clio ήταν και παραμένει η άνεση της ανάρτησης: Γόνατα ΜcPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονα πίσω σε συνδυασμό με ελαστικά 205/45/17 για το αυτοκίνητο δοκιμής μας. Πέρα όμως από την άνεση το Clio ξεχωρίζει για την καλή κατευθυντικότητα και την ισορροπία κρατήματος. Πιέζοντας το σε δρόμο με στροφές, θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να προβληματιστείς πουθενά, τουναντίον. Όσο περισσότερο πιέζεις τόσο σε εμπνέει η μούσα της Renault. Ας μην παρασυρόμαστε όμως δεν πρόκειται για έκδοση RS. Ο ενθουσιώδης, θα παρατηρήσει ότι πίσω έχει ταμπούρα και θα παραπονεθεί για την αίσθηση του τιμονιού στο in. Ειλικρινά δε συμφωνώ μαζί του/τους! Εντός πόλης το Clio είναι αγχολυτικό: Η ηχομόνωση της καμπίνας, η ροπή του πετρελαιοκινητήρα, η ενδοτικότητα της ανάρτησης, η ποιότητα του ηχοσυστήματος, όλα συντελούν στο να φτάνεις κεφάτος μετά από ώρα στην κίνηση.

Σου τραβά την προσοχή η μεγάλη οθόνη multimedia που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες multimedia, infotainment και πλοήγησης. Στην ίδια λογική και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη TFT που περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης. Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» το σώμα. Εύκολα ρυθμίζονται και χωρίς προβληματισμό βρίσκεις τη σωστή θέση οδήγησης.

Με μήκος στα 4m και χώρο αποσκευών στα 366lt το Clio μπορεί να παίξει το ρόλο του πρώτου και μοναδικού αυτοκινήτου μιας τριμελούς οικογένειας. Σίγουρα είναι ιδανικό για πολλαπλές χρήσεις εντός και εκτός πόλης. Αρκεί να κάνετε χιλιόμετρα καθημερινά, καθώς ο πετρελαιοκινητήρας δεν προσφέρεται για «10-20km» ημερησίως. Αν είστε σ’ αυτή την κατηγορία ίσως είναι καλύτερα να δείτε την υβριδική έκδοση e tech. Αν όμως είστε στην κατηγορία 50 – 100km ημερησίως τότε βρήκατε τη μούσα σας. Όπως πολύ σωστά επισήμανε ένας φίλος, σε μεικτές διαδρομές, το Clio 1.5lt dci καίει 30% λιγότερο από το νέο υβριδικό Yaris.

Εν κατακλείδι, το πετρελαιοκίνητο Clio είναι ασυναγώνιστο σε οικονομία και άνεση. Δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά, ενεργητική και παθητική ασφάλεια, χώρους και συνδεσιμότητα. Όσον αφορά στην παλιά, καλή τεχνολογία θερμικός κινητήρας, χειροκίνητο κιβώτιο είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση που κατέθεσε ποτέ η Renault. Αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία B ή B SUV όπως οι μισοί Έλληνες σήμερα, σας προτείνω να αξιολογήσετε την συγκεκριμένη έκδοση του Clio.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Renault Clio 1.5dci

Κινητήρας: 1461 cc
Ισχύς: 115 PS/ 3750 rpm
Ροπή: 26.5 kgm/2000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,4 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108 €
Βάρος: 1277 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050/1.798/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 366 -1044lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 19.970 €

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ