Στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου C SUV της μάρκας. Διαθέσιμο ήταν το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας με τον τετρακύλινδρο 1.5lt βενζινοκινητήρα με τεχνολογία Mild Hybrid και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων. Αποδίδει ισχύ 150 hp (110 kW) και διαθέτει σύστημα Cylinder on demand (COD) που απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Το μοντέλο δοκιμής μας ήταν προσθιοκίνητο και η ροπή των 360 Nm έδινε μια άνεση στις επιταχύνσεις εν κινήσει.
Η ισχύς του κινητήρα είναι οριακή για το χαρακτήρα του μοντέλου δεδομένου και του βάρους 1,6tn. Το Q3 επιταχύνει σύμφωνα με τον κατασκευαστή από στάση ως τα 100km/h σε 9,1sec ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 209km/h. Προφανώς δεν το επιβεβαιώσαμε, κινηθήκαμε νόμιμα από τη Γλυφάδα ως τη Βάρκιζα εντός ορίων ταχύτητας.
Η Audi έχει κάνει μια σημαντική επένδυση στην ανάρτηση του Q3 ώστε να βελτιώσει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση με έλεγχο αμορτισέρ αντιδρά συνεχώς στα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος και στην τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως το τιμόνι, το φρενάρισμα και την πίεση στο γκάζι. Η ιδανική απόσβεση υπολογίζεται για κάθε τροχό σε κλάσματα του δευτερολέπτου και ρυθμίζονται κατάλληλα τα αμορτισέρ. Η διαφορά μεταξύ άνεσης και σπορ οδήγησης είναι πιο αισθητή.
Η ευελιξία του νέου Audi Q3 ενισχύεται επίσης από το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Δεν λειτουργεί πολύ άμεσα, αλλά με μεγάλη ακρίβεια από τη θέση ισορροπίας. Προς το τέλος της διαδρομής του τιμονιού, ο λόγος διεύθυνσης μειώνεται σημαντικά για μεγάλη ευελιξία. Όσον αφορά στις χαρτογραφήσεις Audi drive select, η λειτουργία balanced αντικαθιστά επίσης την auto mode. Όπως υποδηλώνει το όνομα, η ισορροπημένη λειτουργία balanced αντιπροσωπεύει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ δυναμικής οδήγησης και άνεσης.
Είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε μετά τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Q3 πως η συμπεριφορά του είναι ομοιογενής. Δεν κοπανάει, δε γέρνει δε σε αγχώνει στις στροφές. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν έχει φτιαχτεί για σπορ οδήγηση αλλά για ασφαλείς μετακινήσεις.
Σε αυτές συνεπικουρούν και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που φέρει το Q3: προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) υποβοήθηση στάθμευσης, Park Assist Plus με προβολή 360°, πακέτο Assistance, Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) με Emergency Assist, σύστημα συγκράτησης του οχήματος σε ανηφόρα (Hold Assist), κάμερα οπισθοπορείας, πακέτο Assist, με συστήματα προστασίας και προειδοποίησης, σύστημα υποβοήθησης ελιγμών (Swerve Assist) και υποβοήθησης στροφής (Turn Assist), Cross-Traffic Assist εμπρός, Emergency Brake Assist εμπρός, Hill Hold Assist, κάμερα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, περιoριστής ταχύτητας με ρύθμιση ανάλογα με τα όρια ταχύτητας και πολυλειτουργική κάμερα.
Για πρώτη φορά, το Emergency Assistant μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος αν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα οδηγεί αυτόνομα το Audi Q3 στην άκρη του δρόμου και το ακινητοποιεί εκεί. Κατά την ενεργοποίηση, εκπέμπει οπτικές, ηχητικές και απτικές προειδοποιήσεις, δημιουργεί μικρούς κραδασμούς και ενεργοποιεί τα alarm. Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, μια εσωτερική κάμερα παρακολουθεί τον οδηγό για σημάδια νύστας ή απόσπασης προσοχής. Αν δεν υπάρξει αντίδραση από τον οδηγό στις προειδοποιήσεις του Audi Q3 για ορισμένο χρονικό διάστημα, εκπέμπεται ηχητική ειδοποίηση και εμφανίζεται οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Αν ο οδηγός εξακολουθεί να μην αντιδρά, το Audi Q3 στρίβει αυτόματα στην άκρη του δρόμου και πραγματοποιεί κλήση έκτακτης ανάγκης.
Τέλος ιδιαίτερης μνείας χρήζει η νέα εργονομία όσον αφορά τους διακόπτες πίσω από το τιμόνι, οι οποίοι πλέον βρίσκονται εντός πλαισίου. Μια πρωτότυπη ιδέα που δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Λειτουργική και διαφορετική, θα απαιτήσει αρχικά ένα διάστημα εξοικείωσης από το νέο χρήστη. Δίνει ταυτότητα και χαρακτήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εν κατακλείδι η αίσθηση που αποκομίσαμε μετά τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Q3 ήταν αυτή ενός ποιοτικού οχήματος που κινείται με άνεση και ασφάλεια. Μέτριες επιδόσεις, ποιοτικά υλικά και εμφάνιση που διχάζει. Σας προτρέπω να αποφύγετε το μαύρο φόντο στο σήμα.
Διαβάστε επίσης:
Να που οφείλεται η σημαντική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων (-17%)
Οδηγούμε τo ηλεκτρικό GEELY EX5
Ο Μπισμπίκης εγκατέλειψε το σημείο τρακαρίσματος, γιατί μπορούσε!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συναγερμός για το νερό της Αθήνας: Φτάνει μόνο για έναν χρόνο αν οι βροχές είναι ελάχιστες και φέτος
- Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Β’ φάσης
- Ανάσα για χιλιάδες επιβάτες: AEGEAN – Olympic Air ανακοίνωσαν ότι θα γίνουν κανονικά οι πτήσεις της Τετάρτης
- Σήφης Βαλυράκης: Κατέθεσε πρώτη μάρτυρας η χήρα του – Τον έσφαξαν!
