Η Geely είναι ένας πραγματικός κολοσσός που μέσα σε λίγα χρόνια κατέκτησε τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης. Στην κατοχή της βρίσκονται εταιρίες όπως η Volvo, η Lotus, η Lynk & Co ενώ έχει συμμαχήσει με τη Mercedes-benz για τα Smart, όπου κατέχει το 50% και είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της νέα γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων. Με στρατηγικές εξαγορές και τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, η Geely παίζει στο ίδιο γήπεδο με τους μεγάλους. To GEELY EX5 κάνει αισθητή την παρουσία του με καθαρές ήρεμες γραμμές και αεροδυναμικό σχεδιασμό χωρίς φρου-φρου και αρώματα. Η αισθητική του ισορροπεί ανάμεσα σε κομψότητα και δυναμισμό, ενώ θυμίζει premium SUV. Με πινελιές που μαρτυρούν φροντίδα στην λεπτομέρεια είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δείχνει αποφασισμένο να μην περνά απαρατήρητο.
Το εμπρός μέρος με τα λεπτά led φωτιστικά σώματα και την κλειστή μάσκα, σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τονίζει την καθαρότητα της σχεδίασης όπου αρμονικά ενώνονται όλα τα κομμάτια μεταξύ τους χωρίς να διακρίνεται εύκολα που χωρίζουν. Στο πλάι κυριαρχούν ανάγλυφες επιφάνειες, με τα χερούλια των πορτών να κρύβονται όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, για βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. Οι τροχοί με ζάντες αλουμινίου 19″ προσθέτουν κύρος ενώ η σχεδίαση τους είναι μελετημένη αεροδυναμικά. Τα σκουρόχρωμα παράθυρα προσφέρουν σκίαση στο εσωτερικό, ενώ περνώντας στο πίσω μέρος η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα. Τα φωτιστικά σώματα led ενωμένα με μια φωτεινή μπάρα είναι διακριτικά την μέρα ενώ το βράδυ ελκύουν το βλέμμα. Όλο το πίσω μέρος συνδυάζει μίνιμαλ εμφάνιση με δυναμικό παρουσιαστικό που θυμίζει μοντέλα premium εταιριών.
Ανοίγοντας την πόρτα, μπαίνεις σε ένα περιβάλλον που μοιάζει περισσότερο με πολυτελές lounge παρά με αυτοκίνητο. Το λευκό εσωτερικό δίνει premium και καθαρή αίσθηση, ενώ τα καθίσματα αγκαλιάζουν οδηγό και επιβάτες προσφέροντας απλόχερα άνεση επιπέδου ακριβού σαλονιού. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα-αεριζόμενα ενώ το αγαπημένο μας είναι πως διαθέτουν λειτουργία μασάζ. Μάλιστα το κάθισμα του συνοδηγού έχει τη δυνατότητα να επιμηκύνεται με την προέκταση του στο κάτω μέρος και φτάνει να γίνεται «ξαπλώστρα» προσφέροντας την απόλυτη χαλάρωση.
Στο κέντρο δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής 15,4″, εύχρηστη και γρήγορη στην απόκριση. Άλλη μια οθόνη 10,2″ αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ η επιπλέον πληροφόρηση μέσω head-up-display κρατά ενήμερο τον οδηγό ανά πάσα στιγμή χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Η έκδοση Tech της δοκιμής μας, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, όπου σε συνδυασμό με τα μαλακά πλαστικά, το vegan λευκό δέρμα και γενικότερα τις προσεγμένες επενδύσεις, αποπνέει ηρεμία και δημιουργεί ξεκούραστο περιβάλλον. Η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή πλημμυρίζει την καμπίνα με φως, ολοκληρώνοντας την αίσθηση πολυτέλειας.
Οι χώροι του τόσο στο εμπρός μέρος όσο και πίσω, είναι άνετοι και υπάρχει χώρος για τα πόδια ακόμη και ψηλότερων ατόμων. Χώροι αποθήκευσης αρκετοί, στις πόρτες, στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού αλλά και κάτω από την κεντρική κονσόλα, όπου η σχεδίαση γέφυρας δημιουργεί επιπλέον χώρους. Ο χώρος αποσκευών στα 461 lt, με δυνατότητα έως 1.877 lt σε διθέσια διαμόρφωση, ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης για μια τετραμελής οικογένεια που θα κάνει μια 4ήμερη εξόρμηση.
Αυτό το κομψό παρουσιαστικό του GEELY EX5 κρύβει μέσα του έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που συνδυάζει δύναμη και αποδοτικότητα. Η ισχύς του στα 160kW (218 PS) και η μέγιστη ροπή στα 320 Nm, έχουν ως αποτέλεσμα το EX5 να κινείται εύκολα, σβέλτα όταν χρειαστεί και με μεγάλη άνεση είτε σε συνθήκες αστικής μετακίνησης είτε και σε αυτοκινητόδρομο. Στον δρόμο, η απόδοση του κινητήρα εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ η αθόρυβη λειτουργία του απογειώνει την εμπειρία μετακίνησης. Σε συνδυασμό με την άνεση της ανάρτησης και το ευχάριστο ανοιχτόχρωμο εσωτερικό ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν μια premium εμπειρία μετακίνησης. Αν έπρεπε να βάλω τίτλο θα ήταν: «Αγχολυτική πολυτέλεια».
Η μπαταρία χωρητικότητας 60,22 kWh προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 km, δίνοντας στον χρήστη την ελευθερία να κινηθεί άνετα τόσο στην πόλη αλλά και εκτός. Υποστηρίζει ταχυφόρτιση με αποτέλεσμα το 30-80% να καλύπτεται σε λιγότερο από μισή ώρα, δηλαδή όσο διαρκεί ένα διάλειμμα να πάρουμε έναν καφέ και να κάνουμε μια ανάρτηση. Σε δρόμο με στροφές το ΕΧ5 συμπεριφέρεται προβλέψιμα, με ασφάλεια και χωρίς μεγάλες κλίσεις ή βίαιες αντιδράσεις. Δε σπινάρει και δεν χοροπηδάει αναίτια. Η ανάρτηση του EX5 είναι τύπου McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι από τα δυνατά του σημεία. Ο οδηγός έχει περίσσεια ισχύος στη διάθεσή του για να προσπεράσει με ασφάλεια ακόμη και σε επαρχιακό ανηφορικό δρόμο. Στον αυτοκινητόδρομο κινούμενοι σύννομα είδαμε καταναλώσεις ως 18kwh/100km τιμή λογική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών είναι στα θετικά του EX5. Ανήκει στην κατηγορία D-SUV. Απέναντί του o ανταγωνισμός είναι μεγάλος: Tesla Model Y, Toyota BZ4X, VW ID.4, Hyundai Ioniq 5, Skoda Enyaq, Ford Capri, Kia EV6, Skoda Elroq. To EX5 έχει σα μεγάλο ατού την τιμή του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά GEELY EX5 TECH
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 60,22 kWh
Ισχύς: 160kW (218 PS)
Ροπή: 320 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.615 / 1.901 / 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.750 mm
Βάρος: 1.840 kg
Χώρος αποσκευών: 461 lt έως 1.877 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,9 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 17,5 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 340 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 37.580 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Ο Μπισμπίκης εγκατέλειψε το σημείο τρακαρίσματος, γιατί μπορούσε!
Απρόσμενος κίνδυνος στον αυτοκινητόδρομο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχαηλίδου από την έδρα του ΟΗΕ: Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή για το παιδί και την οικογένεια
- Η Tikun Olam Ελλάδος διαθέτει στην αγορά νέα τελικά προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης σε μορφή στοματικών σταγόνων
- Απειλή για το 20% των εξαγωγών φέτας λόγω εμβολιασμών – Προειδοποίηση από τον ΣΕΒΓΑΠ
- ΓΣΕΕ: 24ωρη πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου
