• AUTO

    Οδηγούμε την Mercedes C 300e: Σταυροδρόμι 3 κόσμων


    Η επαναφορτιζόμενη έκδοση της C-Class συνδυάζει θετικά από διαφορετικούς κόσμους.

    Μου λείπει η οδηγική αίσθηση του καλοζυγισμένου sedan αυτοκινήτου. Ειδικά του πισωκίνητου, με το τιμόνι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης. Κοφτερό με άριστη κατευθυντικότητα και τα μούτρα «μέσα» στα πολλά χιλιόμετρα εμπνέοντας αίσθημα σιγουριάς. Αυτή η αίσθηση έχει χαθεί με την πληθώρα των SUV που στρίβουν και φρενάρουν στο «περίπου». Ξέρω ότι το «περίπου» δε γίνεται αντιληπτό από το 95% των οδηγών εκεί έξω. Αντίθετα αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί συνομήλικοί μου και συνομήλικές μου, δυσκολεύονται να εξέλθουν από χαμηλό όχημα ειδικά αν έχουν σταθμεύσει δίπλα σε ψηλό πεζοδρόμιο. Κάτι τα περιττά κιλά, κάτι οι αγύμναστοι τετρακέφαλοι κάτι η ακινησία, κάτι οι πόνοι στη μέση και το ψηλό SUV φαντάζει μονόδρομος στα μάτια τους. Η C Class όμως στα δικά μου μάτια φαντάζει θελκτική γιατί έχει αυτή την ανόθευτη συμπεριφορά του πισωκίνητου sedan. Αυτό είναι το καλό του κόσμου των sedan. Ενός κόσμου που βαίνει μειούμενος, ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν μείνει στην κατηγορία. Πρόσφατα η VW κατήργησε το Passat!

    Η μικρότερη πισωκίνητη Mercedes διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 lt/204 PS και ηλεκτροκινητήρα 129 PS, (συνδυαστική ισχύ 313PS, 550nm ροπής) που συνδυάζεται με κιβώτιο εννέα σχέσεων. Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 25,4 kWh. O χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 455 lt στα 360 lt. Η επαναφορτιζόμενη  C-Class, στα χέρια μας συμπλήρωσε 84km ηλεκτρικά με τις προδιαγραφές της να κάνουν λόγω μέχρι 111 km (WLTP). Η αυτονομία αυτή είναι αρκετή για αστικές μετακινήσεις αρκεί να σου γίνει συνήθεια να βάζεις το αυτοκίνητο στην πρίζα. Η φόρτιση θέλει 10 ώρες σε απλή πρίζα, 2,5 ώρες σε φορτιστή AC, ισχύος 11 kW, ή 30 λεπτά φορτιστή DC ισχύος 50 kW.  Κινούμενος ηλεκτρικά στα στενά της πόλης απολαμβάνεις τα καλά του κόσμου της ηλεκτροκίνησης χωρίς τους περιορισμούς της. Η σταθερή ροπή, η αθόρυβη λειτουργία, η έλλειψη κραδασμών, η πολύ χαμηλή κατανάλωση, χωρίς το άγχος φόρτισης και αυτονομίας. Αυτό είναι το δεύτερο καλό, το καλό του ηλεκτρικού κόσμου.

    Η C Class 300e δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, ούτε υποκρίνεται κάτι τέτοιο. Είναι ένα premium sedan της μεσαίας κατηγορίας με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαία αίσθηση άνεσης/πολυτέλειας/ηχομόνωσης. Ο θερμικός κινητήρας στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις δουλεύει ελάχιστα, όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη. Η C300 e είναι ένα αυτοκίνητο άνετων μετακινήσεων: Η πολύ καλή θέση οδήγησης, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, το άκαμπτο πλαίσιο, το διακριτικό κιβώτιο προσφέρουν την αίσθηση ενός συμπαγούς αυτοκινήτου.

    Το 9αρι κιβώτιο δεν ποντάρει μόνο στον εντυπωσιασμό αλλά και στην απαρατήρητη λειτουργία. Στην έκδοση δοκιμής ξεχωρίζουν επίσης στοιχεία που φέρουν την υπογραφή της AMG, όπως οι εντυπωσιακοί τροχοί των 18”, αλλά και τα νέα LED φώτα Digital Lights, που εκτός από την εικόνα του αυτοκινήτου, βελτιώνουν και την οδήγηση στο σκοτάδι.

    Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 11,9” που διαθέτει κορυφαία ευκρίνεια και πληθώρα λειτουργιών, καθώς περιλαμβάνει το πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής MBUX με τεχνητή νοημοσύνη και φωνητικές λειτουργίες. Ψηφιακός είναι και πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3” ιντσών. Τα paddles στο τιμόνι αλλάζουν ταχύτητες όταν επιλεχθεί η χειροκίνητη λειτουργία, ή μεταβάλλουν το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι, στη φάση του ρολαρίσματος ή του φρεναρίσματος. Στο εσωτερικό της C Class έχει αυτή την αναβαθμισμένη αίσθηση της premium κατηγορίας. Αυτό είναι το τρίτο καλό, το καλό του πολυτελούς κόσμου. Εν κατακλείδι η C Class συνδυάζει τα καλά τριών κόσμων: Sedan, ηλεκτρικό, πολυτελές. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που ουσιαστικά έχει απέναντί της τρεις σημαντικούς ανταγωνιστές: BMW 330e, Volvo S60 Recharge, Peugeot 508 hybrid.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά  Μercedes c300 e

    Κινητήρας: 1.999 cc,

    Συνδυαστική ισχύς: 313 PS

    Pοπή: 550 ΝΜ

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 25,4 kwh (ιόντων λιθίου)

    Κιβώτιο: Αυτόματο, 9 σχέσεων

    Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

    0-100 km/h: 6,1”

    Τελική ταχύτητα: 245 km/h

    Κατανάλωση (δοκιμής): 4,9 lt/100 km και 20,4 kwh/100 km

    CO2: 13 g/km

    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.751/1.820/1.437 mm

    Μεταξόνιο: 2.865 mm

    Χώρος αποσκευών: 360 lt

    Βάρος: 2.080 kg

    Τιμή:  65.350 ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    Στην Ελλάδα το νέο Ford Ranger (τιμές)



    ΣΧΟΛΙΑ