• AUTO

    Μια διαφημιστική καμπάνια 40 ετών!


    Τα σκίτσα του Forattini μετέφεραν τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν.

    Ο δημοφιλής σκιτσογράφος, Giorgio Forattini γίνεται σήμερα 92 ετών. Είναι μια μοναδική μορφή για τον Τύπο στην Ιταλία, τα σκίτσα του βρίσκονται σε εφημερίδες και περιοδικά από το 1973.

    Ο Forattini έγραψε ιστορία σχεδιάζοντας τη διαφημιστική καμπάνια του Fiat Uno. Ενός μοντέλου ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ξεχωριστή του διαφήμιση πριν από 40 χρόνια τάραξε τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας.

    Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά, ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.

    Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno.

    Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά.

    Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος.

    Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno. Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno. Η περίπτωση αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης.

    Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η Ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α.

    Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984. Με την παραγωγή του να διαρκεί από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πλούσια ιστορία του ξεκίνησε με την εντυπωσιακή του παρουσίαση στις Η.Π.Α. το 1983, ενώ σήμερα – 40 χρόνια μετά – συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τα αυτοκίνητα πόλης.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ