Το 1990, η Diablo δημιούργησε μια νέα εποχή για τη μάρκα Lamborghini, σπάζοντας το φράγμα ταχύτητας των 325 km/h και θέτοντας ένα ιστορικό ρεκόρ για τα αυτοκίνητα δρόμου εκείνης της περιόδου.
Η ιστορία της Diablo άρχισε να διαμορφώνεται το 1985 με το Project 132, το οποίο σχεδιάστηκε για να διαδεχθεί την Countach και να δημιουργήσει το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Η τελική σιλουέτα χαρακτηρίζονταν από πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω, μυώδεις αναλογίες, μια εντυπωσιακή πίσω σχεδίαση και ένας χώρος επιβατών που δεν ήταν μόνο σπορ αλλά και άνετος. Η Lamborghini Diablo παρουσιάστηκε το 1990 στο Πριγκιπάτο του Μονακό κατά την έναρξη του Ράλι Μόντε Κάρλο και παράχθηκε μέχρι το 2001. Είναι παγκόσμιο αυτοκινητικό είδωλο. Ακόμη και το όνομα μιλάει για έναν θρύλο: Diablo (Διάβολος), ονομάστηκε προς τιμήν του ομώνυμου μυθικού ταύρου που μάχονταν, ο οποίος το 1869 πάλεψε για ώρες εναντίον του ματαντόρ José de Lara, γνωστού ως “El Chicorro”. Το ντεμπούτο της ήταν μια άμεση εμπορική επιτυχία, με τις πρώτες παραγγελίες να έρχονται ακόμη και πριν από την παρουσίαση του αυτοκινήτου, σε έναν κόσμο όπου δεν υπήρχαν προεπισκοπήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο.
Με κινητήρα V12, 5.7lt, που απέδιδε 492PS και 580 Nm ροπής, η Diablo μπορούσε να επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε περίπου 4.5 δευτερόλεπτα, καταγράφοντας νέο ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής, φτάνοντας τα 337 km/h στην πίστα του Nardò. Το σωληνωτό πλαίσιο, το αμάξωμα από αλουμίνιο και χάλυβα με πρόσθετα ανθρακονήματος —που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής— μαζί με την εξελιγμένη ανάρτηση, έδωσαν στην Diablo πρωτοφανή δυναμική οδήγησης. Για πρώτη φορά, μια Lamborghini συνδύασε εξαιρετικές επιδόσεις, καινοτόμο άνεση, με ρυθμιζόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα και στερεοφωνικό σύστημα Alpine, προσφέροντας πολυτέλεια, σχεδιασμό και ισχύ χωρίς συμβιβασμούς.
Κατά τη διάρκεια των ετών παραγωγής, η Diablo εξελίχθηκε σε διάφορες εκδόσεις. Το 1993, το μοντέλο VT εισήγαγε την τετρακίνηση για πρώτη φορά σε ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο Lamborghini, η οποία θα γινόταν τυπικό χαρακτηριστικό όλων των V12, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευστάθεια και ασφάλεια οδήγησης. Την ίδια χρονιά, το μοντέλο SE30 γιόρτασε την 30η επέτειο της εταιρείας με έναν κινητήρα ενισχυμένο στα 525PS. Αργότερα έφτασε στα 596PS στην έκδοση Jota, ενώ η VT Roadster του 1995 άνοιξε τον δρόμο για τα ανοιχτά αυτοκίνητα V12 της Lamborghini. Το 1998, με την εξαγορά της Lamborghini από την Audi, η Diablo υπέστη μια σημαντική ανανέωση (restyling): αυτό σηματοδότησε την άφιξη των σταθερών προβολέων αντί των παραδοσιακών αναδιπλούμενων, το ABS και τον κινητήρα V12 με αυξημένο κυβισμό στα 6lt. Αυτή ήταν η αρχή μιας νέας στιλιστικής και μηχανολογικής φάσης για τη Lamborghini. Η SV αποτέλεσε την απόλυτη έκφραση των επιδόσεων: η GT του 1999 ανέβασε τον V12 στα 575PS, επιτρέποντάς της να φτάσει τελική ταχύτητα 338 km/h.
Η επιρροή της Diablo επεκτάθηκε πέρα από τον δρόμο. Με μια συνεχή παρουσία σε ταινίες, βιντεοπαιχνίδια και τηλεοπτικά προγράμματα, καθήλωσε το Χόλιγουντ σε πρωταγωνιστικούς ρόλους: από το κόκκινο μοντέλο που οδηγούσε ο Jim Carrey στο «Ηλίθιος και Πανηλίθιος» (1994), τις εμφανίσεις στα «Σημάδια Βίας» (2001) και στο «Πέθανε μια Άλλη Μέρα» (2002), μέχρι τις τηλεοπτικές σειρές Smallville, Nip/Tuck και Blue Mountain State. Ήταν ένα είδωλο στα βιντεοπαιχνίδια της σειράς Need for Speed από τη δεκαετία του 1990, ενώ σε μια διάσημη διαφήμιση του 1996 εμφανίζεται δίπλα στο τοπ μόντελ Cindy Crawford. Γιορτάζεται και στη μουσική: στο μουσικό βίντεο των Jamiroquai για το «Cosmic Girl» έγινε ποπ σύμβολο για μια ολόκληρη γενιά. Διασημότητες όπως οι Jay Leno, Mike Tyson, Dennis Rodman, Jay Kay, Rod Stewart, Nicolas Cage, Troy Corser και Mario Andretti το επέλεξαν, επιβεβαιώνοντάς το ως παγκόσμιο σύμβολο κύρους και αυτοκίνητο των ονείρων.
Το κόκκινο ήταν το πιο δημοφιλές χρώμα, με πάνω από 550 μονάδες. Με 2.903 μονάδες να έχουν παραχθεί, η Diablo όχι μόνο έθεσε ένα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων για τη Lamborghini μέχρι το 2001, αλλά συνέβαλε επίσης στην ενίσχυση της παγκόσμιας φήμης της μάρκας, ανοίγοντας τις πόρτες σε μια νέα εποχή διεθνούς ανάπτυξης.
Όταν η παραγωγή έληξε το 2001, η Diablo δεν έκλεισε έναν κύκλο εισήγαγε μια νέα εποχή. Εκτός από τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας του σούπερ σπορ αυτοκινήτου, άνοιξε τον δρόμο για όλα τα επόμενα μοντέλα της Lamborghini. Σήμερα, χάρη στο έργο της Lamborghini Polo Storico και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον των συλλεκτών, η Diablo παίζει ολοένα και πιο πρωταγωνιστικό ρόλο στον διάλογο μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος. Τριάντα πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο της, εξακολουθεί να είναι σύμβολο ακραίων επιδόσεων, διαχρονικού στιλ και τεχνικής καινοτομίας. Μια κληρονομιά που ανήκει σε όλους τους λάτρεις της Lamborghini.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: V12, γωνία πλαισίου 60 μοιρών, από αλουμίνιο
Διάμετρος x Διαδρομή: 87×80 mm
Κυβισμός: 5.707 c.c
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Ισχύς: 492PS στις 7.000 rpm
Ροπή 580 Nm στις 5.200 rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων Lamborghini + όπισθεν
Συμπλέκτης: Ξηρός, μονόδισκος
Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα (σωληνωτό) με εξαρτήματα από αλουμίνιο, ανθρακόνημα και υαλοβάμβακα
Ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω με ελατήρια και αμορτισέρ
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι, εμπρός 330×32 mm, πίσω 284×22 mm
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.460/2.040/1.105 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Μετατρόχιο Εμπρός/Πίσω: 1.540 mm/1.640 mm
Ελαστικά: Pirelli P Zero εμπρός 245/40 ZR17, πίσω 335/35 ZR17
Βάρος κενού (Curv weight) 1.620 kg
Επιτάχυνση 0–100 km/h: 4.09 sec
Τελική ταχύτητα: 325 km/h
Αριθμός μονάδων: 873
Διαβάστε επίσης
Οδηγούμε το Skoda Elroq 85 First Edition
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η ΕΕ προχωρά στην κατασκευή «τείχους από drones»
- Boeing: Διαπραγματεύσεις με το συνδικάτο του αμυντικού τομέα σε μια προσπάθεια να τερματιστεί η απεργία
- Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη – Αντόνιο Γκουτέρες: Τα βασικά σημεία της συζήτησης
- Λουκασένκο: Η Ρωσία θα ανακοινώσει μια “πολύ καλή πρόταση” για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία
