Φεύγοντας από δημοσιογραφική παρουσίαση περιμένω τον παρκαδόρο να φέρει το Elroq: «Εξαιρετική επιλογή, μπράβο» μου λέει αυθόρμητα και ξεκινάει μια συζήτηση για το νέο ηλεκτρικό SUV της Skoda, το πρώτο μεγάλο της τσέχικης εταιρείας. Τι σημαίνει Elroq με ρωτά και αναγκάζομαι να ψάξω για την απάντηση:

Το όνομα προέρχεται από μια λέξη στη σκανδιναβική μυθολογία, την “EL” (ηλεκτρική ενέργεια) και το “ROQ” (μια λέξη που σχετίζεται με την αυτοπεποίθηση, την αποφασιστικότητα και την κατάκτηση).

1

Skoda Elroq 85 First Edition

To αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση First Edition περιορισμένης παραγωγής έκδοση που περιλαμβάνει αποκλειστικές λεπτομέρειες. Διαθέτει τον ηλεκτροκινητήρα του Elroq 85 με ισχύ 210kw (286PS) και κίνηση στους πίσω τροχούς. H First Edition διαθέτει πορτοκαλί τόνους, με τη μορφή μιας λωρίδας στις αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου Vision 21 ιντσών με ανθρακί μεταλλικό φινίρισμα είναι διαθέσιμη στο χρώμα Timiano Green, αποκλειστικά για το Elroq και είναι η μόνη έκδοση του Elroq που το μπροστινό μέρος διαθέτει το νέο Light Band.

Skoda Elroq 85 First Edition

Αυτό συνδέει τις ανώτερες φωτιστικές μονάδες προβολέων LED Matrix του βασικού εξοπλισμού. Τα πίσω φώτα LED με δυναμικά φλας ανήκουν και αυτά στον βασικό εξοπλισμό. Τα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεπτών, τα πλαίσια των πλαϊνών παραθύρων, οι ράγες οροφής και ένα ένθετο στην πίσω ποδιά είναι φινιρισμένα σε γυαλιστερό μαύρο. Τα γράμματα στο καπό και στην πίσω πόρτα είναι επίσης μαύρα. Τα μπροστινά φτερά φέρουν σήματα First Edition. Τα πίσω πλαϊνά παράθυρα όπως και το πίσω παράθυρο είναι φιμέ (Sunset).

Skoda Elroq 85 First Edition

Το εσωτερικό του Skoda Elroq First Edition φέρει την υπογραφή Lodge Design Selection. Το πορτοκαλί χρώμα των ραφών δημιουργεί αντίθεση μαζί με τις ζώνες ασφαλείας, όπως και η λωρίδα στις ζάντες αλουμινίου. Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από ανθρακί, βιώσιμο ύφασμα TechnoFil και γκρι τεχνητό δέρμα. Το τριάκτινο σπορ τιμόνι φέρει σήμα First Edition. Τα πεντάλ έχουν καλύμματα από ανοξείδωτο χάλυβα. Ο εκτενής βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει οθόνη infotainment 13 ιντσών, head-up οθόνη με επαυξημένη πραγματικότητα, KESSY Advanced που περιλαμβάνει λειτουργία Walkaway και πίσω πλευρικούς αερόσακους. Η First Edition διαθέτει επίσης κάμερα Area View, ηλεκτρική πίσω πόρτα με εικονικό πεντάλ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μνήμης και μασάζ.

Skoda Elroq 85 First Edition

Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,5 m το Elroq τοποθετείται κάτω από το Enyaq σε διαστάσεις. Είναι σχεδιασμένο εξαρχής για ηλεκτρικό με σαφή πλεονέκτημα στην ακαμψία, την αποδοτικότητα και την εκμετάλλευση των χώρων. Το Elroq μπορεί άνετα να φιλοξενήσει μια πολυμελή οικογένεια με τις αποσκευές της (470lt πορτμπαγκάζ).

Skoda Elroq 85 First Edition

Στο εσωτερικό πίσω από το τιμόνι υπάρχει ψηφιακός πίνακα οργάνων 5,3” ινστών ο οποίος προαιρετικά μπορεί να πλαισιωθεί με Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ στο κέντρο του ταμπλό που είναι τοποθετημένο χαμηλά και κολακεύει την ορατότητα προς τα εμπρός υπάρχει άλλη μια οθόνη, αφής 13”.

Σε αυτή υπάρχει το νέο λογισμικό με απλοποιημένο μενού, γρήγορη απόκριση και ιδιαίτερα χρήσιμες εξατομικευμένες συντομεύσεις για άμεση πρόσβαση σε συνήθεις λειτουργίες. Υπάρχουν πολλές θήκες, φαρδιά ντουλαπάκια, κρυφά ραφάκια που προσφέρουν συνολικά 48 lt βοηθητικών χώρων. Οι εσωτερικοί χώροι αποτελούν ατού του Elroq.

Skoda Elroq 85 First Edition

Όμως κακά τα ψέματα τα δυο στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι η αποδοτικότητά του και η οδική του συμπεριφορά. Ταξιδέψαμε αυθημερόν ως το Βόλο. Κινηθήκαμε σύννομα με ταχύτητες από 110 – 130 km/h. Καταγράψαμε κατανάλωση 16kwh/100km. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία των 77kwh ωφέλιμης χωρητικότητας εξασφαλίζει αυτονομία 450km. Βέβαια όσοι κάνουν ηλεκτρικά ταξίδια γνωρίζουν καλά πως δεν χρειάζεται να επιβεβαιώσεις την αυτονομία.

Όπου μπορείς με βάση το πρόγραμμα της ημέρας φορτίζεις, ει δυνατόν χωρίς χρονική επιβάρυνση. Εμείς φορτίσαμε πλησίον της ΠΕΛ όσο πραγματοποιούσαμε την επιτόπου εξέταση του χώρου με το δήμαρχο Λαμιέων και φορτίσαμε εκ νέου στο ΣΕΑ Αταλάντης στην επιστροφή. Εκεί στον ταχυφορτιστή ισχύος 360kw είδαμε ταχύτητα φόρτισης 178kw ανά ώρα παρότι ο κατασκευαστής αναφέρει 175 kw ανά ώρα. Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε τη σχετική εικόνα.

Skoda Elroq 85 First Edition

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του ολοκαίνουργιου Skoda Elroq έχουν αρθρωτό σχεδιασμό. Η χωρητικότητα 82 kWh της μπαταρίας Elroq 85 κατανέμεται σε δώδεκα μονάδες. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του οχήματος κάτω από τα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα, καθώς και κάτω από την κονσόλα του τούνελ για να εξασφαλίσουν χαμηλό κέντρο βάρους.

Η βελτιστοποιημένη λειτουργία προθέρμανσης της μπαταρίας αυξάνει την απόδοση σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC. Είτε ενεργοποιείται αυτόματα κατά τη χρήση της καθοδήγησης διαδρομής του συστήματος πλοήγησης, είτε μπορεί να ξεκινήσει χειροκίνητα στο μενού φόρτισης του συστήματος infotainment. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας έχει 3 βαθμίδες, ακόμα και στην πιο δυνατή βαθμίδα, δεν γίνεται ενοχλητική και μπορείς εύκολα να κινείσαι χωρίς να πατάς φρένο, αρκεί να μάθεις να προβλέπεις το ρυθμό επιβράδυνσης.

Skoda Elroq 85 First Edition

Tα μικρά ανοίγματα εμπρός, το εντελώς επίπεδο πάτωμα και η πολύ καλή αεροδυναμική συντελούν στην τελική αποδοτικότητα του οχήματος. Ο καλός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd:0,26 δεικνύει τη δουλειά που έχει γίνει. Η έκδοση 85 της δοκιμής είναι η πιο ταιριαστή στη φιλοσοφία ενός οικογενειακού ηλεκτρικού SUV. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 210kw (286PS) και τα 545 Nm ροπής διασφαλίζουν επιδόσεις που καλύπτουν τις ασφαλείς μετακινήσεις που ζητά ένας μέσος οδηγός σε ένα ταξίδι με την οικογένεια του.

Προφανώς τα 6,6 sec για το 0-100 km/h είναι εντυπωσιακά στο άκουσμα και η επιτάχυνση γραμμική (όχι επίπονη με βίαιο ξέσπασμα) αλλά το βασικό είναι οι μέσες επιταχύνσεις που επιτρέπουν ασφαλή προσπεράσματα. Όταν ο οδηγός βρεθεί σε δρόμο με στροφές θα εκπλαγεί από την ισορροπία κρατήματος του Elroq. Σταθερότητα στην είσοδο της στροφής, στιβαρότητα, άριστη κατευθυντικότητα και ασφάλεια στις αλλαγές πορείας. Το Elroq κρύβει καλά το βάρος των 2.2tn που παραμένει κρίσιμος παράγοντας στα οριακά φρεναρίσματα. Πρέπει πάντα να έχεις στο μυαλό σου ότι απαιτείται φρένο πολλά μέτρα νωρίτερα απ’ ότι εκτιμάς, είχες συνηθίσει.

Skoda Elroq 85 First Edition

Πέρα από τον αυτοκινητόδρομο και εντός πόλης το Elroq είναι εξαιρετικά άνετο. Με τη μεγάλη μπαταρία ξεπερνάς άνετα τα 500km αν επιλέξεις τη χαρτογράφηση Εco. Η ψηλή θέση οδήγησης, τα ξεκούραστα καθίσματα, η πολύ καλή ορατότητα και η ευελιξία ( 9,3 m κύκλος στροφής) αποδεικνύονται πολύτιμα ατού στην καθημερινότητα. Όπως και η απρόσκοπτη λειτουργία του Android Auto που πλέον έχει περάσει στη φάση της ωριμότητας.

Η απουσία μηχανικών θορύβων και κραδασμών, η προσεγμένη ηχομόνωση και ο περιορισμός αεροδυναμικών θορύβων και των ενοχλητικών συχνοτήτων από την κύλιση, δημιουργούν ένα περιβάλλον φιλικό για οδηγό και επιβάτες. Η ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) καταφέρνει μάλιστα να αναδείξει τα δυνατά στοιχεία της πλατφόρμας MEB, όπως το χαμηλό κέντρο βάρους και την καλή κατανομή που πλησιάζει το 50:50, προσφέροντας ένα καλοζυγισμένο σύνολο που θα κάνει ό,τι ζητήσεις με αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σε γρήγορες καμπές το αυτοκίνητο προσφέρει σιγουριά με αρκετά χιλιόμετρα. Ρόλο σ’ αυτό παίζουν και τα μεγάλα ελαστικά 255/45/21.

Skoda Elroq 85 First Edition

Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση. Μάλιστα για όσους παίζει σημαντικό ρόλο η αντικομφορμιστική διάσταση το Elroq μπορεί να είναι το προσωπικό μυστικό πολυτέλειας σας, χωρίς να προκαλείτε: «Ένα Skoda έχω ρε φίλε». Ο ανταγωνισμός είναι έντονος: Audi Q4 etron, ΒΜW iX1, Mercedes EQA, Ford Mustang Mach E, Cupra Tavascan, Tesla Model Y, Toyota bz4x. H τελική επιλογή δική σας.

Skoda Elroq 85 First Edition

Skoda Elroq 85
Hλεκτροκινητήρας, ισχύος 210kw (286 ps)
Ροπή: 545 Νm
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 82 kwh (77kwh ωφέλιμη)
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Ανάρτηση: Γόνατα ΜacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 16 kwh/100 km
Αυτονομία: 487 km (wltp: 581)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.488/1.884/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Βάρος: 2.119 kg
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Tιμή: από 44.900 ευρώ (61.000 αυτοκινήτου δοκιμής)

Skoda Elroq 85 First Edition

Διαβάστε επίσης:

Πανελλήνια παρουσίαση του νέου Audi Q3

Κινητήρας e-Power της Nissan

Pirelli Design: H Συλλογή 2025-2026