• AUTO

    Ιδού το νέο Duster!


    Το Duster γεννήθηκε το 2010, ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017 και ανέβηκε στην κορυφή, επαναπροσδιορίζοντας τους κανόνες της κατηγορίας των SUV.

    Στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες, το κοντέρ των πωλήσεων συνεχίζει να γράφει, ενώ η δημοφιλία του αυξάνεται σταθερά, καθώς κατάφερε να γίνει το best seller SUV της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022.

    Περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα – σχεδόν ένα κάθε λεπτό! Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει την εντυπωσιακή εμφάνιση που ώθησε τις προηγούμενες γενιές στην κορυφή – ειδικά τον συμπαγή, στιβαρό χαρακτήρα SUV – αλλά πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, με τη νέα, ξεχωριστή σχεδίαση της Dacia.

    Η απλότητα των σχημάτων και των όγκων συμβάλλει στη δύναμη του design – συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου εμπρός μέρους, των έντονων προστατευτικών στα «φρύδια» των φτερών, της φαρδιάς πίσω πόρτας, αλλά και των πλευρικών παραθύρων που καλύπτουν αρμονικά το τμήμα από την εμπρός κολώνα μέχρι το πορτμπαγκάζ.

    Το νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος: τα πλευρικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, καθιστώντας πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ.

    – Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον – αλλά και τον πελάτη: εκδορές και χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα.

    – Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της.


    Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα τα χαρακτηριστικά δηλαδή που εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον.

    Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό. Το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό. Η νέα υπογραφή σε σχήμα ‘Y’ υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης:

    – Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί σε σχήμα ‘Y’, ενώ το χαρακτηριστικό ‘Y’ υπάρχει επίσης και στα υποβραχιόνια των θυρών.

    – Εξωτερικά, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y,’ ενώ το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου – οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο.

    Το Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγική στρατηγική της Dacia.

    Αυτή η ανταγωνιστική και εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και στη συνέχεια στο Jogger.

    Εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία στη Dacia, δίνοντάς της τη δυνατότητα να εφαρμόσει ιδανικά το προϊοντικό της πλάνο.

    Χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, το Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά.

    Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας μια μοναδική επαφή με το δρόμο.

    Το Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

    – AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.

    – SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.

    – MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.

    – OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4×4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.

    – ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

    Απόσταση από το έδαφος: 217 mm για την έκδοση 4×4, η μεγαλύτερη στην αγορά. Γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για άνετη υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4)

    – Εξωτερικά: ολόκληρη η περιοχή περιμετρικά του αμαξώματος, προστατεύεται πλέον από μικρο-χτυπήματα και εκδορές. Τα πλευρικά προστατευτικά συνδέονται με τα προστατευτικά στα ‘φρύδια’ των τροχών και τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, σχηματίζοντας μια περιμετρική προστατευτική ζώνη. Οι μεγάλες ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες, προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.

    – Εσωτερικό: η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντοχής – ειδικά στην έκδοση Extreme – όπως είναι οι ταπετσαρίες TEP MicroCloud που μπορούν να πλυθούν, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια εμπρός, πίσω και στον χώρο αποσκευών. Τα πατάκια είναι 20% ανακυκλώσιμα.

    Η μπροστινή και η πίσω ποδιά έχουν κατεργασία με εμβάπτιση. Με άλλα λόγια, το πλαστικό είναι ήδη βαμμένο όταν γίνει η χύτευση για την κατασκευή της ποδιάς. Το χρώμα, επομένως, είναι αναλλοίωτο (σε αντίθεση με τη βαφή). Οι αναπόφευκτες εκδορές και γραμμές μπορεί να αφήσουν σημάδια, αλλά θα είναι πρακτικά αόρατες, καθώς δεν θα αλλοιώσουν το χρώμα της ποδιάς.

    Τα περιμετρικά προστατευτικά του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από Starkle, ένα καινούργιο υλικό που δημιουργήθηκε από τους μηχανικούς της Dacia. Το υλικό αυτό είναι άβαφο, με αποτέλεσμα οι εκδορές και τα χτυπήματα να μην αφήνουν εμφανή σημάδια.

    – Πακέτο ύπνου (Sleep Pack): Όπως και το Jogger, το Νέο Duster έχει τη δυνατότητα τοποθέτησης αυτού του πακέτου. Είναι ένα απλό, αφαιρούμενο και προσιτό κουτί 3 σε 1, που περιέχει ένα διπλό κρεβάτι που διπλώνει σε λιγότερο από 2 λεπτά (μήκος 1,90 μέτρα και πλάτος έως 1,30 μέτρα), τραπεζάκι και αποθηκευτικό χώρο.

    – Νέα σχάρα οροφής, είναι εξαιρετικά βολική για τις υπαίθριες δραστηριότητες, και μεταφέρει φορτία έως και 80 κιλά. Στερεώνεται πανεύκολα στις αρθρωτές μπάρες οροφής σε εγκάρσια τοποθέτηση, ή σε εγκάρσιες ράβδους που διατίθενται ξεχωριστά.
    Το Duster διαθέτει νέους υβριδικούς κινητήρες και περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά.


    Duster HYBRID 140. Αυτό το κινητήριο σύνολο είναι κατασκευασμένο με τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V), και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Επιπλέον, ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης.

    Duster TCe 130. Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα κίνησης, το οποίο παρέχει μία βασική υποβοήθηση ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V.

    Αυτός ο κινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2*. Παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ κατά την επιτάχυνση, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο TCe 130, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο άμεσο αλλά και πιο ομαλό στην οδήγηση. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh, χωρίς η λειτουργία αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.

    – Το σύστημα κίνησης TCe 130 διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.

    – Duster LPG 100. Η Dacia, ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατασκευή οχημάτων LPG στην Ευρώπη, είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει σε όλα της τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο). Το Duster διατίθεται και αυτό με την δοκιμασμένη αυτή τεχνολογία, που εγγυάται ασφάλεια και αξιοπιστία.

    Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί να διανύσει έως και 1.300 km** με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (το τελευταίο βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει καθόλου τη χωρητικότητά του).

    Ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό, αλλάζει άμεσα και ανεπαίσθητα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο. Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω:


    – Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

    – Το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία.

    – Το Media Control, στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό.

    Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone. Συνδεσιμότητα που πληροί τις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις GSR2 και, στα οχήματα με Media Display και Media Nav Live, για ακόμη πιο πολλές δικτυωμένες υπηρεσίες, όπως:

    – FOTA (Firmware Over The Air) ενημερώσεις λογισμικού, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να περάσετε από έναν αντιπρόσωπο, για να ‘φορτώσετε’ την πιο πρόσφατη έκδοση.

    – Δικτυωμένη συντήρηση, που μπορείτε να ελέγξετε από το smartphone σας, μέσω της εφαρμογής MyDacia.


    Ψηφιακός πίνακας οργάνων: Το Νέο Duster είναι το πρώτο μοντέλο Dacia που διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όπου ο οδηγός μπορεί να εμφανίσει τις πληροφορίες που θεωρεί πιο χρήσιμες στη διαμόρφωση που προτιμά.

    Βάση για Smartphone σε όλες τις εκδόσεις: Οι εκδόσεις με σύστημα Media Display και Media Nav Live περιλαμβάνουν επίσης δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος, για να τροφοδοτούν έως και τέσσερις συσκευές. Όλες αυτές οι θύρες διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό.

    Ασύρματος φορτιστής για το smartphone στην κεντρική κονσόλα, που παρέχει άνετη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό.

    Διαβάστε επίσης:

    Moto GP: Ducati, Βagnaia διατήρησαν τους τίτλους!

    Ο Μίλτος Τεντόγλου κορυφαίος αθλητής των Βαλκανίων για το 2023

    FT: Πώς η ελληνική Energean κρατά αναμμένα τα φώτα στο Ισραήλ



    ΣΧΟΛΙΑ