• AUTO

    GP Σιγκαπούρης: Από τι κρίθηκε ο αγώνας;


    Από τη βροχή, την εκκίνηση, την φθορά των ελαστικών της Ferrari και το λάθος στα καύσιμα της Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές.

    Στο χθεσινό GP στη Σιγκαπούρη δεν ολοκληρώθηκαν οι 61 γύροι του αγώνα αντίθετα η καρό σημαία έπεσε στον 59ο καθώς συμπληρώθηκε το χρονικό όριο των 120min. Αυτό είναι ενδεικτικό του τι συνέβη.

    Σε αντίθεση με το Μονακό που η συνολική απόσταση που καλούνται να διανύσουν τα μονοθέσια είναι κατ’ εξαίρεση 260km, στη Σιγκαπούρη οι οδηγοί καλούνται να συμπληρώσουν τα 305+ km και για την ακρίβεια στη συγκεκριμένη περίπτωση τα 308.7km που προκύπτουν με βάση το μήκος των 5.06km. Με δεδομένη τη χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα λόγω διαδρομής εντός πόλης και τη βροχή ήταν λογικό να μην ολοκληρωθεί ο αγώνας.

    Ένα καθοριστικό στοιχείο ήταν το λάθος που έκαναν στη Red Bull όσον αφορά στα καύσιμα του Φερστάπεν. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και βέβαιος πρωταθλητής (αρκεί να κερδίσει, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο για να κερδίσει στην Ιαπωνία) ήταν 9 δέκατα ταχύτερος από το Λεκλέρκ στον κρίσιμο τελευταίο γύρο όταν υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του γιατί δεν είχε αρκετό καύσιμο.

    Έτσι την Κυριακή εκκινούσε 8ος. Σε προηγούμενους αγώνες όπως στο Σπα ή τη Μόντσα ήταν αρκετοί λίγοι γύροι για να φτάσει πρώτος.

    Heavy rain falling before the start of the race during the Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2022, 17th round of the 2022 FIA Formula One World Championship from September 30 to October 02, 2022 on the Marina Bay Street Circuit, in Singapore – Photo Florent Gooden / DPPI

    Στη Σιγκαπούρη δεν ήταν το ίδιο. Αυτό συνέβη για τρεις λόγους: Λόγω βροχής δεν επιτρέπονταν το DRS, λόγω βροχής δεν μπορούσες να πατήσεις εκτός γραμμής για να προσπεράσεις στα φρένα και λόγω της φύσης της πίστας (στενή, αργές στροφές) ένας έμπειρος οδηγός όπως ο Φέτελ μπορούσε να παίξει άμυνα επιβραδύνοντας πιο νωρίς στην είσοδο και επιταχύνοντας νωρίτερα στην έξοδο της στροφής. Έτσι ο Φερστάπεν πέρασε τον μισό αγώνα του πίσω από το Φέτελ που τον προσπέρασε τελικά στον τελευταίο γύρο.

    Ο Πέρεζ εκκίνησε καλύτερα και πήρε κεφάλι στην πρώτη στροφή

    Καθώς ο Ολλανδός που είχε ένα σερί 5 νικών δεν ήταν στο παιχνίδι, τη νίκη διεκδικούσε ο Πέρεζ με τις δυο Ferrari. Πολλά κρίθηκαν στην εκκίνηση εκεί όπου ο Λεκλέρκ όπως προς τιμήν του παραδέχτηκε δεν τα πήγε καλά: «Ίσως αυτό μου κόστισε την νίκη, αλλά είναι μέρος του παιχνιδιού» είπε ο Μονεγάσκος.

    Μελετώντας κανείς το ρυθμό του αγώνα είναι σαφές πως η Ferrari είχε την ταχύτητα να μείνει κοντά στη Red Bull με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όταν στον 34ο γύρο ο Λεκλέρκ έβαλε τη μέση γόμα, έκανε ένα λάθος γλιστρώντας πιο μπροστά απ’ ότι τον περίμεναν οι μηχανικοί του. Έχασε χρόνο εκεί που ίσως του επέτρεπε να βρεθεί μπροστά από τον Πέρεζ που αντέδρασε μπαίνοντας στον επόμενο γύρο (35ο).

    Ο Πέρεζ είχε τον Λεκλέρκ να πιέζει σχεδόν σ’ όλο τον αγώνα

    Με τη μέση γόμα ο Μονεγάσκος πίεσε για κάποιους γύρους προσπαθώντας να περάσει αλλά δεν τα κατάφερε καθώς ο Πέρεζ έπαιξε αλάνθαστη άμυνα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν τα ελαστικά του Λεκλέρκ και να βρεθεί σε δύσκολη θέση στους τελευταίους γύρους. Εκεί που ο Πέρεζ χρειάστηκε και μπόρεσε ν’ ανοίξει τη διαφορά πάνω από τα 5 sec που του επιβλήθηκαν ως ποινή γιατί δεν κρατούσε την απόσταση των 10 μηκών μονοθεσίων από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

    Ο Μεξικάνος όχι μόνο αμύνθηκε όπως έπρεπε, χωρίς λάθη, αλλά είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά στα 7.5 sec. Την ίδια στιγμή πιθανόν στη Ferrari δεν είχαν την ταχύτητα να μείνουν κοντά του και να τον απειλήσουν. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στη φθορά των ελαστικών.

    Ο Πέρεζ είχε κερδίσει και στο Μονακό πάλι υπό βροχή το Μάιο. Η Red Bull είχε να κερδίσει στο Μονακό από το 2013 τότε ήταν ο Φέτελ στο τιμόνι της. Από το 2011 είχε κάποιος να κερδίσει ταυτόχρονα σε Μονακό και Σιγκαπούρη, τότε ήταν και πάλι ο Φέτελ με τη Red Bull.

    Ο Πέρεζ είναι ο πρώτος οδηγός που κερδίζει εκκινώντας δεύτερος στη Σιγκαπούρη. Η Red Bull μετρά 11 συνεχείς παρουσίες στο βάθρο στη Σιγκαπούρη. Ο Λεκλέρκ τερμάτισε για 3η συνεχή φορά δεύτερος. Δεύτερος ήταν και το 2019 στη Σιγκαπούρη πάλι πίσω από το Φέτελ με τη Ferrari.

    Η γλώσσα του σώματος λέει πολλά, αν παρατηρήσει κανείς τους Λεκλέρκ και Σάινθ

    Επόμενος αγώνας το Ιαπωνικό GP την ερχόμενη Κυριακή 9/10. Αν ο Φερστάπεν που προηγείται με 104 βαθμούς κερδίσει σημειώνοντας ταυτόχρονα και τον ταχύτερο γύρο είναι πρωταθλητής. Αυτό γιατί θα φτάσει στους 130 βαθμούς διαφορά.

    Ακόμη κι αν ο Λεκλέρκ πάρει τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης η διαφορά θα είναι 112 βαθμοί. Στους τέσσερις τελευταίους αγώνες απομένουν 112 βαθμοί να μοιραστούν: 100 βαθμοί από τις νίκες, 8 από το Spint Race και 4 από τους ταχύτερους γύρους.

    Δεδομένου ότι ο Φερστάπεν έχει 11 νίκες έναντι 3 του Λεκλέρκ θα είναι και μαθηματικά πρωταθλητής ακόμη κι αν δεν βαθμολογηθεί στους τελευταίους 4 αγώνες και ταυτόχρονα ο Μονεγάσκος πάρει το μέγιστο.

    Ο Πέρεζ στην αγκαλιά των μηχανικών του

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών: Που κρίθηκε ο αγώνας

    • Ο οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ έδειξε ότι είναι ικανός να κερδίζει σε διαδρομές εντός πόλης, όπως το είχε πετύχει και στο Μονακό φέτος. Κέρδισε στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, μπροστά από τους δυο οδηγούς της Ferrari: Λεκλέρκ και Σάινθ. Οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν χρησιμοποιώντας την P Zero κίτρινη/μέση γόμα.
    • Η εκκίνηση του αγώνα καθυστέρησε μια ολόκληρη ώρα καθώς έπιασε καταιγίδα λίγο πριν τα μονοθέσια πάρουν τη θέση τους στην αφετηρία. Μόλις σταμάτησε η βροχή ο αγώνας ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα και όλα τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με το πράσινο χρώμα. Διεξήχθη περισσότερο από το μισό του αγώνα προτού καταστεί βολική, η χρήση σλικ ελαστικών.
    • Ακόμη μια φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας έπαιξε σημαντικό ρόλο στη Σιγκαπούρη. Η πρώτη εμφάνισή του ήρθε στον 7ο γύρο αλλά κανείς δεν άλλαξε ελαστικά. Μετά είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 21ο γύρο. Τότε ο οδηγός της Mercedes, Τζόρτζ Ράσελ ήταν ο πρώτος που έβαλε σλικ ελαστικά, την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Οι άλλες ομάδες ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική από ενδιάμεσα ελαστικά σε σλικ με μέση γόμα.
    • Εξαίρεση ήταν ο οδηγός της McLaren, Ντάνιελ Ρικιάρντο και ο οδηγός της Alfa Romeo Βάλτερι Μπότας, που επέλεξαν την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Προς το τέλος του αγώνα ήταν συναρπαστικό ότι οι Λεκλέρκ, Πέρεζ πίεζαν ανταλλάσσοντας συνεχώς ταχύτερους γύρους. Η τελευταία προσπάθεια του Μεξικάνου είχε σαν αποτέλεσμα χρόνο 1:48.165 με τη μέση γόμα.
    Ομοιομορφία χρωμάτων: Οι περισσότεροι οδηγοί έβγαλαν τα ενδιάμεσα και έβαλαν σλικ όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά την έξοδο  του Τσουνότα

    Οι καλύτεροι από τους υπολοίπους!

    • Το δίδυμο της McLaren, Νόρις και Ρικιάρντο αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με το πράσινο χρώμα, συμπληρώνοντας μ’ αυτά τη μεγαλύτερη απόσταση, 36 γύρους. Η ομάδα επέλεξε διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς που σταμάτησαν μια φορά: Ο Νόρις έβαλε τη μέση γόμα και ο Ρικιάρντο έβαλε τη μαλακή γόμα. Το αποτέλεσμα ήταν να τερματίσουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα δίνοντας σημαντικούς βαθμούς στην Βρετανική ομάδα.
    • Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε από την 8η θέση κατάφερε να βαθμολογηθεί παρότι έχασε πολλές θέσεις. Έκανε δυο αλλαγές τη μια μετά την άλλη: Έβαλε τη μέση γόμα στον 35ο γύρο και την μαλακή γόμα πέντε γύρους αργότερα. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος τερμάτισε τελικά στην 7η θέση.
    • Οι οδηγοί της Haas, Κέβιν Μάγκνουσεν και Μικ Σουμάχερ έκαναν δυο αλλαγές και είχαν διαφορετικές στρατηγικές: Τερμάτισαν στην 12η και 13η θέση χρησιμοποιώντας αντίστοιχα μέση και μαλακή γόμα.
    Οι καλύτεροι χρόνοι και οι μεγαλύτερες αποστάσεις ανά γόμα

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Τα Cinturato ενδιάμεσα ελαστικά με το πράσινο χρώμα, έδειξαν πόσο αξιόπιστα είναι στον αγώνα. Παρότι ο ρυθμός φθοράς ήταν υψηλός, η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική για μεγάλο αριθμό γύρων, όπως ακριβώς το περιμέναμε. Αυτό οφείλεται στα δεδομένα που συγκεντρώσαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Όπως είδαμε και το Σάββατο χρειάστηκε αρκετή ώρα για να στεγνώσει η διαδρομή καθώς λίμναζε νερό στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Από τη στιγμή που άρχισε να στεγνώνει, η πίστα άλλαξε μορφή με τους οδηγούς να επιλέγουν τα σλικ ελαστικά.

    Η πλειοψηφία των ομάδων επέλεξε την P Zero κίτρινη/μέση γόμα η οποία προσέφερε βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση, στην εύκολη προσέγγιση σε θερμοκρασία λειτουργίας και στην διάρκεια. Οι οδηγοί έπρεπε να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή για να μην πατήσουν εκτός γραμμής και να αποφύγουν την απώλεια θερμότητας από τα νερά που έψυχαν τα ελαστικά και τα έβγαζαν από το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Η επιστροφή στη Σιγκαπούρη μπροστά σε τόσους χιλιάδες θεατές έδειξε τι πραγματικά είναι η Formula 1, ήταν ένα θεαματικό Σαββατοκύριακο.»

    Σύσσωμη η ομάδα της Red Bull πανηγυρίζει τη νίκη στη Σιγκαπούρη

    Διαβάστε επίσης:

    Στην έρημο Σαχάρα!

    Ένα εργοστάσιο 50 ετών στην Πολωνία!



    ΣΧΟΛΙΑ