• AUTO

    Ford Puma 155PS: Crossover με οδηγικό ενδιαφέρον!


    Ο μέσος οδηγός θα κινηθεί με το Puma των 155PS με τον ίδιο ρυθμό που θα κινηθεί με το αντίστοιχο Fiesta των 140PS.

    Η κατηγορία των B SUV, των δημοφιλών crossover είναι η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Τον τελευταίο χρόνο έχουν παρουσιαστεί πολλά αξιόλογα μοντέλα, όπως το Peugeot 2008, το Nissan Juke, το Renault Captur, το VW TCross, το Skoda Kamiq, το Mazda CX30.

     

    Το Ford Puma διαφοροποιείται όντως υβριδικό: mild hybrid σύστημα με μια 48V μπαταρία 10Ah ιόντων λιθίου κάτω από το πίσω κάθισμα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα εμπρός. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους σαν να έχουμε ενώσει 3 μπαταρίες κινητού τηλεφώνου. Το ήπιο αυτό υβριδικό σύστημα αντικαθιστά το σύστημα Start/Stop, ανακτά ενέργεια στις φάσεις της κύλισης και της πέδησης και εν τέλει εξοικονομεί καύσιμο σε σχέση με μια συμβατική έκδοση.

    Επιπλέον η μόνιμη ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμη από το ρελαντί συντελώντας στο θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών. Η έκδοση δοκιμής μας δε, φορούσε τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt των 155PS.

     

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τροχούς 215/50/18. Η ανάρτησή του έχει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι μηχανικοί της Ford εκμεταλλευόμενοι την ακαμψία του πλαισίου και την απόσταση των 16.5cm από το έδαφος σετάρισαν το Puma ώστε παρά τις 18αρες ζάντες της έκδοσης ST Line, η άνεση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ το κράτημα παραπέμπει σε σπορ κατασκευές.

     

    Με το Puma των 155PS μπορείς να κινηθείς πραγματικά γρήγορα είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε δρόμο με στροφές. Η κατευθυντικότητά του θυμίζει Fiesta και σε καμιά περίπτωση μοδάτο crossover. Ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής χωρίς να φοβάται την υποστροφή χάρη στην ενδοτική συμπεριφορά του πίσω μέρους. Η βύθιση που κάνει η εξωτερική πλευρά σε αγχολύει, θυμίζει ραλιτζίδικο στήσιμο και σου εμπνέει εμπιστοσύνη.

    Η όποια μετατόπιση του πίσω μέρους ελέγχεται εύκολα με το τιμόνι, χωρίς δράματα και βαθιές ανάσες.

     

    Το γκάζι είναι μεστό ανεξαρτήτως στροφών ή σχέσης στο κιβώτιο. Όταν δε επιλέξεις τη χαρτογράφηση Sport το Puma αποκτά επιδόσεις GT. Χωρίς αντίστοιχα να επιβαρύνετε υπέρμετρα η κατανάλωση. Βγαίνοντας από πέταλο στον Υμηττό έβαλα από 2α, 5η και το αυτοκίνητο συνέχισε να επιταχύνει. Ενδεικτικό της άριστης δουλειάς που έχει γίνει στην παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών αλλά και της συμβολής που έχει στις πολύ χαμηλές στροφές η ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Στην έκδοση των 155PS εξαφανίζεται και η τραχύτητα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές.

    Παραδέχομαι πως με το Puma ο ρυθμός μου κάποιες στιγμές ήταν επιθετικός από στροφή σε στροφή. Δε φταίω εγώ, σε προκαλεί με τη συμπεριφορά του το Ford. Δύσκολα θα πίστευα αν μου έλεγαν ότι μπορεί ένα crossover με απόσταση 16.5cm από το έδαφος, να έχει τόσο σπορτίφ συμπεριφορά. Ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού από τα 120km/h σε κατηφόρα, η βύθιση του αμαξώματος είναι μικρή και η σταθερότητα του πίσω μέρους αδιαπραγμάτευτη.

     

    Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η εργονομία και η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής. Αξίζει να σταθούμε στη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών που διαθέτει μια εύκαμπτη εταζιέρα, καθόλου οδηγούς και ένα χώρο (megabox) κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ που φέρει μέχρι και άνοιγμα αποστράγγισης.

    Το Ford Puma πήρε πέντε αστέρια στα crash test του Euro Ncap και διαθέτει πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του. Στην έκδοση ST-Line X ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,3″ αφής, και αλλάζει χρώμα ανάλογα με τη χαρτογράφηση (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

     

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ψηφιακό πίνακα οργάνων και ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία αλλά και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Επιπλέον διέθετε δερμάτινα μπάκετ καθίσματα με κόκκινες ορατές ραφές, δερμάτινο τιμόνι και κανονικό χειρόφρενο, κάτι που προσωπικά το θεωρώ πλεονέκτημα. Ο ανταγωνισμός σ’ αυτή την κατηγορία είναι πολύ μεγάλος, το Puma χωρίς να υστερεί πουθενά, υπερτερεί φανερά σε σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Αν η πρώτη σας προτεραιότητα είναι οι επιδόσεις και οι συγκινήσεις στις στροφές τότε δείτε την έκδοση των 155PS. Αν θέλετε οικογενειακές, ήσυχες, οικονομικές μετακινήσεις δείτε την έκδοση των 125PS.

     

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Ford Puma 1.0lt/155PS

    Κινητήρας: 999 cc
    Ισχύς: 155PS/ 6.000 rpm
    Ροπή: 21,4 kgm/1750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
    Τελική ταχύτητα: 205 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 6,3 lt/100 km (δοκιμής)
    Βάρος: 1.280 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186/1.805/1.554 mm
    Μεταξόνιο: 2.588 mm
    Χώρος αποσκευών: 401 lt
    Εκπομπές CO2: 101 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 105 €
    Τιμή: από 25.793€

    Η αθλητική εμφάνιση είναι ανάλογη της οδικής συμπεφιροράς



    ΣΧΟΛΙΑ