• AUTO

    F1 Βραζιλία: Καθοριστική μάχη για τον τίτλο!


    Ο Φερστάπεν εκκινεί 2ος, ο Χάμιλτον 10ος. Σε ρόλο ρυθμιστή οι Μπότας (1ος), Πέρεζ (4oς).

    Μια μάχη καθοριστική για την έκβαση του πρωταθλήματος θα δούμε σήμερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). O πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαξ Φερστάπεν που εκκινεί από τη 2η θέση έχει διαφορά 21 βαθμών από το Χάμιλτον καθώς χτες πήρε τους 2 βαθμούς της 2ης θέσης στον κατατακτήριο αγώνα. Βασικός του στόχος σήμερα είναι να την διευρύνει.

    Για να το πετύχει αυτό πρέπει να τερματίσει εμπρός από το Χάμιλτον. Χτες στην εκκίνηση του κατατακτήριου αγώνα έχασε την 1η θέση από το Μπότας και τη δεύτερη από το Σάινθ στις πρώτες στροφές. Όταν τον πέρασε ο Σάινθ βρέθηκε εκτός πίστας, έχασε την ψυχραιμία του και ρίσκαρε με τέρμα γκάζι για να ξαναμπεί οριακά χωρίς να χάσει άλλες θέσεις. 

    O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ με τον επικεφαλής των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας Χέλμουτ Μάρκο. 

    Λογικά αυτό θα το συζήτησαν χτες βράδυ στην απενημέρωση της ομάδας. Ο Φερστάπεν έχει να χάσει και μόνο, ρισκάροντας. Έτσι λογικά σήμερα η προσέγγισή του θα είναι να μείνει μακριά από προβλήματα. Ο Ολλανδός δεν έχει κανένα λόγο να ρισκάρει για να περάσει το Μπότας. Είναι δε βέβαιο, πως μετά τα όσα άκουσε για την εκκίνηση του Μεξικάνικου GP, ο Φινλανδός, ότι δε θα διευκολύνει τον Ολλανδό. 

    Πίσω του οι Ferrari και ο Πέρεζ δεν αποτελούν πραγματική απειλή οπότε ο Φερστάπεν λογικά θα επιδιώξει ένα μοναχικό αγώνα στη δεύτερη θέση. Δεν έχει κανένα λόγο να πιέσει αρχικά το Μπότας. Αν δεν κάνει κάποιο λάθος ο Φινλανδός που προφανώς θα εκμεταλλευτεί ο Ολλανδός, λογικά ο Φερστάπεν δε θα επιδιώξει να κοντραριστεί μαζί του. 

    Η προσοχή του όπως και όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο τι θα κάνει ο Χάμιλτον. Ο Βρετανός έδειξε χτες πως έχει το ρυθμό να προσπεράσει, κατάφερε σε 24 γύρους να κερδίσει 15 θέσεις και ν’ ανέβει από τελευταίος 5ος. Σήμερα εκκινεί 10ος και το πιο βασικό γι’ αυτόν είναι να μείνει μακριά από προβλήματα στις πρώτες στροφές. Αν καταφέρει να μη χάσει θέση στην εκκίνηση και να μην έχει επαφή, τότε λογικά μετά από λίγους γύρους θα μπορέσει να ανέβει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ως την 4η θέση. Δε θα είναι ίσως εύκολο να περάσει τον Πέρεζ και μετά εξαρτάται πόσο θα έχουν απομακρυνθεί οι δυο πρωτοπόροι. 

    Προσέξτε εδώ μια λεπτομέρεια: Αν ο Φερστάπεν τερματίσει 2ος έχοντας το Χάμιλτον πίσω του η διαφορά πάει στους 24 βαθμούς. Μ’ αυτή τη διαφορά δε χρειάζεται άλλη νίκη ο Ολλανδός. Του αρκούν μόνο δεύτερες θέσεις στους τρεις αγώνες που απομένουν.

    Σημειώστε πως ο Χάμιλτον από το Ισπανικό GP και μετά έχει πάρει μόνο δυο νίκες σε Βρετανία και Ρωσία. Από την άλλη ο Μπότας έχει κερδίσει μόνο μια φορά φέτος στην Τουρκία, αλλά προφανώς είναι πιθανό να το επαναλάβει σήμερα.

    Τώρα όσον αφορά στην στρατηγική ίσως σήμερα οι θερμοκρασίες να είναι ελαφρώς υψηλότερες. Το μπες βγες στα πιτ δεν προκαλεί μεγάλη χρονική επιβάρυνση ενώ δεν είναι πολύ πιθανή η εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας.

    Η Pirelli λέει ότι ταχύτερη είναι η στρατηγική των δυο αλλαγών: Μέση/σκληρή/σκληρή. Όμως κάλλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η μαλακή γόμα. Πολλά θα εξαρτηθούν από το τι ελαστικά έχει στη διάθεσή του κάθε οδηγός. 

    Χτες η μαλακή γόμα με χαμηλότερο φορτίο καυσίμου οριακά έβγαλε 24 γύρους σε σύνολο 71 σήμερα. Σήμερα η χρήση της στην αρχή ενέχει ρίσκο και λόγω υψηλότερου φορτίου και λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών. Ίσως στο τέλος να έχει περισσότερο νόημα για κάποιον που θέλει να πιέσει οριακά. Υπάρχει και η δυνατότητα της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή ή από μαλακή σε σκληρή αλλά θα χρειαστεί διαχείριση των ελαστικών στο τέλος. Από την άλλη βέβαια φάνηκε χτες πως η μαλακή γόμα έχει πλεονέκτημα στην εκκίνηση.

    Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:

    Θα αναλύσουμε περισσότερα σήμερα στο Instagram F1 Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη στις 18:00. Αν θέλετε να το παρακολουθήσετε μπορείτε, αρκεί να ακολουθήσετε ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis ή @seitanf1



    ΣΧΟΛΙΑ