• AUTO

    F1 Σαουδική Αραβία: Έχασε το άθλημα!

    F1 Σαουδική Αραβία: Έχασε το άθλημα!

    JEDDAH, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 collide during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050318 // Usage for editorial use only //


    F1 Σαουδική Αραβία: Η νέα ποινή 10 δευτερολέπτων στο Φερστάπεν δεν μπορεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από όσα έγιναν κατά τη διάρκεια του αγώνα.

    Ορθά κατά την άποψή μου οι αγωνοδίκες (Κόνελι, Λιούτσι, Μπέλοτ, Αλ Αμπνταλί) επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στο Φερστάπεν για το αναίτιο φρενάρισμα στη στροφή 27 το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τη σύγκρουσή του με το Χάμιλτον.

    Ευτυχώς αυτή η ποινή δεν αλλάζει το βαθμολογικό status πάμε για μεγάλο τελικό στο Άμπου Ντάμπι την Κυριακή (12/12 στις 15:00) με τους δυο μονομάχους να ισοβαθμούν.

    JEDDAH STREET CIRCUIT, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B, leads Sir Lewis Hamilton, Mercedes W12, Esteban Ocon, Alpine A521, and the rest of the field at the start during the Saudi Arabia GP at Jeddah Street Circuit on Sunday December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

    Λέω ευτυχώς και αναφέρω τα ονόματα των αγωνοδικών όπως και αυτό του αλυτάρχη Μάικλ Μάσι, γιατί πραγματικά έκαναν πολύ κακή δουλειά χτες. Η ανεπάρκειά τους άφησε το άθλημα έκθετο στα μάτια εκατοντάδων εκατομμυρίων θεατών σε μια βραδιά που θα αργήσει να ξεχαστεί. Ήταν ξεκάθαρο από το ρυθμό του αγώνα πως ο Φερστάπεν δεν έχει την ταχύτητα να κοντράρει τις Mercedes. Ακολουθεί τρίτος και καταϊδρωμένος στους πρώτους 14 γύρους. Το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της εξόδου του Μικ Σουμάχερ (σκέφτομαι την Κορίνα ωσότου μιλήσει ο γιός της) και η διακοπή δίνει την ευκαιρία που χρειάζεται ο Μαξ. Βρίσκεται πλέον πρώτος!

    JEDDAH, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 battle for track position during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050319 // Usage for editorial use only //

    Τη χάνει στην επανεκκίνηση από το Χάμιλτον αλλά δεν το δέχεται κόβει ευθεία και ξαναμπαίνει στην πίστα προσπαθώντας να τον χτυπήσει. Δεν τα καταφέρνει, οι αγωνοδίκες αρχίζουν τα παζάρια αντί να καταστήσουν σαφές πως δεν είναι αποδεκτές τέτοιες ενέργειες.

    JEDDAH, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Esteban Ocon of France driving the (31) Alpine A521 Renault, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda battle for track position at the second restart during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050289 // Usage for editorial use only //

    Στην 3η εκκίνηση ο Φερστάπεν αποκτά ξανά πλεονέκτημα εκμεταλλευόμενος το λάθος του Χάμιλτον να ανοίξει την εσωτερική. Τον βοηθά και το ρίσκο της μέσης γόμας που παίρνει η Red Bull. Ο αγώνας βρίσκει ένα ρυθμό παρά τις διακοπές (εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) λόγω θραυσμάτων.

    JEDDAH, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP, Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Third placed Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP talk in the press conference after the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Sam Bloxham – Pool/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050308 // Usage for editorial use only //

    Βαριά η ατμόσφαιρα στη συνέντευξη Τύπου μετά

    Είναι ξεκάθαρο πως ο Ολλανδός δεν έχει την ταχύτητα να απομακρυνθεί και να φτιάξει διαφορά ασφαλείας. Γύρο με το γύρο φαίνεται πως ο Χάμιλτον θα βρεθεί σε θέση για προσπέρασμα. Το επιχειρεί και ο Φερστάπεν αμύνεται πέρα από το επιτρεπτό αθλητικό όριο κατά την άποψή μου. Πήρε αργότερα ποινή 5 sec γι’ αυτό. Ο Ολλανδός διατηρεί το προβάδισμα πατώντας εκτός πίστας και προσπαθώντας να εκμαιεύσει σύγκρουση που ο Χάμιλτον σοφά αποφεύγει. Του λένε να δώσει τη θέση και επιχειρεί να το κάνει στο μοναδικό σημείο που θα είναι δώρο άδωρο. Δηλαδή πριν την στροφή 27 στο σημείο που ανιχνεύεται η διαφορά που ενεργοποιεί το DRS στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ξέρει καλά πως είναι η μόνη του ελπίδα για να ξαναπεράσει στο τέλος της ευθείας. Θα έχει μόνο μια ευκαιρία γιατί αν φύγει μπροστά η Mercedes τέλος! Γι’ αυτό κόβει έτσι άγαρμπα και φρενάρει. Ο Χάμιλτον αιφνιδιάζεται και αποφεύγει ως εκ θαύματος μια μεγάλη σύγκρουση. Βλέπω και ξαναβλέπω το στιγμιότυπο και δεν μπορώ να πιστέψω πως την γλύτωσε η πτέρυγα της Mercedes σπάζοντας μόνο στην άκρη. Ο Χάμιλτον καταλαβαίνει την πρόθεση του Φερστάπεν και δεν περνάει στο σημείο που θα έδινε πλεονέκτημα στον Ολλανδό.

    JEDDAH, SAUDI ARABIA – DECEMBER 05: Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing stands on the podium during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050273 // Usage for editorial use only //

    Ο Φερστάπεν μόλις μαθαίνει για την ποινή των 5 sec παρατάει αμέσως τη μάχη, δεικνύοντας χαρακτήρα. Μετέπειτα τα βάζει με τους αγωνοδίκες που του έδωσαν ποινή και λέει πως αυτή δεν είναι Formula 1. Η απλή αλήθεια είναι πως ο Φερστάπεν δεν είχε την ταχύτητα να κρατηθεί μπροστά και προσπαθούσε να το κάνει με αντιαθλητικό τρόπο. Έτσι έμαθε να κάνει από τα καρτ ακόμη, είναι δεκάδες τα παραδείγματα τέτοιας συμπεριφοράς του, προτού ακόμη φτάσει στη F1. Έχει ευθύνη ο πατέρας του Γιος Φερστάπεν γι’ αυτό αλλά και όσοι τον ανέχτηκαν – φοβήθηκαν στο παρελθόν.


    Χθες o Ολλανδός έδωσε το χειρότερο δυνατό παράδειγμα στους χιλιάδες νέους αθλητές που δικαίως (όσον αφορά στο οδηγικό του ταλέντο) τον θαυμάζουν σα Θεό. Η ευθύνη βαραίνει σε μέγιστο βαθμό τον αλυτάρχη του αγώνα Μάικλ Μάσι που δεν έχει καταστήσει σαφές στις συναντήσεις των οδηγών ότι δεν είναι ανεκτές τέτοιες πρακτικές. Ή αν το έχει κάνει, ευθύνεται γιατί δεν το τήρησε μετά εντός πίστας. Με αποτέλεσμα χτες να διακωμωδείται το άθλημα από τα καμώματα του Φερστάπεν.

    Η Formula 1 χτες βγήκε πραγματικά χαμένη απ’ όλο αυτό. Οι Αμερικάνοι ιδιοκτήτες κάνουν λάθος να πανηγυρίζουν από την απήχηση στο κοινό που ανέδειξε ως οδηγό της βραδιάς το Φερστάπεν. Ο πυρήνας της F1 είναι οικονομικά εύρωστοι και μορφωμένοι άντρες 25 -55 ετών που δεν τους γελάς με καμώματα. Τώρα το άθλημα θα πρέπει να ξεπλύνει τις πληγές του στο μεγάλο τελικό του Άμπου Ντάμπι. Μπορεί να το πετύχει αν επιβάλλει ένα καθαρό πεδίο αντιπαράθεσης στο οποίο θα κερδίσει ο ταχύτερος, ο καλύτερος. Όποιος κι αν είναι αυτός. Αδικεί τον εαυτό του και τις εξαιρετικές του φετινές εμφανίσεις – νίκες μ’ αυτή τη συμπεριφορά ο Φερστάπεν. Δείχνει να μην καταλαβαίνει πως ο τίτλος θα έχει αξία αν τον κατακτήσει κερδίζοντας το Χάμιλτον όχι τρακάροντάς τον!



    ΣΧΟΛΙΑ