• AUTO

    F1 πρεμιέρα, Αυστρία: Όλα τα βλέμματα πάνω τους!


    Η F1 είναι το πρώτο παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό γεγονός που επιχειρεί επιστροφή στην ενεργό δράση εν μέσω πανδημίας.

    Ζούμε πρωτόγνωρες ιστορικές εποχές με τη F1 να ετοιμάζεται για δεύτερη φορά φέτος να εκκινήσει την αγωνιστική σεζόν. 111 μέρες νωρίτερα στην Αυστραλία λόγω κρουσμάτων κορονοϊού είχε αναβληθεί η πρεμιέρα του πρωταθλήματος.

    Από τότε συνέβησαν πολλά, μεταγραφές, απώλειες χορηγών αποφάσεις σε οικονομικό και τεχνικό επίπεδο, άλλαξαν πολλά στο αγαπημένο μας άθλημα. Σήμερα η Williams παλεύει να διατηρηθεί στο άθλημα και είναι αμφίβολο αν θα τα καταφέρει. Η Liberty Media κάτοχος των μετοχών της F1, έχει μεγάλες απώλειες εσόδων και επιχειρεί με μια τεράστια αντιρατσιστική καμπάνια διαμέσου της F1, να πιάσει το momentum στις ΗΠΑ.

    Τα νέα χρώματα της Mercedes F1

    Στη Mercedes συνεπικουρώντας σ’ αυτή την προσπάθεια έβαψαν μαύρα τα μονοθέσια και τις φόρμες τους. Στη Ferrari θα αγωνίζονται με τον «φευγάτο» Φέτελ και τον «Νο 1» Λεκλέρκ αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι το κλίμα στο κόκκινο στρατόπεδο θα είναι καυτό.

    Στιγμιότυπο από τη σημερινή βόλτα του Άλεξ Άλμπον με τους μηχανικούς του στο Red Bull Ring.

    Στη Red Bull θέλουν όσο τίποτα να ξεκινήσουν με το δεξί στον εντός έδρας αγώνα, βέβαια ακόμη κι αν δε τα καταφέρουν θα έχουν και δεύτερη ευκαιρία την άλλη Κυριακή. Θα γίνουν δυο συνεχόμενοι αγώνες στο Red Bull Ring και ευχή όλων μας είναι να μην δώσουν εντελώς ίδιο αποτέλεσμα. H Ηοnda έχει ετοιμάσει νέα βελτιωμένη υβριδική μηχανή για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Αντίστοιχα στη Mercedes έχουν αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο.

    «Φευγάτος» ο Φέτελ, «Νο 1» ο Λεκλέρκ;

    Αντίθετα οι κόκκινοι δεν τονίζουν κάτι από το μονοθέσιο για την πρεμιέρα θυμούνται όμως ότι έχουν κερδίσει 5 φορές στην Αυστρία, τις δυο τελευταίες με το Σουμάχερ 2002, 2003. Τονίζουν μάλιστα πως οι δοκιμές εξέλιξης τους αποκάλυψαν πως δεν ήταν στο σωστό δρόμο με το νέο μονοθέσιο, ιδίως αεροδυναμικά. Οπότε θα δούμε από τον 3ο αγώνα στις 19/7 στην Ουγγαρία αν έχουν βρει το δρόμο. Το βέβαιο είναι πως παλεύουν για την 3η θέση στο βάθρο, αν και εφόσον στραβοπατήσει κάποιος/κάποιοι από τους οδηγούς των RBR, Mercedes.

    Το σίγουρο είναι πως όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στη F1 καθώς η παγκόσμια αθλητική κοινότητα θέλει να διαπιστώσει στην πράξη αν μπορεί να γίνει τέτοια διοργάνωση με υγειονομικά πρωτόκολλα. Το σίγουρο είναι ότι έχουν αλλάξει πολλά στις διαδικασίες και στα πάντοκ και στα πιτ θα βρίσκονται αισθητά λιγότεροι άνθρωποι. Επίσης δεν θα υπάρχουν θεατές στις κερκίδες.

     

    Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη γόμα C2 ως P Zero λευκή σκληρή, τη γόμα C3 ως P Zero κίτρινη μέση και τη γόμα C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή. Η ίδια επιλογή ελαστικών θα διατηρηθεί και στους δυο αγώνες στην Αυστρία, που θα διεξαχθούν δυο συνεχή Σαββατοκύριακα. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά και είναι μέρος του τροποποιημένου ημερολογίου F1 2020. Οι οδηγοί έχουν εμπειρία από το συγκεκριμένο συνδυασμό γομών στην Αυστρία, καθώς οι ίδιες γόμες είχαν επιλεγεί και πέρυσι για το Red Bull Ring. Θυμίζουμε πως όλη η γκάμα ελαστικών 2020 είναι ίδια με την περσινή.

    Το Red Bull Ring – πρόκειται ουσιαστικά για την μοντέρνα εκδοχή του διάσημου Österreichring – προσφέρει ένα μικρό σε διάρκεια, αλλά γεμάτο δράση γύρο. Έχει λεία άσφαλτο και υψομετρικές διαφορές. Κυρίαρχο ρόλο παίζουν η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα αλλά και το να αποφύγεις το κυκλοφοριακό στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο βραχύς γύρος, οδηγεί επίσης σε αντίστοιχα μικρές διαφορές απόδοσης μεταξύ των επιλεγμένων γομών. Αμφότεροι οι αγώνες θα διεξαχθούν στις αρχές Ιουλίου οπότε πιθανότατα η θερμοκρασία περιβάλλοντος θα είναι υψηλή. Παραταύτα η τοποθεσία που βρίσκεται η πίστα, στην βόρεια πλευρά των Στυριακών Άλπεων φημίζεται για το ευμετάβλητο του καιρού, υπάρχει πάντα πιθανότητα βροχής.

    Στο παρελθόν ο συγκεκριμένος αγώνας, έχει παράδοση στη στρατηγική μιας αλλαγής. Η πλειοψηφία των στροφών είναι δεξιές αλλά οι δυο πιο απαιτητικές στροφές της διαδρομής, είναι αριστερές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η λιγότερο φορτισμένη πλευρά ελαστικών, να εισέρχεται σ’ αυτές, σε κάθε γύρο, με σχετικά χαμηλή θερμοκρασία. Στο παρελθόν η πίστα του Σπήλμπεργκ έχει δημιουργήσει μερική αποκόλληση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (blistering) ειδικά με υψηλές θερμοκρασίες. Πέρυσι η νέα γενιά ελασιτκών του 2019 μείωσε αυτό το φαινόμενο, ειδικά στα πίσω ελαστικά (παρότι η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν υψηλότερη απ’ αυτή του 2018).

    Μάριο Ίσολα, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου Pirelli: «Mετά από ένα μακρύ υποχρεωτικό διάλλειμα είμαστε ενθουσιασμένοι που ο συναγωνισμός επιστρέφει. Το φετινό Αυστριακό Grand Prix θα είναι λίγο διαφορετικό, δεν θα υπάρχουν θεατές αλλά θα υπάρχουν ειδικά μέτρα προφύλαξης από το Covid-19. Ήδη κάποιες απ’ αυτές τις διαδικασίες είχαν υιοθετηθεί και στο Αυστραλιανό Grand Prix, οπότε έχουμε μια επιχειρησιακή εμπειρία, σ’ αυτές τις ασυνήθιστες συνθήκες. Τα ελαστικά είναι ακριβώς ίδια με τα περσινά, οπότε πιθανόν πιο απρόβλεπτη μεταβλητή να αποδειχτεί η «σκουριά» ομάδων και οδηγών μετά από τόσο καιρό απραξίας. Για να βρουν ξανά το ρυθμό τους κάποιες ομάδες, έκαναν πρόσφατα δοκιμές με μονοθέσια του 2018 ή έκαναν κινηματογράφηση με τα φετινά μονοθέσια. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις χρησιμοποίησαν ειδικά ελαστικά που διέφεραν πολύ από τα αγωνιστικά. Έτσι όλοι ξεκινούν από την ίδια αφετηρία αυτό το Σαββατοκύριακο».

    Οι νέες φόρμες των οδηγών της Mercedes είναι μαύρες.

    Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 16:10 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από την κρατική τηλεόραση.



    ΣΧΟΛΙΑ