• AUTO

    F1 Ολλανδία: Ο Φερστάπεν στην pole!


    Οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν με θερμοκρασία 27 βαθμών Κελσίου στον αέρα, 39 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Νωρίτερα στο FP3 ο Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος όλων αλλά οι διαφορές είναι μικρές, ανάλογες με το μήκος του γύρου: 4.26km. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα της Pirelli, τη C3 στη συγκεκριμένη περίπτωση.

    Ο Φερστάπεν έδειξε τις προθέσεις του από το ξεκίνημα του Q1 με ένα εντυπωσιακό χρόνο 1: 11.317. O Ολλανδός που χρειάστηκε ν’ αλλάξει κιβώτιο χτες αλλά δεν υπόκειται σε ποινή, θέλει όσο τίποτα να δώσει στους συμπατριώτες του που  έχουν κατακλύσει τις κερκίδες την μέγιστη ικανοποίηση κερδίζοντας τον αγώνα από την pole. Εντυπωσιάζει το άνοιγμα του DRS στη στροφή 14. Παρότι τα μονοθέσια
    χρειάζονται την κάθετη δύναμη στις στροφές και δε γίνεται ν’ ανοίγει το DRS, εδώ είναι διαφορετικά καθώς το οβάλ των 18 μοιρών υποκαθιστά εν μέρει την κατακόρυφη πίεση. Έτσι είναι εφικτό το άνοιγμα της πίσω πτέρυγας ταυτόχρονα με αλλαγή πορείας. Το πέρασμα του χρόνου έφερε πολλούς οδηγούς να βελτιώνουν τους χρόνους τους, ο Τσουνότα με την Alpha Tauri έκανε την 3 η επίδοση. Ο Χάμιλτον
    πλησίασε στα 14 χιλ. τον Φερστάπεν δείχνοντας πόσο αμφίρροπη θα είναι η μάχη.

    Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Λατίφι, Φέτελ, Ρικιάρντο, Μάγκνουσεν, Μπότας. Ο Φέτελ είχε έξοδο στην τελευταία του προσπάθεια. Σε αντιδιαστολή οι teammate τους πέρασαν άνετα στο Q2.

    Το Q2 ξεκίνησε με κόκκινη σημαία καθώς κάποια περιστέρια τσιμπολογούσαν εντός της διαδρομής αλλά και στα άκρα της. Ο Άλμπον είχε μια στενή επαφή και η διαδικασία διακόπηκε ως ότου τελειώσουν το φαγητό τους τα πτηνά. O Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός που έσπασε το φράγμα του 1:11 καθώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν θεαματικά γύρο με το γύρο. Η περσινή pole ήταν στο 1:08.9 για να έχετε μια τάξη μεγέθους. Η ανάλυση της F1 έδειχνε πως το μονοθέσιο με την καλύτερη απόδοση στις αργές στροφές ήταν αυτό της Aston Martin με το Λανς Στρολ. Καθώς όμως δεν έχει πολλές αργές στροφές στο Ζάντβρουπ ο Στρολ περιορίστηκε στην 8 η θέση. Εκτός έμειναν ο Γκασλί, οι Alpine, ο Ζου και ο Άλμπον.

    Ταχύτερος όλων ήταν ο Σάινθ και δεύτερος ο Ράσελ καθώς ο Φερστάπεν δεν έκανε δεύτερη προσπάθεια. Έτσι εξοικονόμησε σετ μαλακής γόμας. Στο Q3 προκρίθηκαν οι Red Bull, Ferrari, Mercedes και οι Μ.Σουμάχερ, Τσουνότα, Στρολ, Νόρις που κατάφεραν να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τους πιο έμπειρους teammate τους.

    Στο ξεκίνημα του Q3 πρώτος εμφανίστηκε στην πίστα ο Φερστάπεν. Ήταν ο 3 ος του γύρος στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι ιαχές των Ολλανδών φιλάθλων τον ωθούσαν για το κάτι παραπάνω. Ο ιπτάμενος Ολλανδός σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:10.5. παρότι έκανε λάθος στη στροφή 3 πατώντας άτσαλα στο κερμπ στην κορυφή του οβάλ. Ο Λεκλέρκ κατάφερε να κατέβει 60 χιλιοστά πιο κάτω στην πρώτη του προσπάθεια με τη Ferrari. Ο Στρολ αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο στο τελευταίο μέρος. Ο Λεκλέρκ βελτίωσε στην 2 η του προσπάθεια αλλά ο Φερστάπεν βρήκε άλλα 21 χιλιοστά πήρε την pole και έκανε τους  Ολλανδούς να ξεσπάσουν σε πανηγυρισμούς. Ο Πέρεζ έχασε το πίσω μέρος της Red Bull και έτσι οι Mercedes δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν. Στη 2 η σειρά της εκκίνησης βρέθηκαν οι Σάινθ και Χάμιλτον. Η πρώτη προσπάθεια του Πέρεζ τον έφερε στην 5 η θέση, με το Ράσελ να ακολουθεί.

    Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 16: 00 (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). Η ΕΡΤ έχει και εξειδικευμένη εκπομπή για τη F1 που ξεκινά μια ώρα νωρίτερα στις 15:00.

    Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:



    ΣΧΟΛΙΑ