• AUTO

    F1 Μαϊάμι: Θα κερδίσει η ακρίβεια των στοιχείων και η υπολογιστική ισχύς!

    O Σέρτζιο Πέρεζ με τους μηχανικούς του περπατούν στην πίστα του Μαϊάμι προσπαθώντας να δουν όλες τις λεπτομέρειες.

    O Σέρτζιο Πέρεζ με τους μηχανικούς του περπατούν στην πίστα του Μαϊάμι προσπαθώντας να δουν όλες τις λεπτομέρειες.


    Ομάδες, μηχανικοί, οδηγοί, η Pirelli και οι υπεύθυνοι ασφαλείας της FIA, βρίσκονται σε αχαρτογράφητα νερά αυτό το Σαββατοκύριακο.

    Οι εποχές έχουν αλλάξει εντυπωσιακά. Παλιότερα για να γίνει αγώνας σε μια νέα τοποθεσία χρειάζονταν πολύ μεγάλη προετοιμασία και δοκιμές από τη F1. Σήμερα χάρη στους προσομοιωτές τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.

    Χάρη και στις απεικονίσεις του Google Earth οι ομάδες μπορούν να έχουν ακριβείς διαστάσεις της διαδρομής. Επιπλέον η ποιότητα της ασφάλτου, που είναι καινούργια άρα όχι ώριμη (δεν έχει κατακαθίσει η πίσσα) είναι σε μεγάλο βαθμό γνωστή από αντίστοιχες διαδρομές.

    Η Pirelli ξέρει τι να περιμένει λίγο πολύ, αλλά προτίμησε να κάνει συντηρητική προσέγγιση φέρνοντας τις μεσαίες γόμες της γκάμας της. Πιθανόν η C2 να μην χρησιμοποιηθεί και πολύ.

    Ο προσομοιωτής της Ferrari.

    Θεωρείστε δεδομένο πως οι οδηγοί έχουν ήδη περάσει εκατοντάδες ώρες στον προσομοιωτή για να μάθουν τη διαδρομή. Ο επικεφαλής του προσομοιωτή της Ferrari, Ενρίκο Σάμπο αποκαλύπτει:

    « Η οδήγηση στον προσομοιωτή είναι ένα καθοριστικό στοιχείο της προετοιμασίας για τον αγώνα.  Η δουλειά ξεκινάει πολλές βδομάδες πριν και αν υπάρχουν αξιοποιούνται στοιχεία από τον αγώνα της προηγούμενης χρονιάς. Αρχικά ένας δοκιμαστής κάνει προσομοιώσεις για να καταλάβουμε τη συμπεριφορά των ελαστικών και να προβλέψουμε το κατάλληλο ζύγισμα του μονοθεσίου.

    Μετά αξιολογούμε τη συμπεριφορά ειδικών εξαρτημάτων και στο τέλος δοκιμάζουμε διάφορα σεταρίσματα της ανάρτησης. Λίγες μέρες πριν τον αγώνα οι οδηγοί της ομάδας μαζί με τους μηχανικούς τους, βλέπουν τι έχουμε καταστρώσει.

    Για μια νέα πίστα όπως αυτή στο Μαϊάμι χρειάστηκαν αρκετές ώρες και οι Λεκλέρκ Σάινθ για να μάθουν την πίστα. Περιμένουμε με αγωνία την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής για να διαπιστώσουμε αν έχουμε σωστά δεδομένα και ν’ ακούσουμε τα σχόλια των οδηγών από την πίστα.

    Μετά συγκρίνουμε τα δεδομένα του προσομοιωτή μ’ αυτά της πίστας. Φυσικά επικαιροποιούμε τη βάση μας όσον αφορά στη διαμόρφωση των κερμπ και των άλλων στοιχείων που δεν έχουμε στην προσομοίωση.

    Γίνεται μια διόρθωση όπου υπάρχει απόκλιση ανάμεσα στα δεδομένα. Αν όμως έχουμε κάνει καλή δουλειά προσομοίωσης οι μηχανικοί στην πίστα έχουν μια καλή βάση εκκίνησης και επικεντρώνονται στις λεπτομέρειες.

    Η πίστα του Μαϊάμι είναι γρήγορη, έχει στροφές υψηλής ταχύτητας στο πρώτο μέρος και αργές στο τρίτο μέρος. Υπάρχουν μεγάλες ευθείες, τρεις ζώνες DRS και αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα.

    Όσον αφορά στο σετάρισμα είναι ένας συμβιβασμός λόγω των μεγάλων ευθειών. Υπάρχει μια αβεβαιότητα όσον αφορά στην ακρίβεια των στοιχείων που διαθέτουμε.

    Αναλογικά περιμένουμε περισσότερη πολυπλοκότητα και προβλήματα από συνήθως. Οι οδηγοί δαπάνησαν πολύ χρόνο στον προσομοιωτή μαθαίνοντας τη διαδρομή και αξιολογώντας σεταρίσματα  ώστε να βελτιστοποιήσουμε το ζύγισμα του μονοθεσίου και το χρόνο γύρου.”

    Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι όποιος έχει τα πιο ακριβή στοιχεία και τον ισχυρότερο προσομοιωτή θα ξεκινήσει με σημαντικό προβάδισμα σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές (FP1 21:30 – 22:30, FP2 00:30 – 01:30)

    Διαβάστε επίσης:

    To επίσημο ρολόι της Mercedes F1

    Το Roland-Garros εξηλεκτρίζεται!

    F1 Μαϊάμι: Ποιον θα φάει ο κροκόδειλος;



    ΣΧΟΛΙΑ