• AUTO

    F1 Γαλλία: Μπλε, ασημί, κόκκινο!

    F1 Γαλλία: Μπλε, ασημί, κόκκινο!


    Μόνο λάθη για τη Ferrari, σταθερότητα για τη Mercedes, νίκη αλλά και θέματα για τη Red Bull.

    Είναι βέβαιο πως στη Ferrari θέλουν να ξεχάσουν το χθεσινό αγώνα όσο πιο σύντομα γίνεται. Δεν ξέρω αν θα καταφέρουν με τα αποτελέσματα του Ουγγρικού GP την ερχόμενη Κυριακή (31/7) να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις το σίγουρο είναι όμως, πως για έναν ακόμη αγώνα όλα πήγαν άσχημα για το κόκκινο στρατόπεδο. Έχασαν έδαφος τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών σε έναν αγώνα όπου ξεκάθαρα είχαν το ταχύτερο μονοθέσιο.

    F1 Γαλλία: Μπλε, ασημί, κόκκινο!

    Το κακό ξεκίνησε από την Αυστρία καθώς ο Σάινθ υποχρεώθηκε σε αλλαγή υβριδικής μηχανής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκκινήσει από το τέλος και να μην βρίσκεται ψηλά για να βοηθήσει το Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος οδηγός δέχτηκε βοήθεια (αεροδυναμικό τράβηγμα) από το Σάινθ το Σάββατο, πήρε την pole και χτες ξεκίνησε καλά και κρατούσε πίσω οδηγώντας με μαεστρία τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Μαξ Φερστάπεν.

    Ματία Μπινότο, Σάρλ Λεκλέρκ: Στη Ferrari υπάρχει ένταση, κακή ψυχολογία και αυτό οδηγεί σε λάθη. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι πιο εύκολο να φτιάξεις μονοθέσιο νικητή, από το να συνθέσεις/εμπνεύσεις νικήτρια ομάδα.
    Ματία Μπινότο, Σάρλ Λεκλέρκ: Στη Ferrari υπάρχει ένταση, κακή ψυχολογία και αυτό οδηγεί σε λάθη. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι πιο εύκολο να φτιάξεις μονοθέσιο νικητή, από το να συνθέσεις/εμπνεύσεις νικήτρια ομάδα

    Όταν όμως η Red Bull άλλαξε στρατηγική μπαίνοντας στα πιτ στον 16ο γύρο ο Λεκλέρκ προσπαθώντας να πιέσει έκανε οδηγικό λάθος στον 18ο γύρο. Ένα λάθος που ήρθε από την γενική πίεση του Φερστάπεν αλλά και τη φθορά των ελαστικών. Ο ίδιος προς τιμήν του παραδέχτηκε το λάθος του και το άθροισε με αυτό στην Ίμολα: «Έχω χάσει 32 βαθμούς αν το πρωτάθλημα κριθεί σε λιγότερους η ευθύνη θα είναι δική μου». Τα ουρλιαχτά του Λεκλέρκ την ώρα της εξόδου και τα απανωτά λάθη στρατηγικής της Ferrari αμέσως μετά δεικνύουν το πρόβλημα που υπάρχει στην Ιταλική ομάδα. Ο Σάινθ πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για επικίνδυνη απομάκρυνση από το πιτ που πραγματοποίησε όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας ωσότου μαζευτεί η Ferrari του Λεκλέρκ.

    Ο μηχανικός του, ανέφερε λάθος την ποινή ο Σάινθ τον διόρθωσε και φυσικά η έκτισή της απασχόλησε ιδιαίτερα τους υπεύθυνους στρατηγικής της Ιταλικής ομάδας. Ο Σάινθ είχε πάει από σκληρή σε μέση γόμα στον 18ο γύρο. Απέμεναν 35 γύροι που δεν ήταν εύκολο να τους κάνει με το ίδιο σετ. Βέβαια ο Γκασλί το έκανε. Εφόσον όμως δεν γίνεται και δεδομένο ότι ο Σάινθ είχε στη διάθεσή του δυο σετ μέσης γόμας, δεν τον αφήνεις να μονομαχεί με τον Πέρεζ ούτε τον καλείς να μπει στα πιτ την ώρα που πάει να προσπεράσει. Αντίθεετα μοιράζεις τους 35 γύρους σε δυο μέρη και τον καλείς μέσα στον 35ο ή 36ο γύρο. Έτσι πιθανόν και με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που έβγαλε ο Ζου στο τέλος ο Σάινθ να είχε την ευκαιρία να διεκδικήσει κάτι παραπάνω.

    Με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας υπήρχε ένα πρόβλημα όσον αφορά στην ενημέρωση για την άρση του καθεστώτος του. Οι οδηγοί οφείλουν να διατηρούν έναν πιο αργό ρυθμό όσο διαρκεί το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Η πρώτη ενημέρωση για επανεκκίνηση δόθηκε, ακυρώθηκε καθώς υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος της FIA. Λειτούργησε άμεσα το εφεδρικό σύστημα που έδωσε εκ νέου εντολή για επανεκκίνηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μπερδευτεί ο Πέρεζ και να τον περάσει ο Ράσελ. Από τη Red Bull κάνουν λόγο για πρόβλημα που αλλοίωσε το αποτέλεσμα και αναρωτιούνται αν ο Ράσελ είχε διαφορετική ενημέρωση από τον Πέρεζ.

    Ο Ράσελ περνώντας μ΄ αυτό τον τρόπο τον Πέρεζ τρεις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας κατάφερε να ανέβει στο βάθρο δίπλα στο Χάμιλτον. Ο Βρετανός πρωταθλητής συμπλήρωσε 300GP και κατόρθωσε να τερματίσει 2ος, όπως και πέρυσι. Η Mercedes δεν έχει ρυθμό ανταγωνιστικό με Ferrari ή Red Bull αλλά έχει σταθερότητα, αξιοπιστία και σωστή στρατηγική. Είναι η πρώτη φορά φέτος για τους πρωταθλητές που είχαν δυο οδηγούς στο βάθρο. Δεν είχαν ξανατερματίσει στη 2η θέση και δεν έχουν ακόμη κερδίσει. Είναι όμως χαρακτηριστικό ότι ο Πέρεζ σε κανένα σημείο του αγώνα δεν είχε την ταχύτητα να πιέσει τη Mercedes του Χάμιλτον που τον πέρασε στην εκκίνηση και διατηρήθηκε άνετα μπροστά του. Ο Βρετανός αποκάλυψε μετά το τέλος του αγώνα ότι δεν είχε αναπλήρωση υγρών σ’ έναν πολύ ζεστό αγώνα. Δε παρέλειψε μάλιστα να ευχαριστήσει τους φιλάθλους που παρά τη ζέστη γέμισαν την πίστα.

    Τέλος και όσον αφορά στο Φερστάπεν: Βρίσκεται σε εξαίρετη κατάσταση, οδηγεί χωρίς λάθη, προβλήματα και θέματα στρατηγικής επωφελείται από όλα τα στραβοπατήματα των αντιπάλων του και με 63 βαθμούς διαφορά μπορεί πλέον για τους δέκα αγώνες που απομένουν να εφαρμόσει την εξής στρατηγική: «Άσε το Λεκλέρκ να προσπαθεί να κερδίζει, σε μένα αρκεί η 2η θέση». Είναι δεδομένο πως αν ο Ολλανδός δεν έχει προβλήματα αξιοπιστίας και εγκαταλείψεων πολύ δύσκολα θα χάσει τέτοιο προβάδισμα και εν τέλει τον τίτλο. Ο πρωταθλητής λοιπόν βρίσκεται ίσως στην καλύτερη και πιο ώριμη φάση της καριέρας του. Χαρακτηριστική η πολύ ώριμη στάση του πίσω από το Λεκλέρκ στο πρώτο μέρος του αγώνα. Δεν μπορούσε να περάσει, δεν τον βοηθούσε το DRS και η διαμόρφωση της πίστας. Ψύχραιμα έμεινε πίσω του, πιέζοντας τον όσο μπορούσε. Μπαίνοντας στον 16ο γύρο για ελαστικά, ενεργοποίησε τους μηχανικούς της Ferrari που είπαν στο Λεκλέρκ να πιέσει προτού μπει. Εκεί έγινε το λάθος, είναι δεδομένο πως η σταθερή πίεση του Φερστάπεν οδήγησε τη Ferrari και το Μονεγάσκο σε λάθος.

    Επόμενος αγώνας (13ος σε σύνολο 22) αυτή την Κυριακή 31/7 το Ουγγρικό GP. Μετά η F1 έχει ανάπαυλα ως το Βελγικό GP στις 28/8.

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Γαλλία: Ferrari ή Red Bull;



    ΣΧΟΛΙΑ