• AUTO

    Chaoτικές μπούρδες!

    Chaos


    Έχει ξεσπάσει μεγάλος θόρυβος γύρω από την παρουσίαση του Chaos από την SPA.

    Οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν γνωρίζω ούτε το Σπύρο Πανόπουλο ούτε έχω κάποια πληροφόρηση για το Chaos πέρα από ένα δελτίο Τύπου που κυκλοφόρησε χτες και αναπαρήχθη ευρέως.

    Υπάρχουν όμως μερικά βασικά πράγματα που γνωρίζω στα χρόνια που εξασκώ αυτό το επάγγελμα και μερικά άλλα που έμαθα σπουδάζοντας στο ΕΜΠ. Θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.

    Πρώτα απ’ όλα για να πουληθεί ένα αυτοκίνητο εντός Ε.Ε. θα πρέπει να πάρει πιστοποίηση, έγκριση Τύπου.

    Για να γίνει αυτό υπάρχει μια διαδικασία όσον αφορά στις προδιαγραφές ασφαλείας που έχει τόσο για τους επιβάτες στο όχημα όσο και για τους πεζούς. Π.χ. το εμπρός μέρος πρέπει να έχει συγκεκριμένη διαμόρφωση ώστε να προστατεύεται η ανθρώπινη ζωή.

    Βλέποντας αυτή τη χατζάρα μπροστά στις φωτογραφίες του Chaos δυσκολεύομαι να φανταστώ πως θα περάσει crash test και τι βαθμολογία θα πάρει στην προστασία πεζών.

    Επιπλέον βλέποντας αεραγωγούς όπως αυτούς που έχω σημειώσει στη φωτογραφία αναρωτιέμαι προς τα που μορφοποιούν τον αέρα. Τι σκοπό έχουν δηλαδή;

    Επίσης η απόσταση από το έδαφος και η απόσταση που έχουν οι τροχοί από το φτερό είναι μη ρεαλιστικές για αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στο δρόμο.

    Προτού υπάρξει οιαδήποτε ρεαλιστική συζήτηση για το Chaos θα πρέπει αυτό να πιστοποιηθεί να πάρει έγκριση Τύπου ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα με πινακίδες. Πιθανώς για να το πετύχει να χρειαστεί εκτεταμένες μετατροπές και αλλαγές. Δεν έχει νόημα λοιπόν να συζητάμε για τις τεχνικές του προδιαγραφές προτού ακόμη πιστοποιηθεί.

    Το πλέγμα σ’ αυτό το σημείο θα προκαλεί στροβιλισμούς τόσο έντονους που ο αέρας είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί για ψύξη του κινητήρα.

    Θέλω κλείνοντας, με τις βασικές γνώσεις αεροδυναμικής που απέκτησα στο Πολυτεχνείο, να επισημάνω ότι η ταχύτητα (πάνω από τα 250 -300km/h) ενός οχήματος που κινείται στο επίπεδο αλλάζοντας διεύθυνση δεν εξαρτάται τόσο από την ισχύ του (2000 ή 3000 άλογα, πράσινα κόκκινα δεν έχει σημασία) αλλά από την αεροδυναμική του ευστάθεια.

    Να δεχτώ ότι μετά από χιλιάδες ώρες μελέτης σε αεροσήραγγες βρέθηκε μια λύση για να περάσεις με τόσο μεγάλη μετωπική επιφάνεια όσο αυτή του Chaos το αεροδυναμικό σκαλοπάτι των 360km/h! Από κει και πάνω η παραμικρή αποσταθεροποίηση λόγω μια ανεπαίσθητης ανομοιομορφίας του οδοστρώματος θα βάλει μια τάξη στο χάος των σκέψεων όσων ανερυθρίαστα αναπαράγουν τέτοιες μπούρδες.

    Εύχομαι να μη χρειαστεί να επανέλθω. Εύχομαι να έρθει η μέρα της πραγματικής παρουσίασης του Chaos με ελληνικές πινακίδες και να  γελάνε όλοι μαζί μου μ’ αυτά που γράφω σήμερα. Εύχομαι να πιάσω το λαχείο, εύχομαι να ξανανιώσω, εύχομαι διάφορα κατά καιρούς….



    ΣΧΟΛΙΑ