• AUTO

    BMW σειρά 1: Μας εντυπωσίασε η 116d!

    • Τάκης Πουρναράκης
    BMW


    Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους την πιο οικονομική έκδοση της νέας BMW σειρά 1 με τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 116PS.

    Η νέα σειρά 1 της BMW, η 3η στην ιστορία του μοντέλου, είναι προσθιοκίνητη σε αντίθεση με τις προκατόχους της που ήταν πισωκίνητες. Η κατηγορία C των μικρομεσαίων οχημάτων κάτω από 4.5m είναι η πιο εμπορική παγκοσμίως. Μάλιστα το 2019, τρεις εκπρόσωποί της (Corolla, Civic, Golf) μπήκαν στο TOP 10 των πιο καλοπουλημένων αυτοκινήτων παγκοσμίως.


    Εμείς είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την πιο οικονομική έκδοση με τον κωδικό 116d. Πρόκειται για πετρελαιοκίνητη έκδοση με υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1.5lt/116PS που συνδυάζεται με 8αρι αυτόματο κιβώτιο.


    To μπλε της θάλασσας!

    Εξωτερικά η νέα σειρά 1 είναι ολοκαίνουργια, μοιραία το θελκτικό της σχήμα, τραβάει τα βλέμματα. Το αθλητικό μπροστινό τμήμα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, τη μάσκα με τα διπλά “νεύρα” την κυψελοειδή σχεδίαση και τους προβολείς LED. Οι ζάντες ελαφρού κράματος προσθέτουν στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4.3m και το μεταξόνιο (2.670 mm) δείχνει την προσέγγιση των μηχανικών για ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Το όφελος σε χώρους έρχεται από την καλύτερη εκμετάλλευση χώρου.

    Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα πιο χαμηλό μετάδοσης προφανώς για τις απαιτήσεις που υπάρχουν στις τετρακίνητες εκδόσεις. Το καπό της νέας «1» είναι πιο μικρό και έντονα επικλινές. Πίσω υπάρχει μια σχεδιαστική ένταση γύρω από τα φαρδιά φώτα που κλέβει τις εντυπώσεις. Χάρη σε αυστηρή δίαιτα και χρήση ελαφρών υλικών το βάρος είναι περίπου 30 kg χαμηλότερο από της προκατόχου της.


    Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εργονομικό και οδηγοκεντρικό. Η BMW δικαίως περηφανεύεται πως διαθέτει το πιο ευκολόχρηστο σύστημα multimedia. Η χρήση του είναι φιλική προς το χρήστη, η μεγάλη οθόνη αφής 10,25″ στο κέντρο του ταμπλό διευκολύνει ιδιαίτερα. Αν θέλεις μπορείς να την λειτουργήσεις και από το πολύ εύχρηστο περιστροφικό χειριστήριο και τα πλήκτρα που βρίσκονται γύρω του.

    Το ψηφιακό καντράν 10,25″εντυπωσιάζει με τα επικυκλικά γραφικά του, η αισθητική τους προέρχεται από το δομικό στοιχείο σχεδίασης του αυτοκινήτου – έναν ανοιχτό συνδετήρα – συνδυασμένο, σε διάφορα μεγέθη. Η θέση οδήγησης είναι ευρύχωρη και οι ρυθμίσεις σε βοηθούν να βολευτείς. Δεν αισθάνεσαι κλειστοφοβικά ενώ η βελτίωση της ευρυχωρίας είναι πιο αισθητή στους πίσω επιβάτες. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85, 100kg) κάθισα πίσω, χωρίς να βρίσκουν στην πλάτη του, τα γόνατά μου. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 lt. Έχει ικανοποιητικό άνοιγμα και διαχωριστικό δυο επιπέδων.

    Εν αρχή ην η ροπή!

    Προφανώς αγοράζοντας τη βασική πετρελαιοκίνητη 116d δεν προσδοκάς να γράψεις ιστορία με αντίπαλο το χρονόμετρο. Εντός πόλης η ροπή των 27,5kgm που αποδίδεται σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνουν τη ζωή του οδηγού ευχάριστη. Δεν σου λείπει πουθενά το θετικό τράβηγμα, μπορείς να ελιχθείς στην κίνηση και να ξεφύγεις γρήγορα. Το πρόγραμμα Eco Pro σε βοηθά να εξοικονομήσεις καύσιμο, είναι αλήθεια πως τα φαρδιά ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής μας (224/40/18) δεν βοηθούσαν σ’ αυτό παραταύτα η κατανάλωση δεν ξεπέρασε στα χέρια μας τα 5,8lt /100 km. που έφτασε στα χέρια μας.


    H ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι ενδοτική, δε σε ταλαιπωρεί αναίτια σε λακκούβες και ανομοιομορφίες. H οδική συμπεριφορά της 116d είναι ξεκάθαρα σπορτίφ και οι δυνατότητες του πλαισίου πολύ πάνω από τις αντίστοιχες του κινητήρα. Η ισορροπία κρατήματος ανάμεσα στους δυο άξονες και η ομοιογενής συμπεριφορά της σε οριακή πίεση, εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό που δεν θα απογοητευτεί ζητώντας κάτι παραπάνω.

    Μας εντυπωσίασε η σταθερότητά της σε δυνατό φρενάρισμα από τα 120km/h. Η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι είναι γραμμική και επαρκής. Επιπλέον το torque vectoring βοηθάει φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό αν το παρακάνεις στην είσοδο της στροφής. Την ίδια ώρα το σύστημα ευστάθειας και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό σε βοηθούν να διατηρήσεις την αξιοπρέπειά σου. Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μεγάλο οδηγικό ενδιαφέρον.

    Το εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο από της προκατόχου της, κυρίως στο πίσω τμήμα. Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη, καθώς ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 33 mm

    Πιθανολογώ ότι θα σας πάρει αρκετή ώρα να επιλέξετε από την πλούσια λίστα του εξοπλισμού όσα επιθυμείτε. Σας προτρέπω να πάρετε τους προβολείς LED που φωτίζουν πιο μακριά αυξάνοντας έτσι καθοριστικά την ενεργητική σας ασφάλεια το βράδυ. Άμεσος ανταγωνιστής της 116d είναι η Mercedes A Class και το Audi A3 Sportback. Η τελική επιλογή είναι δική σας, προσωπική μου άποψη είναι πως προτού καταλήξετε να έχετε οπωσδήποτε κάνει ένα test drive την BMW. Πιστεύω πως θα σας εντυπωσιάσει!

    Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 380lt ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει τα 1.200lt

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW 116d
    Κινητήρας: 1.496 cc
    Ισχύς: 116PS/ 2250 – 4000 rpm
    Ροπή: 27,5 kgm/1750 – 2250 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 5. 8 lt/100 km (δοκιμής)
    Βάρος: 1.430 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.319/1.799/1.434 mm
    Μεταξόνιο: 2.670 mm
    Χώρος αποσκευών: 380 -1200 lt
    Εκπομπές CO2: 100 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
    Τιμή: από 26.460€

    Η πρόσβαση στα χαρακτηριστικά infotainment του νέου λειτουργικού συστήματος BMW Operating System 7.0 – προαιρετικά μέσω χειρονομιών – γίνεται μέσω ενός συνδυασμού δύο οθονών έως και 10,25” στην περίπτωση του BMW Live Cockpit Professional.



    ΣΧΟΛΙΑ