• AUTO

    BMW: Κερδοφορία 13 δισ. το 1ο εξάμηνο του 2022!


    Σε ένα εξαιρετικά ασταθές περιβάλλον, το BMW Group παρέμεινε στην πορεία του το πρώτο εξάμηνο του 2022.

    Η εταιρεία πέτυχε περιθώριο EBT του Group 24,5% (2ο Τρίμηνο 2022: 11,3%). Η επανεκτίμηση των μετοχών που κατείχε προηγουμένως στην Κινεζική Κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) συνέβαλε στην υψηλή απόδοση.

    Αυτή η επανεκτίμηση λόγω της πλήρους ενοποίησης στις 11 Φεβρουαρίου αύξησε  το οικονομικό αποτέλεσμα κατά € 7,7 δισ. Το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα το 2ο τρίμηνο ήταν 8,2% ( HY 1 2022: 8,5%).

    Τα πρώτα δύο τρίμηνα της χρονιάς, η πλήρης ενοποίηση της BBA περιόρισε τα κέρδη του Αυτοκινητιστικού Τομέα. Εξαιρουμένων των επιδράσεων από την πλήρη ενοποίηση,το BMW Group κατέγραψε περιθώριο EBIT στον Αυτοκινητιστικό Τομέα 12,0% το 2ο Τρίμ. (HY 1 2022: 12,6%) ‒ πολύ πάνω από τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο του 8 -10%.

    «Ιδιαίτερα κάτω από δυσμενείς συνθήκες, το BMW Group χαρακτηρίζεται από έναν υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας. Η εταιρεία αναγνωρίζει τις αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον σε πρώιμο στάδιο και τις αντιμετωπίζει ανάλογα. Ο υψηλός βαθμός ευελιξίας και η λειτουργική μας απόδοση έχουν αποδειχτεί επανειλημμένα ως ένας αποτελεσματικός συνδυασμός που εξασφαλίζει την επιτυχή πορεία του BMW Group ακόμα και σε ταραγμένα νερά. Αυτή η δύναμη θα είναι τώρα και πάλι σημαντική, καθώς βλέπουμε έναν αυξανόμενο οικονομικό αντίθετο άνεμο να εμφανίζεται πλέον των συνεχιζόμενων ελλείψεων στον ανεφοδιασμό», δήλωσε ο Oliver Zipse , CEO της BMW AG: «Τα συναισθηματικά προϊόντα και οι καινοτόμες τεχνολογίες είναι και θα παραμείνουν η ραχοκοκαλιά της επιχειρηματικής επιτυχίας μας. Η ραγδαία αναπτυσσόμενη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας με το BMW Operating System 8 εντυπωσιάζει πελάτες και ειδικούς εξ ίσου — και είναι ήδη κεντρικός μοχλός των πωλήσεών μας σήμερα», συμπλήρωσε ο Zipse.

    Υπερδιπλασιάστηκαν οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

    Το πρώτο εξάμηνο του 2022, το BMW Group κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του στις 75.890 μονάδες (2021: 36.087 οχήματα /+110,3%, 2ο Τρίμηνο 2022: 40.601 μονάδες, +85,2%).

    Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν σημαντικά, σημειώνοντας άνοδο 20,4% στις 184.468 μονάδες (2021: 153.243 οχήματα, 2ο Τρίμηνο 2022: 94.799 μονάδες, +14,2%).

    Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων επί των συνολικών παραδόσεων αυξήθηκε στο 15,9% (1ο Εξάμηνο 2021: 11,4%).

    Η BMW iX 3 (2022: 21.548 οχήματα, 1ο Εξάμηνο 2021: 10.009 οχήματα) και το MINI Cooper SE * (2022: 18.428 οχήματα, 1ο Εξάμηνο 2021: 13.454 οχήματα) παρέμειναν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με την υψηλότερη ζήτηση, καταγράφοντας σημαντικά υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το τρίμηνο της περσινής χρονιάς. Το 69% αυτών των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παραδόθηκε στους πελάτες στην Ευρωπαϊκή περιοχή.

    Οι καινοτόμες BMW iX και BMW i 4, που ακόμα λανσάρονται στις αγορές, έχουν επίσης τύχει θετικής υποδοχής και έχουν συμβάλλει στον εξαιρετικά υψηλό αριθμό παραγγελιών του BMW Group.

    Περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς – κυρίως από την αμιγώς ηλεκτρική BMW i 3 που κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά και από την BMW iX 1 και την πολυτελή BMW i7  sedan.

    Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν κατά 19,1% το πρώτο εξάμηνο του 2022 φτάνοντας τα € 65,91 δισ. (1ο Εξάμηνο 2021: € 55,36 δισ., 2ο Τρίμηνο 2022: 34.770, +21,6%).

    Η πλήρης ενοποίηση της Κινεζικής θυγατρικής BBA ήταν ένας σημαντικός παράγοντας, με έσοδα περίπου στα € 11 δισ. Το κόστος πωλήσεων του Group αυξήθηκε επίσης σημαντικά για τον ίδιο λόγο, φτάνοντας τα € 54,39 δισ. (1ο Εξάμηνο 2021: € 44,10 δισ. +23,3%, 2ο Τρίμηνο 2022: € 28,78 δισ., 2ο Τρίμηνο 2021: € 22,52 δισ., +27,8%).

    Τα κέρδη του Group προ φόρων ανήλθαν στα € 16,15 δισ. μετά από έξι μήνες (1ο Εξάμηνο 2021: € 9,73 δισ., +65,9%), καταγράφοντας νέο ρεκόρ όλων των εποχών. Σε αυτό το αποτέλεσμα συνετέλεσαν τα € 7,7 δισ. που προήλθαν από την επανεκτίμηση των μετοχών που κατείχε προηγουμένως στην BBA σε πραγματική εμπορική αξία.

    Το δεύτερο τρίμηνο ( Q 2 2022: € 3,92 δισ., Q2 2021: € 5,97 δισ., ‑34.3%),  τα Κέρδη Προ Φόρων (EBT) τουGroup ήταν χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Από τη μία πλευρά, αυτό αντικατοπτρίζει το εφάπαξ κέρδος του € 1 δισ. το δεύτερο τρίμηνο του 2021 από τη μερική αναστροφή της διάταξης για τις αντιμονοπωλιακές διαδικασίες της Ε.Ε.

    Από την άλλη, οι αντίθετοι άνεμοι από τη πλήρη ενοποίηση της BBA το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς επηρέασαν το EBT του Group κατά περίπου € 1,1 δισ.

    Το περιθώριο ΕΒΤ του Group EBT για το πρώτο εξάμηνο ήταν 24,5% (HY1 2021: 17,6%, Q 2 2022: 11,3%, Q2 2021: 20,9%).

    Τα καθαρά κέρδη του Group ανήλθαν σε € 13,23 δισ. (HY1 2021: € 7,62 δισ., +73,6%, Q 2 2022: € 3,04 7 δισ., Q2 2021: € 4,79 δισ., -36,4%).

    Διαβάστε επίσης:

    H ζωή στα Χάμπτονς!

    Κίνδυνοι στη μεταφορά ποδηλάτου!



    ΣΧΟΛΙΑ