AUTO

BMW 2 Gran Coupe: Δοκιμάζουμε την 4κινητη M235i!

  • Του Τάκη Πουρναράκη


Με ισχύ 306PS, κορμί για αμαρτίες και σετάρισμα για αλητείες, το μικρό 4πορτο coupe κυριάρχησε στις σκέψεις μας αυτή τη βδομάδα.

Η BMW αυξάνει τις εκδόσεις της σειράς 2 προσθέτοντας μια 4θυρη coupe έκδοση στις ήδη υπάρχουσες: cabrio, Active Tourer, Gran Tourer, Coupe. Για να μπερδευτείτε λίγο ακόμη σημειώστε πως η έκδοση coupe/cabrio είναι πισωκίνητη, με κορυφαία έκδοση την Μ2 ενώ η έκδοση Gran coupe είναι προσθιοκίνητη με κορυφαία έκδοση την  4κινητη Μ235i της δοκιμής μας.

BMW M235i xDrive

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα με προσαρμοζόμενα led. Η απόδοσή τους συνάδει με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, η δέσμη φωτός στρίβει μαζί με το τιμόνι και η ορατότητα τη νύχτα ξεπερνά τα 300m είναι δηλαδή σα να ταξιδεύεις μέρα. Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα των BMW ξεχωρίζει και στην γρίλια της Μ235i με την τρισδιάστατη προοπτική της. Την αθλητική coupe σιλουέτα πλαισιώνουν πανέμορφες ζάντες 19 ιντσών.

BMW M235i xDrive

Τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο και οι απέριττες γραμμές του σχεδίου προσδίδουν μια δωρική απλότητα. Οι εξατμίσεις τραπεζοειδούς μορφής διαμέτρου 9cm πλαισιώνουν το διαχύτη, ενώ ακριβώς πάνω τους τα πίσω φωτιστικά σώματα σχηματίζουν ένα μεγάλο L.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μπήκα στον πειρασμό να μετρήσω τραπέζια παρόμοια με τις απολήξεις των εξατμίσεων και L παρόμοια με των φωτιστικών σωμάτων. Μέτρησα πάνω από 70 τραπέζια διαφορετικού εμβαδού ή L διαφορετικού σχήματος.

Για να το τονίσουν αυτό οι σχεδιαστές της BMW έβαλαν και φωτισμό σε δυο μεγάλα νεύρα σχήματος L στις πόρτες και στο ταμπλό. Προφανώς επιλέγεις φωτισμό της αρέσκειάς σου μέσα από μια παλέτα βασικών χρωμάτων. Τα μπάκετ δερμάτινα καθίσματα στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα και προσδίδουν με την αισθητική τους.

BMW M235i xDrive

Ρυθμίζοντας τη θέση του οδηγού στα μέτρα μου (1.85m, 100kg), κάθισα πίσω της, χωρίς να βρίσκουν τα γόνατά μου ή το κεφάλι μου. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι ανακλινόμενη και διαιρούμενη (40/20/40). Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του εσωτερικού είναι φυσικά το Live Cockpit Professional με την ψηφιακή οθόνη και το BMW Operating System 7.0. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και σύστημα Head Up Display: Σημαντικό στοιχείο ασφάλειας, καθώς δεν προλαβαίνεις να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο, αν πατήσεις βαθιά το γκάζι. Το λογισμικό αναβαθμίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μπορείς να ξεκλειδώσεις από το κινητό σου, υπάρχει προσωπικός βοηθός που του μιλάς, ενώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις την οθόνη με χειρονομίες χωρίς να την ακουμπάς.

Η πλατφόρμα της BMW 2 Gran Coupe είναι προσθιοκίνητη. Η Μ235i xDrive δεν είναι μόνιμα τετρακίνητη, μεταδίδεται μέρος της ισχύος πίσω αν το λογισμικό του xDrive «διαβλέψει» ολίσθηση των εμπρός τροχών. Πάντως υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen εμπρός, στάνταρ στην Μ235i xDrive. Επίσης υπάρχει και το ARB (περιορισμός της ολίσθησης πριν συμβεί) που διαχειρίζεται το σπινάρισμα των εμπρός τροχών πιο ομαλά.

Στην πράξη όλα αυτά δουλεύουν με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει ένα πειθήνιο και ευκολοδήγητο σύνολο. Πράγμα όχι δεδομένο αν αναλογιστεί κανείς πως η Μ235i xDrive φοράει τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της Βαυαρικής φίρμας: Πατάς το γκάζι και 306 PS ασκούν μια διασκεδαστική πίεση στο σβέρκο σου, μια ματιά στις επιδόσεις της Μ235i xDrive αρκούν για να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για αθλητική έκδοση υψηλών επιδόσεων.

Σε καθημερινή χρήση η BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive σου φτιάχνει τη διάθεση εξ’ όψεως. Είναι καλλίγραμμη και μπαίνοντας στο εσωτερικό της συνεχίζεις να έχεις την ίδια αρμονική αίσθηση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις χαρτογραφήσεις: Εco (δεν καταλαβαίνω τη σημασία της σ’ ένα μοντέλο επιδόσεων) Normal και Sport. Στο Normal στην καθημερινή κίνηση στην πόλη σε συνδυασμό με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο, όμορφο, άνετο, και ευέλικτο. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει ο τεχνητός αλλά συνάμα φτιαχτικός ήχος των εξατμίσεων.

BMW M235i xDrive

Επιλέγοντας σπορ η BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive μεταμορφώνεται σε αθλητή. Σε γρήγορες καμπές είναι απόλυτα σταθερή, σε αλλαγές πορείας ουδέτερη, αν επιμείνεις νιώθεις το βάρος του εμπρός μέρους και σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο παραμένει ουδέτερη, γρήγορη και ισοπεδωτική. Είμαι βέβαιος πως αν πιάσεις χρόνο σε μια ανάβαση Ριτσώνας μπαίνεις για πλάκα στη δεκάδα της τελικής κατάταξης.

Τούτων δοθέντων και περνώντας σε υποκειμενική αίσθηση και όχι με αντικειμενικά κριτήρια η BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive με μπέρδεψε και με δίχασε. Στο μυαλό μου υπάρχει ως σημείο αναφοράς η συμπεριφορά της πισωκίνητης Μ2, της 330 ή της 430. Με το απόλυτο σε αίσθηση τιμόνι και το παιχνιδιάρικο πίσω μέρος. Φεύγοντας απ’ αυτό προσπάθησα με βάση την τιμή και τις προδιαγραφές να βρω τον ανταγωνισμό της BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive: Α35 amg sedan, Alfa Romeo Giulia Veloce.  Η BMW έχει ανάλογες επιδόσεις και κρατήματα υπολείπεται όμως σε οδηγική αίσθηση: Στον τρόπο που περνάει η δύναμη στο δρόμο, στην εμπλοκή του Torsen μπροστά, στην αίσθηση του τιμονιού, στο ζύγισμα. Σχόλιο που σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί π.χ. για την 330xdrive των 265PS. 

BMW M235i xDrive

Επαναλαμβάνω όμως πως πρόκειται για μια υποκειμενική αίσθηση που δεν μπορώ να τεκμηριώσω. Αντικειμενικά πρόκειται για ένα πανέμορφο 4πορτο κουπέ που σου κάνει όλα τα γούστα: Κυριλέ και αλητεία, μπάντα και γοητεία. Είναι μια αραχνιασμένη νοοτροπία που μου δημιουργεί αμφιβολίες, πρέπει να ξεκολλήσει το μυαλό μου, από την ανόθευτη κοφτερή αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι μιας πισωκίνητης BMW. Είμαι βέβαιος πως όταν θα δοκιμάσετε την BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive θα ενθουσιαστείτε.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW 2 Gran Coupe M235i χDrive

Κινητήρας: 1.998 cc

Ισχύς: 306PS/ 5000 – 6500 rpm

Ροπή: 45,8 kgm/1750 – 4500 rpm

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,9 sec

Τελική ταχύτητα: 250 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 9. 1 lt/100 km (δοκιμής)

Βάρος:1.570 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.526/1.800/1.420 mm

Μεταξόνιο: 2.670 mm

Χώρος αποσκευών: 430 lt

Εκπομπές CO2: 155 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 285 €

Τιμή: από 62.469€

Διαβάστε επίσης:

H επιτομή της πολυτέλειας

Nissan: Κερδίζει το βραβείο «Τεχνολογία της Χρονιάς» για το e-POWER


ΣΧΟΛΙΑ