Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23, το νέο A6 επιτυγχάνει την καλύτερη αεροδυναμική επίδοση στην ιστορία της Audi για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης – ένα επίτευγμα που αποτυπώνει το συνδυασμό αισθητικής καθαρότητας και τεχνολογικής ακρίβειας.

Όσο χαμηλότερος ο αεροδυναμικός συντελεστής, τόσο υψηλότερη η αποδοτικότητα. Όσο λιγότερο γίνονται αντιληπτοί οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, τόσο ανώτερη η οδηγική άνεση. Το νέο A6 Sedan διακρίνεται και στους δύο τομείς, καθώς για την Audi η αεροδυναμική και η ηχομόνωση αποτελούν ενιαίο πεδίο εξέλιξης – με στόχο τη μέγιστη απόδοση αλλά και την αρμονία της εμπειρίας οδήγησης. Η σχεδίαση, η μηχανολογία και η αεροδυναμική συνδυάζονται ώστε η κομψή μορφή και η ακριβής λειτουργία να αποτελούν μια συντονισμένη ενότητα.

1

Μιλώντας σχετικά ο αεροδυναμιστής  Sebastian Weiper τονίζει: «Η αεροδυναμική ποιότητα ενός αυτοκινήτου καθορίζεται πρωτίστως από τη βασική του μορφή. Το νέο A6 Sedan επωφελείται από το χαμηλό του ύψος και τη μακριά οροφή, που του προσδίδουν καθαρό πλεονέκτημα στη ροή του αέρα. Πέρα από τη βασική μορφή, αναπτύξαμε πλήθος λεπτομερειών ώστε να πετύχουμε τον εξαιρετικό συντελεστή 0,23».

Ο σχεδιαστής του εξωτερικού Francesco d’Amore συμπληρώνει: «Το αμάξωμα του νέου A6 χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και λειτουργικότητα. Η μινιμαλιστική του σχεδίαση συνδυάζει κομψότητα και δυναμισμό, ενώ το τόξο που σχηματίζεται από τη γραμμή των παραθύρων έως τη σταθερή πίσω κολόνα αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της Audi και οπτική απόδοση της αεροδυναμικής της καθαρότητας».  Η πρόσοψη έχει ένα ενιαίο πλαίσιο (Singleframe) χαμηλής τοποθέτησης, που βελτιώνει την πρόσθια ροή του αέρα. Ο ενσωματωμένος αεραγωγός–spoiler στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα μειώνει την άντωση στον εμπρός άξονα και εξασφαλίζει πιο ομαλή αεροδυναμική συμπεριφορά.

Κεντρικό στοιχείο αποτελούν τα Air Curtains, τα πλαϊνά ανοίγματα που διοχετεύουν τη ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς και τα πλευρικά πάνελ με τρόπο που περιορίζει τις αναταράξεις. Για το νέο A6 Sedan, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν ριζικά τόσο τη μορφή όσο και τη λειτουργία τους, ενσωματώνοντάς τα αρμονικά στο εμπρός τμήμα. Το αποτέλεσμα είναι μια εμπρόσθια όψη που συνδυάζει δυναμισμό, τεχνική καθαρότητα και αισθητική συνέπεια.

Η ανάπτυξη κάθε επιμέρους στοιχείου αποτέλεσε αποτέλεσμα συντονισμένης συνεργασίας ανάμεσα σε σχεδιαστές, μηχανικούς και αεροδυναμιστές, από την ψηφιακή μοντελοποίηση μέχρι τις δοκιμές στον αεροσήραγγα. Η ακρίβεια των υπολογιστικών προσομοιώσεων, σε συνδυασμό με τις φυσικές δοκιμές, εξασφάλισε την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και τη λειτουργία.

Το πίσω τμήμα, με την επιμήκη γραμμή και τη χαρακτηριστική ζώνη φωτισμού σε πλήρες πλάτος, εκφράζει τον προοδευτικό χαρακτήρα του A6. Η ελαφρά ανοδική καμπύλη της ουράς και η ενσωματωμένη ακμή στο καπάκι του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν ιδανικό σημείο αποκόλλησης της ροής του αέρα, μειώνοντας δραστικά τις δίνες στο πίσω μέρος. Σε συνδυασμό με τον μεγάλο διαχύτη χαμηλά, περιορίζεται σημαντικά το πεδίο στροβιλισμών (wake area), δημιουργώντας μια καλή συνθήκη ανάμεσα στην άντωση του πίσω άξονα και στην αεροδυναμική αντίσταση. Η οδηγική συμπεριφορά παραμένει σταθερή ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενισχύοντας την αίσθηση σιγουριάς και δυναμισμού. Πολλές από τις βελτιώσεις βρίσκονται “αόρατες”: δύο ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί ψύξης πίσω από το Singleframe κατευθύνουν τη ροή στον χώρο του κινητήρα με βέλτιστο τρόπο, ενώ η ανασχεδιασμένη στεγανοποίηση μεταξύ προφυλακτήρα και ψυγείου μειώνει τις απώλειες ροής έως και 70%. Επιπλέον, το κάτω μέρος του αμαξώματος διαθέτει πλήθος επενδύσεων και spoilers τροχών, που εξασφαλίζουν ελεγχόμενη και ομαλή διέλευση του αέρα.

Με το προαιρετικό πνευματικό σύστημα ανάρτησης, το A6 μειώνει το ύψος του κατά 20 mm σε κανονική λειτουργία (modes balanced, efficiency και comfort), ενώ στο dynamic mode χαμηλώνει επιπλέον κατά 10 mm για πιο σπορ αίσθηση. Σε υψηλές ταχύτητες, το σύστημα μειώνει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος, ελαχιστοποιώντας την οπισθέλκουσα.

Η παράλληλη εξέλιξη αεροδυναμικής και ηχομόνωσης συνέβαλε καθοριστικά στην αίσθηση άνεσης. Η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί έως και 30% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη σε ενισχυμένες στεγανοποιήσεις θυρών, παχύτερα κρύσταλλα και βελτιστοποιημένες αρθρώσεις. Η προαιρετική ακουστική υάλωση επεκτείνεται πλέον και στα πίσω πλευρικά παράθυρα, ενώ ειδική στεγανοποίηση στο καπάκι του χώρου αποσκευών μειώνει αισθητά τον αεροδυναμικό θόρυβο. Όλα τα ελαστικά από 19 ίντσες και άνω διαθέτουν δακτυλίους που αποσβένουν τον ήχο στο εσωτερικό τους, περιορίζοντας τις δονήσεις του αέρα μέσα στο ελαστικό και, κατ’ επέκταση, τον συνολικό θόρυβο κύλισης. Νέα στηρίγματα κινητήρα και κιβωτίου συμβάλλουν σε ακόμα πιο ήρεμη και ομοιογενή λειτουργία, ενώ η ανασχεδιασμένη οδόντωση του κιβωτίου S tronic βελτιώνει σημαντικά το ακουστικό προφίλ του συστήματος μετάδοσης.

Το νέο Audi A6 Sedan με κινητήρα πετρελαίου TDI Hybrid S tronic 204PS τιμάται στα 74.980€. Η 4κινητη έκδοση ανεβαίνει στα 77.980€, ενώ η έκδοση

e-hybrid quattro S tronic 299PS φτάνει τα 79.980€. Η κορυφαία έκδοση

S line e-hybrid quattro S tronic 367PS διαμορφώνεται στα 87.980€. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει στοιχεία που ενισχύουν την αίσθηση άνεσης και ευεξίας, όπως ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική γυάλινη οροφή, σύστημα ήχου Bang & Olufsen 3D Premium και πακέτο ποιότητας αέρα με ιονιστή και αισθητήρα μικροσωματιδίων.

Διαβάστε επίσης

F1 Μεξικό: Επί ίσοις όροις Πιάστρι – Νόρις