• AUTO

    Άρθρο παρέμβαση – Χριστίνα Αλεξοπούλου: Κρίσιμη η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος

    • Της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου
    Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου

    Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου


    Οι επόμενες μέρες ενέχουν αυξημένη κινητικότητα και κατανάλωση. Είναι σημαντικό οι μετακινήσεις να γίνουν με ασφάλεια.

    Τηρώντας τα όρια ταχύτητας παραμένουμε ασφαλείς και ρυπαίνουμε λιγότερο. Ένα σωστά συντηρημένο όχημα που κινείται σύννομα, καταναλώνει λιγότερο, ρυπαίνει λιγότερο και είναι πιο ασφαλές. Σήμερα στη χώρα κυκλοφορούν 14.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

    Όσοι ταξιδέψουν «ηλεκτρικά», θα βρουν κατά μήκος των Εθνικών Οδών, αρκετά σημεία ταχυφόρτισης για να εξυπηρετηθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι 3 φορές πιο αποδοτικά και ρυπαίνουν ελάχιστα, εκεί που παράγεται η ενέργεια που καταναλώνουν.

    Αν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ΑΠΕ (57% στο ενεργειακό μείγμα της χώρας μας το 2023) τότε το ενεργειακό αποτύπωμα του ηλεκτρικού οχήματος ελαχιστοποιείται. Αποτελεί κλειδί για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, μέρος του οποίου οφείλεται στις μεταφορές.

    Οι μεταφορές αλλάζουν, εκσυγχρονίζονται και το σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που διαθέτει πλέον η χώρα, έχει συμβάλει στην βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας των ταξιδιών. Στο κέντρο της πόλης, λόγω Πάσχα, θα επικρατεί ησυχία. Θα μπορούσε να συμβαίνει μόνιμα αυτό; Η βελτίωση των συνθηκών ζωής στην πόλη, περνά μέσα από τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, τη μικροκινητικότητα, την ηλεκτροκίνηση, την πλήρη προσβασιμότητα.

    Η βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών στα ΜΜΜ, είναι μέρος της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Όραμά μας, η αρμονική συνύπαρξη στην κοινωνία της κυκλοφορίας: Να μπορούν όλοι να κινηθούν χωρίς εμπόδια, χρονικά ή προσβασιμότητας. Η ηλεκτροκίνηση επιλύει με πειστικό τρόπο τα θέματα της ρύπανσης και της ηχορύπανσης. Οι ευέλικτες μορφές μεταφοράς και η αλλαγή κουλτούρας μπορούν να αμβλύνουν το κυκλοφοριακό, στο κέντρο των πόλεων.

    Η χώρα διαθέτει έναν στόλο ΙΧ με μ.ο. τα 18 έτη. Ένα παλιό αυτοκίνητο ακόμη και καλά συντηρημένο, έχει ασύμφορο κόστος χρήσης και ενέχει συμβιβασμούς σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Υποχρέωσή μας, ως Πολιτεία, είναι να δώσουμε επιλογές στον πολίτη για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν εφαρμοστεί επιτυχώς, ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπου ενθαρρύνεται το περπάτημα, η ποδηλασία, οι ήπιες μορφές μετακίνησης.

    Παράλληλα θεσπίζονται αντικίνητρα για τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων. Εξετάζουμε τις καλές αυτές πρακτικές με βάση τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στη χώρα μας.

    Στόχος μια βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο της πόλης που θα συνοδεύεται από ησυχία: Πόσο θόρυβο να κάνει το ηλεκτρικό ποδήλατο που προσπερνά το ηλεκτρικό λεωφορείο; Πόση ενέργεια να καταναλώσουν; Πόσους ρύπους ή θερμότητα να εκπέμψουν; Η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών, δύναται να αλλάξει τη ζωή στις πόλεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Συμβουλές για το ταξίδι το Πάσχα!

    Ιδού τα νέα Cupra Formentor και Leon!

    O Νιούι φεύγει από τη Red Bull!

     



    ΣΧΟΛΙΑ