Τον Ιούλιο πουλήθηκαν 10.881 με έναν στους δυο καταναλωτές να επιλέγει SUV.
Σημάδια σταθεροποίησης για την αγορά αυτοκινήτου που τρέχει το 2022 στον ίδιο ρυθμό με το 2021. Πέρυσι το επτάμηνο είχαν πουληθεί 68.948 οχήματα ενώ φέτος έχουν ταξινομηθεί 65.679 καινούργια οχήματα. Το ποσοστό δηλαδή φέτος είναι μειωμένο κατά 4.7%. Με βάση τις προβλέψεις για το επόμενο 5μηνο, με τον Αύγουστο να τρέχει σε ρυθμό διακοπών, οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις 100.000 και αναμένεται να βρεθούν ανάμεσα στις 110χ και στις 120χ.
| Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
| Καινούργια επιβατικά | 10.881 | 10.586 | +2,8% |
| Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
832 | 989 | -15,9% |
| Καινούργια λεωφορεία | 24 | 45 | -46,7% |
| Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
| Καινούργια επιβατικά | 10.881 | 10.586 | +2,8% |
| Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
832 | 989 | -15,9% |
| Καινούργια λεωφορεία | 24 | 45 | -46,7% |
Ενδιαφέρον έχει η ανάλυση των τάσεων του αγοραστικού κοινού. Είτε μιλάμε για ιδιωτικά αυτοκίνητα είτε για εταιρικά. Η αγορά έχει επικεντρωθεί σε δυο κατηγορίες την B και τη C. Η κατηγορία B μονοπωλεί το 55% της αγοράς και η κατηγορία C άλλο ένα 30%. Αν εδώ προσθέσει κανείς το 8% της κατηγορίας Α έχει μια πλήρη εικόνα της αγοράς.
| Segment | Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούλιος 2022 | Ιανουάριος –Ιούλιος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
| A | 5,8% | 11,7% | -5,9 | 8,1% | 10,4% | -2,4 |
| A-SUV | 2,3% | 2,0% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
| A TOTAL | 8,1% | 13,8% | -5,6 | 9,7% | 11,7% | -2,0 |
| B | 31,7% | 26,2% | +5,5 | 25,7% | 28,3% | -2,7 |
| B-SUV | 23,0% | 21,9% | +1,1 | 25,0% | 21,4% | +3,7 |
| B TOTAL | 54,7% | 48,1% | +6,6 | 50,7% | 49,7% | +1,0 |
| C | 13,4% | 13,1% | +0,2 | 10,7% | 12,6% | -1,9 |
| C-SUV | 16,7% | 19,2% | -2,5 | 21,6% | 20,0% | +1,6 |
| C TOTAL | 30,1% | 32,4% | -2,3 | 32,3% | 32,6% | -0,3 |
| D | 0,9% | 1,4% | -0,5 | 1,2% | 1,8% | -0,6 |
| D-SUV | 4,1% | 2,4% | +1,7 | 4,2% | 2,3% | +1,9 |
| D TOTAL | 5,0% | 3,8% | +1,2 | 5,4% | 4,1% | +1,3 |
| E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
| E-SUV | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,6% | 0,5% | +0,1 |
| E TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,0 | 0,7% | 0,6% | +0,1 |
| F-G | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
| F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
| F-G TOTAL | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
| SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
| MPV | 0,0% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
| MPV-M/COMBI | 1,0% | 1,1% | +0,0 | 0,8% | 0,8% | -0,1 |
Μπαίνοντας στις επιμέρους υποκατηγορίες βλέπει κανείς πως το άθροισμα ΑSUV(2,3%), BSUV(23%), CSUV(16,7%), DSUV(4,1%) φτάνει το 50%. Ένας λοιπόν στους δυο αγοραστές στην Ελλάδα, επιλέγει από την κατηγορία των SUV. Αυτό έχει την εξήγησή του στον οικογενειακό άνετο χαρακτήρα τους, τους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρουν. Οι κατασκευαστές δημιουργώντας και διαβλέποντας την τάση προσφέρουν πλέον SUV μικρά, μεσαία, μεγάλα με μικρούς ή μεγαλύτερους κινητήρες.
| Ιούλιος 2022 | Ιούλιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Ιούλιος 2022 |
Ιανουάριος –
Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
| Βενζίνη | 47,9% | 49,8% | -1,9 | 47,1% | 51,8% | -4,7 | 38,0% | 42,2% | -4,1 |
| Πετρέλαιο | 18,4% | 15,6% | +2,8 | 14,8% | 18,2% | -3,4 | 17,5% | 21,7% | -4,2 |
| Υβριδικά (HEV) | 24,2% | 24,4% | -0,2 | 27,6% | 21,7% | +5,9 | 22,9% | 19,1% | +3,8 |
| Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,3% | 5,9% | -0,5 | 7,1% | 5,5% | +1,6 | 18,7% | 15,0% | +3,7 |
| Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,5% | -0,7 | 0,6% | 1,2% | -0,5 | 2,9% | 2,0% | +0,9 |
Όσον αφορά στο καύσιμο η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται, πλέον ούτε ένας στους δυο δεν επιλέγει αυτό το καύσιμο. Το πετρέλαιο έχει σταθεροποιηθεί στο 20% περίπου και τα υβριδικά στο 25% της αγοράς. Τα επαναφορτιζόμενα έπεσαν λίγο καθώς η αγορά περίμενε να ξεκινήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η αγορά τον Ιούλιο έπεσε κατά 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η μετοχή κάνει ράλι και πού οφείλονται τα νέα υψηλά 25 ετών
- ΒΣ Καρούλιας: Πού ψάχνει έξτρα τζίρο και κέρδη ο Χρήστος Αργυρού
- Κομισιόν: Απόφαση σταθμός “απενεργοποιεί” το ETS2- Τι αλλάζει για τα ορυκτά καύσιμα και τον εξηλεκτρισμό
- Το απίστευτο τρολάρισμα στον Αλέξη από τον… Χάρι Πότερ, ποια είναι η Ζωή του Μαξίμου, ο Γιάνης και το Grexit και πως έφτασε η Νίκη στη… νίκη
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Trendyol: Αγωγή ύψους €500.000 από ελληνική εταιρεία για προσβολή εμπορικού σήματος και αθέμιτo ανταγωνισμό
Επιχείρηση δεν έκοψε 25.000 αποδείξεις σε δυο χρόνια και ζήτησε… διαγραφή του προστίμου – Τι επικαλέστηκε στην εφορία για τη νομοθεσία
Χρυσή Βαρδινογιάννη: Στην εκδήλωση μνήμης για τον Βαρδή Βαρδινογάννη με τον πατέρα της, τον Νικόλαο και την Άννα Μαρία
Το θρίλερ με την Intralot και η αλήθεια για τα κέρδη του 2026, ποιες εταιρείες θα κατέβουν στον διαγωνισμό για τη σίτιση, η επιτυχία της Νίκης, οι νέες business του Λιάκου, τι έλεγε η Κίμπι στον Αργυρό στο FaceTime, και 2 quiz για τον ξυπόλυτο που φλερτάρει τη διάσημη και την κοινή πρόσκληση σε πάρτι με black tie