• AUTO

    Ταξιδεύοντας ηλεκτρικά!


    Έκανα δυο πολύωρα ταξίδια με την Ford Mustang, Mach E, διαπίστωσα ξανά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ταξιδεύουν απροβλημάτιστα.

    Το Mustang Mach E των 294PS που είχα στην διάθεσή μου διέθετε την μεγάλη μπαταρία (88 kwh διαθέσιμες) και είχε κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.

    Η Ford κάνει λόγω για αυτονομία που ξεπερνά τα 600km εντός πόλης και δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι τα 500km είναι μια εφικτή τιμή που μπορεί να δει κάποιος αν χρησιμοποιεί το πρόγραμμα Whisper.

    Θέλω επίσης να τονίσω πως η Ford Mustang είναι το πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει.

    Μια πραγματικά άρτια πρόταση από τη Ford στην κατηγορία των μεσαίων SUV που θέτει τα όρια στον ανταγωνισμό.

    Μάλιστα με ΛΤΠΦ κάτω από 50.000 ευρώ η συγκεκριμένη έκδοση (61χ. η τελική τιμή) επιδοτείται και από το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

    Τούτων δοθέντων ξεκινήσαμε Παρασκευή βράδυ από Κηφισιά με την μπαταρία στο 93% να ταξιδέψουμε ως το Λεβίδι Αρκαδίας.

    Η θερμοκρασία ήταν 12 βαθμοί Κελσίου και η εκτιμώμενη αυτονομία 413km. Φτάσαμε μετά από 170km με την εκτιμώμενη αυτονομία να έχει πέσει στα 200km και την μπαταρία στο 48%: «Μια χαρά» σκέφτηκα βάζοντας το αυτοκίνητο στη πρίζα (τριφασικό ρεύμα, 16A με ρυθμό 1.5kw/h).

    Για να γεμίσει ήθελε 45kwh οπότε 30 ώρες στην πρίζα. Εμείς θα φεύγαμε σε 48 ώρες οπότε κανένα πρόβλημα. Η κατανάλωση στο ταξίδι όπου κινούμασταν σύννομα ήταν στις 25kwh.

    Το Mustang στο χιονοδρομικό του Μαινάλου.

    Το πρωί του Σαββάτου και της Κυριακής ανεβήκαμε στο χιονοδρομικό του Μαινάλου και πήγαμε και μια βόλτα ως τη Βυτίνα. Την Κυριακή φεύγοντας για Αθήνα η μπαταρία ήταν στο 100% και η εκτιμώμενη αυτονομία 393km.

    Η διαφορά οφείλεται στο κρύο, είχε μηδέν βαθμούς στο Λεβίδι όταν ξεκινήσαμε. Ταξιδεύαμε 3 άτομα με αποσκευές, θέρμανση και φώτα λόγω νύχτας. Μάλιστα ήταν υποχρεωτικό να μειώσω στο ελάχιστο το φωτισμό της καμπίνας για λόγους ασφαλείας.

    Φτάνοντας στην Αθήνα η μπαταρία ήταν στο 52% και η εκτιμώμενη αυτονομία στα 189km. Διανύσαμε 172km για να φτάσουμε.

    Σύζυγος και κόρη ενθουσιασμένες με την ποιότητα ταξιδιού της Mustang πράγματι ήταν ξεκούραστο, αθόρυβο, αγχολυτικό.

    Ταξιδεύοντας για Λάρισα…

    Την επόμενη το πρωί σχεδιάζοντας το ταξίδι μου προς τη Λάρισα άρχισα να βλέπω λεπτομέρειες: Έπρεπε να διανύσω 327km μέχρι να φτάσω στον προορισμό μου. Έκανα τους υπολογισμούς μου και έβλεπα ότι θα μπορούσα να πάω με τη μια.

    Οι φοιτητές μηχανοτρονικοί περιεργάζονται τη Mustang.

    Στη Λάρισα ήθελα να ταξιδέψω αυθημερόν για σεμινάριο όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση στους μηχανοτρονικούς του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Έπρεπε να είμαι πίσω στην Κηφισιά για τη ραδιοφωνική μου εκπομπή στις 19:00 το απόγευμα, άλλο περιορισμό δεν είχα.

    Βάλαμε το σεμινάριο λοιπόν για τις 12:00 το μεσημέρι και ξεκίνησα στις 07:00 το πρωί.

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford Hellas, Νίκος Νοταράς, μιλά στους μηχανοτρονικούς του ΙΕΚ ΑΚΜΗ.

    Είχα ζητήσει να παραστούν στο σεμινάριο και οι άνθρωποι της Ford Hellas, παραβρέθηκαν μέσω διαδικτυακής σύνδεσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Νίκος Νοταράς, ο Βασίλης Παπαναστασίου και ο Γιώργος Χριστόπουλος.

    Τέλος στο εγχείρημά μου να ταξιδέψω ως τη Λάρισα είχα τη συμπαράσταση της τοπικής αντιπροσωπίας της Ford Αναστασίου.

    Την προηγούμενη μέρα το βράδυ πήρα το Mustang από το φορτιστή που βρίσκεται στο γυμναστήριο του Παπάγου και η ένδειξη ήταν: «100% μπαταρία, εκτιμώμενη αυτονομία 379km. Ωραία σκέφτηκα, φτάνω άνετα στη Λάρισα, θα αφήσω αυτό το Mustang στη Ford Αναστασίου να το φορτίσουν και θα πάρω το δικό τους να πάω για το σεμινάριο.

    Επιστρέφοντας θα έχει φορτιστεί το δικό μου οπότε θα φύγω, μια χαρά είμαστε». Έπεσα τελείως έξω!

    Το επόμενο πρωί η θερμοκρασία ήταν 2 βαθμοί Κελσίου και η εκτιμώμενη αυτονομία της μπαταρίας είχε πέσει στα 359km, παρότι η φόρτιση παρέμενε πλήρης. Αυτό συνέβαινε λόγω κρύου.

    Η Ford Mustang στο ΣΕΑ Αταλάντης

    Πλησιάζοντας στο ΣΕΑ Αταλάντης η φόρτιση ήταν στο 60% η αυτονομία στα 190km και η απόσταση που έπρεπε να διανύσω 200km.

    Ήταν ξεκάθαρο πως δεν μπορούσα να φτάσω ως τη Λάρισα. Αυτό παρότι κινούμουν σύννομα με τα όρια του αυτοκινητόδρομου. Σε καμία περίπτωση δεν ξεπέρασα τα 120km/h.

    Στο ΣΕΑ Αταλάντης έχει φορτιστή συνεχούς ρεύματος με ρυθμό φόρτισης 50kw/h.

    Το έβαλα στην πρίζα πήρα ένα καφέ και στα 20min είχε ανέβει στο 80%: «Χρονοτριβείς αναίτια μην περιμένεις μετά το 80% καθυστερεί να γεμίσει» άκουσα την προτροπή του κ. Νοταρά.

    Η Mustang μπροστά στη Ford της Λάρισας.

    Έφτασα στη Ford Αναστασίου στη Λάρισα με τη μπαταρία στο 10%.

    Πήρα την άλλη Mustang και πήγα προς το κέντρο της πόλης για το σεμινάριο: «Μην ανησυχείτε κ. Πουρναράκη έχει ένα γρήγορο φορτιστή συνεχούς ρεύματος εδώ κοντά θα το βρείτε πλήρως φορτισμένο επιστρέφοντας» με καθησύχασαν.

    Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου (σ.σ.: τα νέα παιδιά είναι ένθερμοι υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης) έδειξα στους φοιτητές μηχανοτρονικής την εφαρμογή Ford Pass μέσω της οποίας παρακολουθείς τη φόρτιση του οχήματος απευθείας.

    Ευτυχώς αντιλήφθηκα από το Ford Pass τον αργό ρυθμό φόρτισης.

    Με προβλημάτισε ο ρυθμός φόρτισης που ήταν αργός! Δίνοντας το λόγο στους υπόλοιπους ομιλητές κάλεσα τον άνθρωπο που το είχε πάει στο φορτιστή: «Δεν έμπαινε άλλο βύσμα έβαλα το μικρό» μου είπε χαλαρά.

    Προφανώς δεν είχε κατεβάσει το μισό καπάκι.

    Τελειώνοντας το σεμινάριο βρέθηκα στις 14:00 στο γρήγορο φορτιστή για να διορθώσω το παιδαριώδες λάθος.

    Έφτασε η ώρα 15:10 για να πάει η φόρτιση στο 85%. Φεύγω έχοντας ως δεδομένο από το google maps ότι στο ΣΕΑ Αταλάντης θα φτάσω 17:35.

    Προφανώς δεν μπορώ να κερδίσω χρόνο κινούμενος πιο γρήγορα καθώς η μπαταρία μετά τα 120km/h εξαντλείται εκθετικά.

    Μάλιστα η παράκαμψη του μπλόκου των αγροτών μου κοστίζει και ένα 10λεπτο.

    Φτάνω τελικά στο ΣΕΑ Αταλάντης 17:15 με μπαταρία στο 28% δεν θα μπορούσα να συνεχίσω ως τον προορισμό μου χωρίς φόρτιση.

    Το βάζω να φορτίσει υπολογίζοντας ότι θα το αφήσω 30min ώστε να έχω το χρονικό περιθώριο να φτάσω με ασφάλεια στο ραδιόφωνο για την εκπομπή μου.

    Χρειάζονταν 70min από την Αταλάντη ως την Κηφισιά.

    Παίρνω ένα ακόμη καφέ και επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο βλέπω ένα Tesla παρκαρισμένο δίπλα: «Να πάω απέναντι φίλε; Μπα θα φύγω σε 10min» πράγματι στις 17:45 η μπαταρία έχει πάει στο 55% και δίνω τη μοναδική θέση γρήγορης φόρτισης στο Tesla.

    Φτάνω στο ραδιόφωνο στις 18:55 με μια σκέψη να τριβελίζει το μυαλό μου: «Αν το Tesla είχε φτάσει πρώτο θα είχα χάσει την εκπομπή μου».

    Δια ταύτα: Διαπίστωσα ακόμη μια φορά πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασυναγώνιστα εντός πόλης και πως η Mustang με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί απροβλημάτιστα να σε πάει ως το εξοχικό σου που βρίσκεται στα 200km από Αθήνα.

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι έτοιμα για μεγάλα ταξίδια, εκεί χρειάζονται συμβιβασμοί και χαλαρό χρονοδιάγραμμα.

    Διαβάστε επίσης

    Συνέντευξη με τον σχεδιαστή της Alfa Romeo Tonale, Αλέξανδρο Λιώκη

    Επισκέψιμο εργοστάσιο αυτοκινήτων

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ