• ΑΓΟΡΕΣ

    Στον κυκλώνα της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες οι εισηγμένες – Ποιες ανησυχούν, τι κινήσεις κάνουν

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Στον κυκλώνα της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες οι εισηγμένες – Ποιες ανησυχούν – Τι κινήσεις κάνουν


    Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες ήρθαν για να μείνουν, υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς ακινήτων που έχουν αναλάβει μεγάλα ιδιωτικά κατασκευαστικά  projects.

    Άλλωστε, κάτι τέτοιο φαίνεται και από τα αποτελέσματα των εισηγμένων, ότι ήδη οι τιμές στις πρώτες ύλες θα αρχίσουν να αγγίζουν τα οικονομικά στοιχεία που θα δημοσιεύσουν στις επόμενες εταιρικές περιόδους.

    Από μεγάλη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων αναφέρουν ότι πρώτα πληρώνει ο υποψήφιος ιδιοκτήτης του καινούργιου Ι.Χ. και στη συνέχεια δίδεται η παραγγελία, που σημαίνει ότι το νέο του αυτοκίνητο κάποιος μπορεί και να το περιμένει έως και… έξι μήνες!

    Επιπρόσθετα, από μεγάλη εταιρεία βρεφικών ειδών, όπως αναφέρουν άλλες πηγές, πρώτα πληρώνει ο πελάτης τον έμπορο περιλαμβανομένου του κέρδους και στη συνέχεια (ο έμπορος), θα παραγγείλει  π.χ. την κούνια ή τα άλλα αξεσουάρ του μωρού!

    Πρόκειται για απίθανα σκηνικά, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, που έχουν ανατρέψει την παραδοσιακή σχέση έμπορου – πελάτη.

    Κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι τα ιδιωτικά έργα, π.χ. οικοδομές, τα οποία θα πρέπει να έχουν ταυτόχρονα ενεργειακό αποτύπωμα ανεβάζουν πλέον το κόστος πάνω από 50%, εξαιτίας της αύξησης στις τιμές των υλικών.

    Η αύξηση τιμών του χάλυβα έπαιξε σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα του εξαμήνου

    Η  Ιντρακάτ, διαπιστώνει απρόβλεπτες αυξήσεις υλικών (σίδηρος, ενέργεια, πλαστικά, καλώδια, ασφαλτικά κλπ) σε παγκόσμιο επίπεδο στην περίοδο της πανδημίας Covid 19 με άμεση επίδραση στο κόστος πωληθέντων το οποίο αυξήθηκε κατά 8% σε σχέση με το α΄εξάμηνο του 2020.

    Ενδεικτικά το μικτό αποτέλεσμα του Ομίλου ήταν 10,8% για το α’ εξάμηνο του 2019, 9,3% για το α’ εξάμηνο του 2020 και 2% για το α’ εξάμηνο του 2021.

    Στο μεταξύ, στην Έλαστρον, παρά τη διόρθωση η οποία ήδη παρατηρείται στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών, ο ρυθμός ανάπτυξης της ζήτησης χαλυβουργικών προϊόντων παρουσιάζει σταθεροποίηση ή και μικρή κάμψη εν αναμονή ενδεχόμενης περαιτέρω διόρθωσης, ενώ τα περιθώρια κερδοφορίας του ομίλου αναμένεται να εξομαλυνθούν εξαιτίας του υψηλότερου κόστους αντικατάστασης των πρώτων υλών.

    Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση του εξαμήνου της Αφοί Κορδέλλου, η αύξηση των διεθνών τιμών του χάλυβα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του εξαμήνου, αλλά η σταθεροποίηση τους σε υψηλά επίπεδα λειτουργεί αποτρεπτικά στην πραγματοποίηση νέων επενδύσεων.

    Η διαφαινόμενη κόπωση στην αγορά αναμένεται να μειώσει προσωρινά τη ζήτηση αλλά η διόρθωση των τιμών η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, θα την επαναφέρει σταδιακά σε υψηλά επίπεδα, χάρη στην υλοποίηση των ιδιωτικών έργων που έχουν ανασταλεί προσωρινά λόγω υψηλού κόστους.

    Η διόρθωση των τιμών, η οποία μειώνει το περιθώριο κερδοφορίας, θα είναι περιορισμένη, λόγω της έντονης αύξησης που αναμένεται στην ζήτηση του Κλάδου με τα έργα υποδομών που δρομολογούνται και με την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Σημαντική διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα διαπιστώνει και η Flexopack.

    Οι συνέπειες είναι:

    1.  Συνεχιζόμενες ελλείψεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων υλών σε παγκόσμιο επίπεδο.
    2.  Σημαντικές και συνεχείς αυξήσεις των τιμών από τις πρώτες ύλες στη διεθνή αγορά.
    3.  Σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και ιδίως του ναυτιλιακού ναύλου για τις μεταφορές µε κοντέινερ

    Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 36,2%, κυρίως λόγω των σημαντικών και συνεχιζόμενων αυξήσεων των τιμών των πρώτων υλών και στην αύξηση των εξόδων διάθεσης λόγω της μεγάλης αύξησης του μεταφορικού κόστους και ιδίως του ναυτιλιακού ναύλου.

    Η Κλουκίνας-Λάππας από την άλλη, προέβη στον επανασχεδιασμό της δρομολόγησης του εμπορεύματος των προϊόντων ρουχισμού που αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των πωλήσεων της, με διακοπή του σκέλους της Αγγλίας και απευθείας φορτώσεις από λιμάνια του Μπαγκλαντές και της Ινδίας.

    Η απόφαση αυτή οδήγησε σε πιο ομαλό και άμεσο ανεφοδιασμό των καταστημάτων και σε περιορισμό του κόστους μεταφοράς.

    Η αλλαγή αυτή στον τρόπο εφοδιασμού από τον Φεβρουάριο του 2021, είχε ως αποτέλεσμα την πιο έγκαιρη παράδοση στις κεντρικές αποθήκες στην Ελλάδα και γι’ αυτό το λόγο τα αποθέματα της Εταιρείας εμφανίζονται αυξημένα σε σχέση με το ύψος των αποθεμάτων της 31/12/2020.

    Διαβάστε επίσης

    A. Καραγεωργίου (3αλφα): Αυξήσεις 70% στο κόστος των πρώτων υλών – Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ανατιμήσεις στο ράφι

    Λούλης, Καραμολέγκος, Κεπενός, Σαραντόπουλος χτυπούν καμπανάκι για τις αυξήσεις τιμών στις πρώτες ύλες



    ΣΧΟΛΙΑ