Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

  • VesselsValue


To Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες των τάνκερ σημείωσαν άνοδο.

-Το VLCC Eneos Tokyo (301,000 DWT, κατασκευής 2004, IHI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValueστα 27,98 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Densa Orca (158,300 DWT, κατασκευής 2012, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην Delta Tankers στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 32,14 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Stena Arctica (117,100 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind)  πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,32 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Blue Power (106,400 DWT, κατασκευής 2003, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,08 εκατ. δολάρια.

-Τα MR2s Clean Nirvana (50,300 DWT, κατασκευής 2008, SLS) και Clean Justice (46,000 DWT, κατασκευής 2011, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκαν στην Imperial Petroleum στη συνολική τιμή των 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 27,09 εκατ. δολάρια.

Bulker

Ανοδική κινήθηκαν οι αξίες των φορτηγών πλοίων.

-Το Panamax Alam Kukuh (82,000 DWT, κατασκευής 2019, Oshima) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή έναντι 38,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 37,83 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Galaxy (81,700 DWT, κατασκευής 2012, Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 19,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 21,06 εκατ. δολάρια.

-Τα Panamaxes Golden Empress, Golden Endeavour και Golden Enterprise (79,500 DWT, κατασκευής 2010 – Sep 2011, Jinhai Intelligent Manufacturing) πουλήθηκαν στην Lomar Shipping στη συνολική τιμή των 52 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 53,06 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Hanton Trader II (63,800 DWT, κατασκευής 2014, Jiangsu Hantong Ship HI) πουλήθηκε στην Jinhui Shipping and Transportation έναντι 26 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 26,2 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Drogba (63,500 DWT, κατασκευής 2015, Chengxi Shipyard) πουλήθηκε στην Royal Marine Holdings έναντι 28,75 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (26,23 εκατ. δολάρια).

-Το Supramax Friendly Seas (58,800 DWT, κατασκευής 2008, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 17,74 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Atlantic Mexico (56,700 DWT, κατασκευής 2011, Taizhou Kouan Shipbuilding) πουλήθηκε έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται από την VesselsValue στα 15,64 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Prabhu Gopal (56,000 DWT, κατασκευής 2003, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 14,4 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (14,39 εκατ.. δολάρια).

-Το Handy Bulker Happy Hiro (32,600 DWT, κατασκευής 2006, Kanda) πουλήθηκε στην τιμή των 12,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,43 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Atlantic Veracruz (28,300 DWT, κατασκευής 2009, Shimanami) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ έναντι 13,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,06 εκατ. δολάρια.

Container

Αμετάβλητες διατηρήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Τα Post Panamaxes Sealand Washington (6,648 TEU, κατασκευής 2000, Hyundai Heavy Industry) και Maersk Kalamata (6,644 TEU, κατασκευής 2003, Hyundai Heavy Industry) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 150 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 183,07 εκατ. δολάρια. Τα πλοία είναι ναυλωμένα μέχρι το τέλος του 2022 και τις αρχές του 2023.

-Τα Post Panamaxes York, Sealand Michigan και Sealand Illinois (6,648 TEU, κατασκευής 2000, Hyundai Heavy Industry) πουλήθηκαν συνολικά στην τιμή των 183 εκατ. δολαρίων, ενώ η αξία τους υπολογίζεται από την VV στα 265,49 εκατ. δολάρια. Είναι ναυλωμένα μέχρι το τέλος του 2022 και τις αρχές του 2023.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,01% και έκλεισε στις 333,91 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,89% και έκλεισε στις 311,45 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο 0,30% και διαμορφώθηκε στις 23.849,13 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,22% και διαμορφώθηκε στις 779,29 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

KPMG: Παγκόσμια υπεροχή του ελληνόκτητου στόλου – Οι κορυφαίες ναυτιλιακές



ΣΧΟΛΙΑ