• ΑΓΟΡΕΣ

    Γιάννης Βαρδινογιάννης: Πώς έβαλε την Motor Oil στον MSCI

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Γιάννης Βαρδινογιάννης

    Γιάννης Βαρδινογιάννης, CEO Motor Oil


    Αντιμέτωπη με ιστορικά υψηλά βρίσκεται πλέον η Μotor Oil ΜΟΗ -2,49% 26,60 , όσο κινείται πέριξ της περιοχής των 24 ευρώ, με μαζικό αγοραστικό ενδιαφέρον, το οποίο δεν έχει φανεί ακόμα στην πλήρη έκφανσή του, ως απότοκο της εισόδου στον MSCI Standard Greece.

    Αυτό που συζητούσε όλη η αγορά μετά τη δημοσίευση των εκπληκτικών αποτελεσμάτων του 1 δις. ευρώ καθαρής κερδοφορίας στο 9μηνο, περί ένταξης στον MSCI στην επόμενη αξιολόγηση, έγινε πραγματικότητα μόλις ξημερώματα της Παρασκευής, 10/2.

    Και όχι μόνο αυτό, αλλά η Μotor Oil αποτελεί την 10η εταιρεία που απαρτίζει τον δείκτη που παρακολουθούν όλοι οι ξένοι μεγάλοι παίκτες και επενδυτές διεθνώς.

    Τα εύσημα της αγοράς αποδίδονται στην διοικητική ομάδα του Γιάννη Βαρδινογιάννη, τον Πέτρο Τζανετάκη και Γιώργο Τριανταφύλλου που εν μέσω κούρσας των διεθνών τιμών πετρελαίου μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία απέκτησαν θέση στην Ελλάκτωρ και ταυτόχρονα στο χαρτοφυλάκιο των ΑΠΕ που κατείχε ο κατασκευαστικός όμιλος.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Νοέμβριο που πραγματοποιήθηκε το  roadshow της Morgan Stanley για το ελληνικό Χρηματιστήριο στο Λονδίνο, ο κ. Τζανετάκης ήταν ένα από τα πρόσωπα που μονοπώλησαν του ενδιαφέροντος των ξένων θεσμικών επενδυτών.

    Μόλις πριν από λίγες μέρες η Πειραιώς Χρηματιστηριακή εξηγούσε ότι η Μotor Oil παραμένει στη λίστα των κορυφαίων επιλογών (ήταν η μετοχή με την καλύτερη απόδοση στις μετοχές που παρακολουθεί το 2022, με συνολική απόδοση 66%).

    Κι αυτό, διότι με βάση την τρέχουσα τιμή-στόχο των 25,70 ευρώ ανά μετοχή (με την μετοχή ήδη στα επίπεδα των 24 ευρώ…), η συνολική αναμενόμενη απόδοση είναι περίπου 15%, ωστόσο τα υψηλότερα περιθώρια διύλισης για μια παρατεταμένη περίοδο που συνεπάγεται το ισχυρό ξεκίνημα του έτους και το μεταβατικό σχέδιο ύψους €4 δισ. που περιλαμβάνεται μόνο εν μέρει στις εκτιμήσεις της, υποδηλώνουν σημαντική άνοδο στην αποτίμηση.

    Στο πλαίσιο αυτό, μόλις την Παρασκευή έγινε γνωστό ότι η Ρωσία θα περικόψει την παραγωγή πετρελαίου ως αντίποινα στο εμπάργκο της Δύσης με αποτέλεσμα η τιμή του μαύρου χρυσού να εκτινάσσεται στα 86 δολάρια το βαρέλι.

    Ήδη οι χρηματιστηριακές προβλέπουν καθαρή κερδοφορία για το σύνολο του έτους στο 1 δις. ευρώ και μερισματική απόδοση που κάνει το επιτόκιο στις τράπεζες για τις καταθέσεις, απλώς ψίχουλα, αφού διαμορφώνεται μεταξύ 4 – 5%.

    Το όραμα, ο σχεδιασμός, που υλοποιείται μεθοδικά από τον Γιάννη Βαρδινογιάννη και το management των κ.κ. Τζενατάκη και Τριανταφύλλου, μετά και την ολοκλήρωση της εξαγοράς του κλάδου των ΑΠΕ της Ελλάκτωρ, αναδεικνύουν την Μotor Oil ως ένα από τους ηγέτες της υπάρχουσας εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ στην Ελλάδα, ανοίγοντας ένα τεράστιο κερδοφόρο κεφάλαιο μέσω της νέας θυγατρικής Motor Οil Renewable Energy (MORE).

    Με ορίζοντα το 2030 ο όμιλος ανακοίνωσε ότι προχωρά το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σε συνδυασμό με την υψηλή κερδοφορία, πρόκειται για το απόλυτο story προσέλκυσης των διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων στη μετοχή, σχολίαζαν αναλυτές.

    Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος:

    Πρώτον, θα επενδύσει για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση περισσότερα από €2.5 δισ. Κάτω από αυτή την ομπρέλα βρίσκονται οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο, τα πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση.

    Δεύτερον, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από €1.5 δισ. για την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του, όπως: η συντήρηση των εγκαταστάσεών του, η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, η ψηφιοποίηση, η αποδοτικότητα και έργα HSSE σε έργα, δηλαδή, που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων.

    Σημειώνεται δε πως στο Διυλιστήριο του Ομίλου, ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη, γίνονται σημαντικά έργα για τη βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης, στοιχεία ιδιαίτερα ελκυστικά για τα  funds και τους επενδυτές που κυνηγούν αποδόσεις μέσα από τις «πράσινες» επενδύσεις.

    Μάλιστα, οι τέσσερις στρατηγικοί πυλώνες για τη Motor Oil αφορούν:

    1. Στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η νεοσύστατη θυγατρική εταιρεία MORE, αναπτύσσεται δυναμικά, με επενδύσεις και έργα μεγάλης αξίας και κομβικής σημασίας. Ταυτόχρονα, προχωρά στρατηγικά και επεκτείνει τις μονάδες παραγωγής και τις υπηρεσίες της για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον, σημειώνει η Motor Oil.
    2. Ήδη μέσα σε τέσσερα χρόνια ο Όμιλος διαθέτει δυναμικότητα περίπου 800 MW. Σημειώνεται ότι μετά την συμφωνία με την Ελλάκτωρ, βρίσκεται πιο κοντά στον επόμενο στόχο της για εγκατεστημένη ισχύ περίπου 1GW, η οποία θα είναι ικανή να τροφοδοτήσει με πράσινη ενέργεια περίπου μισό εκατομμύριο νοικοκυριά. Παράλληλα, η MORE θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, ισχύος άνω των 2,2 GW. Σε βάθος δεκαετίας η MORE στοχεύει σε μεγιστοποίηση της αξίας και περαιτέρω επέκτασης στοχεύοντας σε εγκατεστημένη ισχύ 2GW έως το 2030.
    3. Στο δίκτυο ηλεκτροκίνησης, incharge. Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility) αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης. Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης. Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.
    4. Στην κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς. Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές, και
    5. Στη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil. Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index). Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινάει η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου. Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.

    Μία… Ρεβυθούσα στο διϋλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων

    Και όχι μόνο αυτό, αλλά προχωρεί με ταχείς ρυθμούς η υλοποίηση του FSRU «Διώρυγα Gas» στην περιοχή του διυλιστηρίου (στον Κόλπο των Αγίων Θεοδώρων στην Κόρινθο). Ο προϋπολογισμός του FSRU ανέρχεται σε 339,6 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την παρουσίαση που είχε πραγματοποιήσει η Motor Oil τον περασμένο Νοέμβριο για τον «πράσινο» μετασχηματισμό της, αναμένεται να είναι έτοιμο το 2024.

    Το σχέδιο είναι να αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου. Μέσω ενός συστήματος υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, το οποίο θα συνδέεται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι οι ποσότητες LNG που θα καταφθάνουν ακτοπλοϊκώς στο FSRU θα επαναεριοποιούνται, ώστε να εγχυθούν στο σύστημα και από εκεί να φτάσουν στην τελική κατανάλωση.

    Η υποδομή θα είναι συμβατή και με τη μεταφορά υδρογόνου (Hydrogen ready). Κάτι που σημαίνει πως θα συνεχίζει να διαδραματίζει ρόλο στο εγχώριο ενεργειακό σύστημα και στην τελική φάση απανθρακοποίησής του, με τη σταδιακή απόσυρση και του φυσικού αερίου.

    Στο μέλλον, το FSRU πρόκειται να αποτελέσει την τρίτη «πύλη εισόδου» υγροποιημένου αερίου στη χώρα μας, μετά το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και το FSRU Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή από την Gastrade.

    Διαβάστε επίσης

    Η Motor Oil μπαίνει στον MSCI Greece

    BofA: Γιατί δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία για την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη – Τι εκτιμά για Ελλάδα

    Πειραιώς Financial Holdings: Στο 49,34% ανέβασε το ποσοστό της στη MIG



    ΣΧΟΛΙΑ