Συνεντεύξεις

Βασίλης Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος) στο mononews: Εξετάζουμε ευκαιρίες εξαγορών, ετοιμάζουμε επενδύσεις 250 εκατ.

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Βασίλης Σταύρου, ΑΒ Βασιλόπουλος

Βασίλης Σταύρου


Σε τροχιά σταθεροποίησης, ύστερα από την εκρηκτική άνοδο που γνώρισε την περυσινή χρονιά αναμένεται να εισέλθει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την εφετινή χρονιά, εκτιμά ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλοs, τονίζοντας πως περιμένει οριακή αύξηση των πωλήσεων του κλάδου της τάξης του 0,5% – 1% στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο Βασίλης Σταύρου, μιλώντας στο mononews.gr αναφέρει πως η πανδημία υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν τη λειτουργία τους και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα , κάτι που όπως λέει «δεν ήταν κάτι εύκολο, δεν ήταν κάτι δεδομένο, δεν ήταν κάτι που δεν είχε κόστος».

Όσον αφορά στη στρατηγική που ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, ο κ. Σταύρου υπογραμμίζει πως δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ για την προσθήκη νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση υφιστάμενων, την ψηφιοποίηση των συστημάτων και τη βελτίωση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, θα διατεθούν 200 εκατ. ευρώ σε τιμές και προσφορές.

Δηλώνει, δε, πως εξετάζεται οποιαδήποτε ευκαιρία εξαγοράς, υπό την προϋπόθεση ότι υποστηρίζει τους στρατηγικούς στόχους και επιλογές της ΑΒ και προβλέπει «νέο κύκλο συγκέντρωσης στα επόμενά τρία με πέντε χρόνια».

Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά για την οικονομία, με την πανδημία να προκαλεί ισχυρό πλήγμα στην κατανάλωση. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ ωστόσο ευνοήθηκε, βελτιώνοντας αισθητά τις επιδόσεις του. Πώς κινήθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε αυτό το περιβάλλον; 

Αρχικά να δούμε τι συνέβη το 2020: Η εμφάνιση της πανδημίας μάς υποχρέωσε να επανασχεδιάσουμε την λειτουργία μας και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Η προστασία της δημόσιας υγείας ήταν το κορυφαίο ζητούμενο. Δεν ήταν κάτι εύκολο, δεν ήταν κάτι δεδομένο, δεν ήταν κάτι που δεν είχε κόστος. Δουλέψαμε πολύ, επενδύσαμε σε ανθρώπινο δυναμικό, νέες υπηρεσίες και εξοπλισμό για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε.

Για παράδειγμα, μόνο για το υπερσύγχρονο AB Home Shop Center, που εξυπηρετεί ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική, επενδύσαμε πάνω από €10 εκατ. Το σύνολο του κλάδου επένδυσε συνολικά €164 εκατ. Αυτό μεταφράστηκε σε εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές οι οποίοι επέλεγαν οι ίδιοι τον τρόπο που θα προμηθεύονταν τα προϊόντα μας.

Με επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα, με παραλαβή έξω από αυτό ή με αποστολή στην κατοικία τους. Όλα αυτά οδήγησαν σε μια αύξηση των πωλήσεων περίπου 8% στο σύνολο του κλάδου. Είμαι ικανοποιημένος φυσικά και σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της ΑΒ.

Πώς ξεκίνησε η νέα χρονιά;

Συνεχίζεται η ανάπτυξη με τους ίδιους ρυθμούς και ποιοι είναι οι στόχοι σας για φέτος;  Για το 2021, εκτιμώ πως το λιανεμπόριο θα μπει σε μια τροχιά σταθεροποίησης διότι ξεκινάμε από μια υψηλή βάση. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και μετά, εκτιμώ ότι θα υπάρξει μια ανοδική τροχιά για τον κλάδο μας.

Συνολικά για το 2021 αναμένουμε μια οριακή αύξηση του 0,5% – 1%. Εμείς επενδύουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία, μέσα από τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός του δικτύου καταστημάτων ΑΒ, το σχήμα πιστότητας AB Plus, και φυσικά, μέσα από τη διαδραστική επικοινωνία και την ψηφιακή σχέση που αναπτύσσουμε με τους πελάτες μας.

Σε ποιους άξονες βασίζεται το επιχειρηματικό σχέδιο για τη φετινή χρονιά; Πόσα κεφάλαια αναμένεται να δαπανήσετε μεταξύ άλλων για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων αλλά και για την επιδότηση των τιμών;

Πάνω από €50 εκατ. αναμένεται να αξιοποιηθούν για την προσθήκη νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση υφιστάμενων, την ψηφιοποίηση των συστημάτων και τη βελτίωση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Και μην ξεχνάμε τα €200 εκατ. που σταθερά επενδύουμε κάθε χρόνο σε τιμές και προσφορές.

Στα επενδυτικά μας πλάνα εντάσσονται: Νέα καταστήματα, ανακαινίσεις σε ήδη υπάρχοντα αλλά και βελτιώσεις σε όλο μας το δίκτυο. Ενίσχυση του δικτύου franchise. Επέκταση των νέων concepts των νέων υπηρεσιών μας, όπως για παράδειγμα το Armonia και το La fromagerie, σε περισσότερα καταστήματα.

Στην ΑΒ επενδύουμε, επίσης, συστηματικά στην αναβάθμιση των λειτουργικών και των παραγωγικών μας μονάδων. Από τις αποθήκες και τα καταστήματά μας (φυσικά και online), μέχρι τα φορτηγά που μεταφέρουν τα προϊόντα μας, όλα είναι σε μια διαρκή εξέλιξη.

Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε προς όφελος των πελατών μας, με τον Άνθρωπο στο επίκεντρο. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους συνεργάτες μας, τους Έλληνες παραγωγούς, τους προμηθευτές μας και την ελληνική κοινωνία. Με προσήλωση στους στόχους μας. Με οδηγό το όραμα και τις αξίες μας. Επενδύουμε και πιστεύουμε στην επανεκκίνηση της αγοράς.

Πώς εξελίσσονται οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος (π.χ. τι ποσοστό του τζίρου καταλαμβάνουν) αλλά και η συνεργασία με το delivery.gr; Διατηρούν τη δυναμική τους, ή όσο «ανοίγει» η οικονομία υποχωρούν;

Είναι δεδομένο ότι το μέλλον είναι digital. Η συνήθεια των ηλεκτρονικών παραγγελιών  είναι μια συνήθεια που ήρθε για να μείνει και είδαμε τις παραγγελίες να πολλαπλασιάζονται σε σχέση με το σημείο εκκίνησης. Πριν την πανδημία ο κλάδος αντιπροσώπευε το 0,5% ενώ τώρα βρισκόμαστε γύρο στο 3%.

Εμείς, σαν ΑΒ, προσφέρουμε μια συνολική πρόταση στο τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δημιουργήσαμε store Hubs και Home Shop center για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών. Εισαγάγαμε την υπηρεσία AΒ Collect για παραλαβή από τα καταστήματα και προσφέρουμε την υπηρεσία του fast delivery μέσω της συνεργασίας με το Delivery.gr.

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η διαδικασία συγκέντρωσης του κλάδου; Θεωρείτε ότι θα επιταχυνθεί ή, η «ανάσα» που έδωσε η πανδημία στα έσοδα θα καθυστερήσει τη διαδικασία;

Εμείς προβλέπουμε νέο  κύκλο συγκέντρωσης στα επόμενά τρία με πέντε χρόνια. Η  εντατικοποίηση του ανταγωνισμού και το γεγονός ότι στην αγορά μας υπάρχουν πολλά καταστήματα ανά 1.000 κατοίκους σε σχέση με το εξωτερικό, θα δημιουργήσει τις συνθήκες για περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο.

Καθοριστικός παράγων είναι ο καταναλωτής ο οποίος πλέον είναι πολύ πιο απαιτητικός από όσο στο παρελθόν. Τον ενδιαφέρει η συνολική εμπειρία, συνυπολογίζοντας πολλές επιμέρους παραμέτρους στην τελική του επιλογή (πχ τιμές προϊόντων, ασφάλεια, υγιεινά προϊόντα, προέλευση, σεβασμός στο περιβάλλον, κοινωνική υπευθυνότητα). Όσοι δεν ανταποκρίνονται σε αυτά, δύσκολα θα παραμείνουν στην αγορά.

Εσείς από την πλευρά σας, σκοπεύετε να κινηθείτε πιο επιθετικά για εξαγορά μέσα στην χρονιά; Και αυτό γιατί παρότι έχετε κατ’ επανάληψιν δηλώσει πως παρακολουθείτε την αγορά, εντούτοις μέχρι σήμερα έχετε αρκετά χρόνια να υλοποιήσετε κάποια εξαγορά…

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος κινούμαστε βάση της στρατηγικής μας και εξετάζουμε την οποιαδήποτε ευκαιρία με την προϋπόθεση ότι υποστηρίζει τους στρατηγικούς μας στόχους και επιλογές.

Πριν από κάποιο διάστημα έγινε πολύ συζήτηση για ανατιμήσεις στον κλάδο. Ποια είναι η θέση σας;

Υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, που δίνουμε μάχη ώστε κάθε ένα ξεχωριστά προϊόν μας να είναι ελκυστικό, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις; Βεβαίως υπάρχουν επιμέρους προϊόντα που η τιμή τους αυξομειώνεται διεθνώς σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εμείς υποχρεωτικά ακολουθούμε. Συνολικά όμως δεν υπάρχει κανένα ανατιμητικό κύμα. Αντιθέτως, η προσπάθεια όλου του κλάδου είναι να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές, κάτι που μπορούν να το διαπιστώσουν οι προσεκτικοί καταναλωτές. Ειδικότερα στην ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζουμε να προσφέρουμε σταθερά χαμηλές τιμές σε χιλιάδες κωδικούς και να δίνουμε εγγύηση για τη χαμηλότερη τιμή της αγοράς σε εκατοντάδες προϊόντα.

Διαβάστε ακόμη:

ΑΒ Βασιλόπουλος: Συνεργασία με την Printec για επαναφορτιζόμενες κάρτες αγορών στα καταστήματα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



ΣΧΟΛΙΑ