• Business

    «Σπάνε τα κοντέρ» τα online σούπερ μάρκετ (και) στο δεύτερο lockdown


    Με… κεκτημένη ταχύτητα συνεχίζουν να αυξάνονται οι ηλεκτρονικές παραγγελίες στα σούπερ μάρκετ και μετά την επιβολή του δεύτερου γενικευμένου «απαγορευτικού».

    Σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ «τρέχουν» με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, καταγράφοντας άνοδο 319% στο διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020.

    «Ζούμε… ημέρες Μαρτίου», ανέφερε πρόσφατα στο mononews.gr η επικεφαλής του efresh.gr, Ζήνα Μαυροειδή, θέλοντας να καταδείξει την τεράστια αύξηση της ζήτησης που υπάρχει για κατ’ οίκον παράδοση προϊόντων σούπερ μάρκετ.

    Ανάλογη εικόνα μεταφέρεται και από τις μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για την πορεία των e-shop τους μετά την 7η Νοεμβρίου, οπότε και αποφασίσθηκε το δεύτερο lockdown για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Ενδεικτικά, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αυξάνονται μεταξύ 200% και 250% και της «Κρητικός» με πάνω από 100% ενώ των «My Market» έχουν πενταπλασιασθεί. Σημαντική άνοδο καταγράφει και η «Μασούτης», οι παραγγελίες της οποίας είναι ενισχυμένες πάνω από 60% σε σχέση με το πρώτο lockdown την περασμένη Άνοιξη.

    Η μαζική στροφή στις διαδικτυακές αγορές μετά το ξέσπασμα της πανδημίας υποχρέωσε τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό τους και να επενδύσουν τουλάχιστον τρία χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι υπολόγιζαν στα ηλεκτρονικά καταστήματά τους. Υπολογίζεται ότι από 0,5% επί των συνολικών πωλήσεων προ Covid-19, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις άγγιξαν το 5% και πριν το δεύτερο lockdown είχαν σταθεροποιηθεί σε λίγο πάνω από 2%. Στο σύνολο του 2020, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group αναμένεται να κλείσουν φέτος πάνω από 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ.

    Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και η Σκλαβενίτης, η οποία αρνιόταν πεισματικά επί πολλά χρόνια να αποκτήσει ιστοσελίδα (!) μπήκε πολύ δυναμικά στον χώρο με τη δημιουργία δικού της e-shop αλλά και μέσα από τη συνεργασία με την πλατφόρμα του efood.gr, ενώ και η ΑΒ Βασιλόπουλος, πρωτοπόρος του τομέα αυτού, μετά την «Μασούτης» και την «Κρητικός» που συνεργάζονται με την BOX της Cosmote, υπέγραψε συμφωνία με την πλατφόρμα delivery.gr του Παναγιώτη Μούχαλη (ελέγχει και την αλυσίδα περιπτέρων «Kioskys»).

    Έντονη κίνηση όμως υπάρχει και στα φυσικά καταστήματα. Αν και αυτή την φορά, δεν παρατηρούνται οι ουρές και ο πανικός του πρώτου lockdown όπου οι καταναλωτές αποθεματοποιούσαν τεράστιες ποσότητες προϊόντων μακράς διαρκείας εξαιτίας του φόβου για ελλείψεις αγαθών, ωστόσο οι πωλήσεις υπολογίζεται πως αυξάνονται με ρυθμούς μεταξύ 15% και 20%, ποσοστό εξαιρετικά υψηλό για τα δεδομένα του κλάδου.

    Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, είναι με διαφορά ο «μεγάλος κερδισμένος» της πανδημίας. Το απαγορευτικό και η ανησυχία για την μεταδοτικότητα του κορονοϊού έχουν τονώσει την κατανάλωση στο σπίτι, με τα νοικοκυριά να διαθέτουν το εισόδημα για φαγητό. Μπορεί να μην αυτήν την φορά υπάρχει έλλειψη σε… μαγιά (!), όπως στο πρώτο lockdown, όμως και πάλι οι κουζίνες έχουν πάρει… «φωτιά».

    Διαβάστε επίσης:

    Δ. Θεοφάνους (Eturn): Τα «μυστικά» για την επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο – H Covid-19 εκτόξευσε τις online αγορές σε πάνω από 10 δισ.

    Ζήνα Μαυροειδή (e-fresh.gr): «Ζούμε στιγμές… Μαρτίου – Εκτοξεύθηκε η ζήτηση λόγω Black Friday



    ΣΧΟΛΙΑ