• Συνεντεύξεις

    Κ. Μοσχονάς (The DeliFair): «Η ψηφιακή EXPOTROF διαβατήριο για επιχειρηματικές συμφωνίες»

    • Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα
    Κωστής Μοσχονάς

    Κωστής Μοσχονάς, διοργανωτής της ψηφιακής έκθεσης «The DeliFair by EXPOTROF»


    Για τις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή έκθεση «The DeliFair by EXPOTROF» στους παραγωγούς να διατηρήσουν την επαφή με τους πελάτες τους, και να κλείσουν συμφωνίες μιλά ο διοργανωτής, Κωστής Μοσχονάς σε συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews.gr.

    Ο κ. Μοσχονάς αναφέρεται επίσης και στις προκλήσεις που αντιμετώπισε όσον αφορά στην «ένωση των δυο κόσμων», τον ψηφιακό και τον πραγματικό αλλά και στον τρόπο που οι παραγωγοί «αγκάλιασαν» την πρωτοβουλία, όταν διαπίστωσαν τα οφέλη που θα αποκομίσουν.

    Πώς υποδέχθηκαν οι εκθέτες την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση της έκθεσης διαδικτυακά; Πώς αντιμετωπίζουν τη νέα «πραγματικότητα»;

    Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή οι εκθέτες ήταν αρκετά επιφυλακτικοί στο άκουσμα μιας online έκθεσης τροφίμων. Είχαν συνηθίσει να λαμβάνουν μέρος σε εκθέσεις προκειμένου να δώσουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δοκιμάσουν το προϊόν τους. Άλλωστε, η γεύση είναι βασικό στοιχείο διαφοροποίησης μεταξύ των προϊόντων.

    Όταν τους εξηγήσαμε ότι στην ψηφιακή έκθεση «The DeliFair by EXPOTROF» δίνουμε αυτή τη δυνατότητα στους επισκέπτες, να ζητήσουν δηλαδή δείγμα από τους παραγωγούς, κατάλαβαν πως έχουν αρκετές πιθανότητες να κλείσουν συμφωνίες μιλώντας με υποψήφιους πελάτες.

    Ποια ήταν η πιο σημαντική πρόκληση που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε οργανωτικά;

    Καθώς η εφαρμογή αναπτύχθηκε από το μηδέν, αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες στην προσπάθειά μας να ενώσουμε δυο κόσμους, τον ψηφιακό και τον πραγματικό. Επομένως, η απλοποίηση της χρήσης της πλατφόρμας και η ανάγκη να συμπεριλάβουμε όλες τις λειτουργίες μιας φυσικής έκθεσης ήταν η πιο δύσκολη διαδικασία μέχρι τώρα.

    Δυνατότητες όπως η επιτόπου συνάντηση μέσω βιντεοκλήσης, ο προγραμματισμός συναντήσεων B2B με αγοραστές από Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό και το αίτημα για δείγμα προϊόντος δεν ήταν κάτι συνηθισμένο και δυσκολευτήκαμε να το υλοποιήσουμε δεδομένου του χρόνου που υπήρχε για να αντιδράσουμε. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση της τεχνολογίας όσο εξοικειωμένοι και αν αισθανόμαστε ότι είμαστε με αυτήν.

    Θεωρείτε πως η «μόδα» των διαδικτυακών εκδηλώσεων ήρθε για να μείνει; Μπορεί να υποκαταστήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα τη δια ζώσης επαφή, ειδικά όταν πρόκειται να συναφθούν εμπορικές συνεργασίες;

    Θεωρώ ότι έχει ωριμάσει η τεχνολογία και οι ευκολίες που προσφέρει μια ψηφιακή έκθεση είναι αντίστοιχες με τις επαναστατικές ευκολίες που έφεραν κάποτε τα e-shop σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα. Όπως εκείνα λειτουργούν συμπληρωματικά (ή και αυτόνομα) στους περισσότερους τομείς της εμπορικής δραστηριότητας, έτσι και οι ψηφιακές εκθέσεις θα μπορέσουν να σταθούν αρωγοί στην πυρηνική λειτουργία των εκθέσεων που δεν είναι άλλη από την προβολή των επιχειρήσεων.

    Η δια ζώσης επαφή δεν θα αντικατασταθεί ποτέ, όμως αυτή τη στιγμή υπάρχουν πλατφόρμες στο εξωτερικό όπου κλείνονται δουλειές εκατομμυρίων δίχως να γνωρίζονται οι αντισυμβαλλόμενοι.

    Γιατί να μην γίνει αυτό και στις εκθέσεις τώρα που έχουμε και τις γραμμές και την τεχνολογία αλλά και την συνείδηση; Πως προσαρμόζονται οι επιχειρήσεις τροφίμων και εστίασης στην πανδημία; Ποιες είναι οι τάσεις και τι καινούριο βλέπετε να αναπτύσσεται σε επίπεδο τάσεων;

    Πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις τηρούν μια στάση αναμονής καθώς το τέλος του προβλήματος είναι ορατό και όλοι περιμένουμε να σημάνει η λήξη της πανδημίας. Η στήριξη της πολιτείας έχει μετριάσει σε κάποιο βαθμό τις απώλειες των επιχειρήσεων αν και κατά την προσωπική μου άποψη έχουν υπάρξει αδικίες σε κλάδους, όπως αυτός της εστίασης αλλά και των τροφίμων, ειδικά σε βάρος επιχειρήσεων που στηρίζονταν αποκλειστικά στον τουρισμό.

    Οι νέες τάσεις είναι φυσικά το delivery και τα σχετικά apps τα οποία προσφέρουν κάποια ευελιξία. Πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις μοιραία θα κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση είτε με δικά τους μέσα είτε με συνεργασίες και η αγορά αυτή θα ανθίσει μέσα στο 2021.

    Οι προβλέψεις είναι ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω η υπηρεσία του delivery με αυθημερόν παραδόσεις, κάτι που συμβαίνει στο εξωτερικό (βλ. ΑΜΑΖΟΝ) εδώ και μια πενταετία.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γουίτνεϊ Γουόλφ Χερντ: Η ιδρύτρια της Bumble έγινε μία από τις νεότερες δισεκατομμυριούχους μέσα σε λίγες ώρες

    Κλουκίνας-Λάππας: Ικανοποιητικά αποτελέσματα παρά την πανδημία

    Π. Παναγιωτίδης: Είσοδος της Castor Maritime στην αγορά των τάνκερ – Κέρδη 810% για τη μετοχή από την αρχή του έτους

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ