• Ναυτιλία

    Γ. Προκοπίου: Προτεραιότητα για την Dynagas LNG η μείωση του χρέους


    Στον «πάγο» μπαίνουν τα όποια σχέδια για επέκταση του στόλου της ναυτιλιακής Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, καθώς πρώτη προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί η μείωση του χρέους της μέσα στα επόμενα χρόνια.

    «Η προστασία του ισολογισμού είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης έχουν μπει σε αναμονή για την ώρα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Dynagas LNG, Μιχάλης Γρέγος, μιλώντας σε αναλυτές στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το δ’ τρίμηνο 2019.

    Ερωτηθείς από αναλυτή πότε η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μέρος της ρευστότητάς της για να αποκτήσει νέα πλοία, ο ίδιος απάντησε: «Καθώς η μόχλευσή μας μειώνεται, καθιστά ευκολότερο να συζητήσουμε άλλα πράγματα… Η τροχιά του χρέους μας και ο τρόπος με τον οποίο απομοχλεύεται σημαίνει ότι σε μερικά χρόνια θα είμαστε σε ένα επίπεδο που θα μας κάνει να αισθανόμαστε πιο άνετα γενικά».

    Σύμφωνα με τον κ. Γρέγο, από τη μεγάλη αναδιάρθωση χρέους της Dynagas LNG, που ολοκληρώθηκε πέρυσι, η ναυτιλιακή θα εξοικονομήσει ετησίως 15 εκατ. δολάρια σε τόκους.

    Σημειώνεται ότι η Dynagas LNG Partners δεν είναι εκτεθειμένη στην υποτονική τρέχουσα αγορά spot, καθώς τα έξι πλοία της απασχολούνται με μακροχρόνιες ναυλώσεις, τα περισσότερα εξ αυτών στα πρότζεκτ Yamal και Sakhalin στη Ρωσία. Τα πλοία της είναι πλήρως καλυμμένα με ναυλώσεις έως τα μέσα του 2021, ενώ θα συνεχίσουν να είναι για αρκετά ακόμα χρόνια, αν η Equinor αποφασίσει την ερχόμενη χρονιά να ενεργοποιήσει μία οψιόν επέκτασης της ναύλωσης του πλοίου Arctic Aurora (χωρητικότητας 155.000 cbm, κατασκευής 2013).

    Εν τω μεταξύ, είναι πιθανό οι αγορές να καταγράψουν ανάκαμψη, ακόμα και στην spot αγορά, καθώς η πανδημία του κορονοϊού υποχωρεί στην Κίνα. «Αρχίζουμε να βλέπουμε την ανάδυση της ζήτησης για spot συμφωνίες ξανά, ο κόσμος επιστρέφει στα γραφεία του στην Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Tony Lauritzen, προσθέτοντας: «Αναμένουμε ότι η ζήτηση θα αυξηθεί στο μέλλον, ώστε να διευκολύνουν τη βιομηχανική τους παραγωγή».

    Και παρά το γεγονός ότι η γενικότερη αναταραχή στις αγορές έχει μειώσει σημαντικά την κεφαλαιοποίηση της Dynagas LNG, λίγο πάνω από τα 40 εκατομμύρια δολάρια, όπως αναφέρει το TradeWinds, ο Γιώργος Προκοπίου, που κατέχει το 44% των της εταιρείας, δε φαίνεται διατεθειμένος να κινηθεί σε αυτήν τη φάση για να τη θέσει υπό τον πλήρη έλεγχό του.

    «Στο επίκεντρό μας αυτήν τη στιγμή είναι μόνο η απομόχλευση και η βελτίωση της ρευστότητάς μας – εκεί εστιάζουμε αυτήν τη στιγμή”.



    ΣΧΟΛΙΑ