Συνεχίζεται η βροχή καταγγελιών στη ΡΑΑΕΥ για την τακτική του ΔΕΔΔΗΕ να χαρακτηρίζει αυθαίρετα ως πιθανή ρευματοκλοπή οποιοδήποτε λάθος διαπιστώνεται στην καταμέτρηση, υποχρεώνοντας τον καταναλωτή να πληρώσει πρόστιμο, για να επανασυνδεθεί.

Δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ απειλώντας τον καταναλωτή ότι θα μείνει χωρίς ρεύμα τον πιέζει να συμφωνήσει ότι έχει κάνει ρευματοκλοπή και να πληρώσει το πρόστιμο, ακόμη κι αν δεν είναι έτσι, ακόμη και αν η λάθος καταμέτρηση οφείλεται στο ΔΕΔΔΗΕ και στους προβληματικούς μετρητές του ή στις ελλιπείς αυτοψίες των συνεργείων.

1

Τα παράπονα κατά του ΔΕΔΔΗΕ από πολίτες που καταγγέλλουν ότι καλούνται να πληρώσουν για ρευματοκλοπές, χωρίς κάτι τέτοιο να τεκμηριώνεται, πληθαίνουν, καθώς η τακτική αυτή του Διαχειριστή γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη, μετά την τοποθέτηση των ψηφιακών μετρητών. Κι ενώ τα προβλήματα στις καταμετρήσεις είναι πιο πιθανό να σχετίζονται με την προβληματική λειτουργία των νέων μετρητών, ο υπεύθυνος για τον ΔΕΔΔΗΕ είναι ο καταναλωτής.

Η τακτική αυτή δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στους καταναλωτές που βρίσκονται, χωρίς αποδείξεις, ένοχοι ρευματοκλοπής, με συνέπεια να τους κόβουν το ρεύμα και να καλούνται να πληρώσουν υποχρεωτικά το πρόστιμο για να επανασυνδεθούν. Μόνη τους δυνατότητα αντίδρασης οι καταγγελίες που συσσωρεύονται στη ΡΑΕΕΥ, καταγγελίες, που μπορεί να επιφέρουν τσουνάμι προστίμων, στο ΔΕΔΔΗΕ όπως αυτό που του καταλογίστηκε προχθές.

Όπως διαπίστωσε η πρόσφατη απόφαση της ΡΑΑΕΥ, με την οποία επέβαλε πρόστιμο 120.000 ευρώ στο ΔΕΔΔΗΕ για μια και μόνο καταγγελία, ο Διαχειριστής  δεν τήρησε «την προβλεπόμενη διαδικασία διαπίστωσης ρευματοκλοπών»,  ενώ η Ρυθμιστική Αρχή έθεσε και θέμα απόκρυψης στοιχείων από την Αρχή που εγείρει «ζήτημα παρακώλυσης της άσκησης αρμοδιότητας της».

Η ΡΑΑΕΥ διαπίστωσε επίσης σφάλματα στους ελέγχους, παραλείψεις και πλημμελή άσκηση των αρμοδιοτήτων του ΔΕΔΔΗΕ,  ως προς τη λειτουργία του σχετικά με τους ελέγχους για ρευματοκλοπές . Η απόφαση με αφορμή την υπόθεση, αναδεικνύει ευρύτερα ζητήματα γύρω από την εταιρεία που άπτονται σειράς άλλων καταγγελιών, όπως οι λάθος καταμετρήσεις, κάνοντας λόγο για «συστηματικότητα στη παραβίαση του πλαισίου, δεδομένου ότι έχει εκδώσει (σσ: η Ρυθμιστική Αρχή) αποφάσεις με τις οποίες διαπιστώνεται ασυνεπής τήρηση των υποχρεώσεων της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ως Διαχειριστή Δικτύου».Και σημειώνει, ότι η Αρχή βρίσκεται σε «διαδικασία συλλογικής εξέτασης της συμπεριφοράς του Διαχειριστή».

Στην απόφαση αναφέρεται ότι ελήφθησαν υπόψη όχι μόνο «η σοβαρότητα, η συχνότητα, η διάρκεια και η βαρύτητα των παραβάσεων», αλλά και ο βαθμός συνεργασίας του Διαχειριστή, καθώς και η «ισχνή ανταπόκριση του στις οχλήσεις της Αρχής, άλλοτε με ελλειμματικές απαντήσεις και άλλοτε με απουσία απάντησης, όπως ειδικότερα στη προκειμένη υπόθεση».

Η υπόθεση με το άδειο γραφείο

Εκτός από τη χθεσινή καταγγελία που ήρθε στη δημοσιότητα, άλλη καταγγελία ήρθε εις γνώση του mononews  που αποδεικνύει το μέγεθος της αυθαιρεσίας στην αντιμετώπιση των καταναλωτών από τον ΑΔΜΗΕ, και είναι η εξής:
Ιδιοκτήτης γραφείων στο κέντρο της Αθήνας τα οποία είναι κλειστά, δε χρησιμοποιούνται και επομένως έχουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ρεύματος, αντιλαμβάνεται ότι του έχουν κόψει το ρεύμα ξαφνικά, και χωρίς καμιά ειδοποίηση τηλεφωνική. Βρίσκει απλά και τυχαία (αφού δε μένει ούτε εργάζεται εκεί) στην πολυκατοικία όπου είναι τα γραφεία ένα έγγραφο το οποίο αναφέρει «δελτίο επίσκεψης συνεργείου».
Το έγγραφο γράφει ότι ο καταναλωτής ή εκπρόσωπός του δεν ήταν παρών. Και πώς να ήταν αφού κανείς δεν τον ειδοποίησε;
Το έγγραφο αναφέρει ότι υπάρχουν ευρήματα με τα οποία πιθανολογείται επέμβαση στον μετρητή και ότι θα υπάρξει έγγραφη ενημέρωση στη συνέχεια. Και χωρίς ειδοποίηση κόβουν το ρεύμα και αντικαθιστούν τον μετρητή.
Όταν ο ιδιοκτήτης επικοινωνεί με το Διαχειριστή για να επιλυθεί το πρόβλημα με τη σύνδεσή του και να ρευματοδοτηθεί η απάντηση είναι ότι πρώτα πρέπει να αποδεχθεί την κατηγορία για ρευματοκλοπή, να καταλογιστεί πρόστιμο, να πληρώσει την πρώτη δόση και στη συνέχεια να συνδεθεί το ρεύμα!!!
Δεν χρειάστηκε δηλαδή ούτε να αποδειχθεί ότι πράγματι υπάρχει ρευματοκλοπή, ούτε δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να επανασυνδεθεί αν δεν παραδεχτεί ότι έχει κάνει ρευματοκλοπή.
Ο μόνος τρόπος για να έχει και πάλι ρεύμα στο γραφείο του είναι να υποκύψει στον «εκβιασμό».
Και δεν ειδοποίησαν ή δεν ενημέρωσαν ποτέ, και διαπίστωσαν ρευματοκλοπή επειδή πιθανότατα έβλεπαν ότι δεν γίνεται κατανάλωση (λες και δεν μπορεί να μην χρησιμοποιείται ο χώρος), και εξευτελίζουν τον ιδιοκτήτη με ένα έγγραφο που το βλέπουν όλοι στην πολυκατοικία, και τον υποχρεώνουν να αποδεχθεί το αδίκημα και να πληρώσει την πρώτη δόση για να του συνδέσουν το ρεύμα.
Βεβαίως δεν μπορούν να ευσταθεί αιτιολόγηση για καθυστέρηση πληρωμής για 4 μόνο ημέρες.
Αυτό είναι το έγγραφο που άφησε το συνεργείο χωρίς καμιά άλλη ειδοποίηση
Αυτό είναι το έγγραφο που άφησε το συνεργείο χωρίς καμιά άλλη ειδοποίηση

Η υπόθεση που δικαίωσε η ΡΑΑΕΥ την καταναλώτρια

Το πρόβλημα με τους προβληματικούς μετρητές που τοποθετεί ο ΔΕΔΔΗΕ αναδείχθηκε με την καταγγελία της καταναλώτριας που δικαίωσε προχθές η  ΡΑΑΕΥ.

Η καταναλώτρια είχε καταγγείλει από τα τέλη του 2024, από τότε που συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ αντικατέστησε το παλιό της μετρητή με καινούργιο, ότι ο τελευταίος καταγράφει υπέρογκες καταναλώσεις, της τάξης των 3.000 kWh, που δεν συνάδουν στο παραμικρό με τη πραγματική χρήση της οικίας.

Ακολούθησε μια πολύμηνη αλληλογραφία, από τον Απρίλιο έως και τον Ιούλιο του 2025, τόσο της καταναλώτριας, όσο και της ίδιας της Αρχής προς τον ΔΕΔΔΗΕ χωρίς απάντηση από τον ίδιο, όπως αναφέρει η απόφαση που μιλά για «επανειλημμένη μη ανταπόκριση του στα αιτήματα παροχής πληροφοριών επί της υπό κρίση υπόθεσης με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται και να παρακωλύεται το έργο της Αρχής».

Στην ουσία της υπόθεσης, έτσι όπως αναδεικνύεται από τις καταγγελίες της καταναλώτριας, προκύπτει ότι δεν έγινε ποτέ επιτόπιος έλεγχος της ορθής λειτουργίας μετρητή, παρότι είχε ζητηθεί επανειλημμένα από την ίδια από τον Νοέμβριο 2024. Στον αντίποδα, ο ΔΕΔΔΗΕ υποστηρίζει ότι το συνεργείο επισκέφτηκε την οικία και επειδή η ίδια απουσίαζε, ο έλεγχος του μετρητή έγινε «με κάποιο μηχάνημα από απόσταση», όπως αναφέρει το κείμενο.

Σταχυολογώντας τις παραβάσεις, η ΡΑΑΕΥ αναφέρει ότι το Μάρτιο του 2025 και αφού στο μεταξύ είχε ενημερωθεί από τη καταναλώτρια, ζήτησε ενημέρωση για την υπόθεση από τον ΔΕΔΔΗΕ χωρίς να πάρει απάντηση, ενώ τον Ιούλιο ο τελευταίος ενημέρωσε την καταναλώτρια ότι έχει εντοπιστεί ρευματοκλοπή στο ρολόι της χωρίς να την κοινοποιήσει στην Αρχή. Και αυτό, παρ’ ότι όφειλε να το κάνει, όπως συμβαίνει όταν σε μια τέτοια υπόθεση έχει στο μεταξύ εμπλακεί και η ΡΑΑΕΥ.

Στο μεταξύ είχε μεσολαβήσει νεότερη ενημέρωση της συγκεκριμένης καταναλώτριας από το τηλεφωνικό κέντρο του Διαχειριστή, ότι τα στοιχεία του κέντρου τηλεμέτρησης κατέγραψαν καταναλώσεις 8.840 kWh την Πέμπτη 10.04.2025 (11:15π.μ.) και 9.032 kWh το Σάββατο 12.04.2025, (8:32π.μ.), δηλαδή κατανάλωση 192 kWh σε τρεις ημερολογιακές ημέρες.

Ανάλογες ή διαφορετικές καταγγελίες για προβλήματα με τη χρήση των νέων μετρητών συρρέουν κατά εκατοντάδες στη ΡΑΑΕΥ με όλων των ειδών τα προβλήματα. Άλλοτε οι μετρητές δεν λειτουργούν και δεν πηγαίνει λογαριασμός ρεύματος για μήνες και, άλλοτε δείχνουν τεράστιες καταναλώσεις, δημιουργώντας σε κάθε περίπτωση μεγάλες χρεώσεις στους καταναλωτές και ανησυχία και αβεβαιότητα για την αντίδραση του ΔΕΔΔΗΕ.

Και όλα αυτά με ένα τμήμα εξυπηρέτησης πελατών σε απόλυτη αδυναμία, να δώσει εξηγήσεις ή να επιλύσει προβλήματα.

Διαβάστε επίσης:

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έγκριση αποκλειστικού ελέγχου στην Εγνατία Οδό από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ