ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Inditex: Ξεπέρασε τις προσδοκίες με ισχυρές πωλήσεις πριν και μετά το Black Friday – Στα 9,8 δισ. ευρώ οι πωλήσεις 3μήνου
Το μοντέλο ανάπτυξης που καθιέρωσε την Inditex (Zara) ως παγκόσμιο πρωταγωνιστή στον κλάδο της μόδας και του value-for-money retail, με πλήρη ιδιοκτησία των brands, έλεγχο της παραγωγής και ταχεία διεθνή επέκταση, αποτελεί σημείο αναφοράς για τη στρατηγική που αναπτύσσει σήμερα η Intrafashion Group του Δημήτρη Ματεμτζή.
Σημείο αναφοράς το μοντέλο Inditex
Eνα μοντέλο που έχει οδηγήσει στη θεαματική επιστροφή της Pink Woman στην εγχώρια αγορά αλλά και στην διεθνοποίηση του brand με παρουσία στην απαιτητική αγορά της Ιταλίας, στην είσοδο της αγοράς αθλητικών ειδών με την προσθήκη της Bodytalk στο χαρτοφυλάκιο από το περασμένο καλοκαίρι και στην ανάπτυξη της αλυσίδας αξεσουάρ του ισπανικού brand Mira Mira.
Καθώς ο όμιλος ενισχύει σταθερά τους βασικούς του πυλώνες, εξετάζει πλέον και το ενδεχόμενο εισόδου στα καλλυντικά, μια κίνηση που θα ανοίξει έναν ακόμη τομέα δραστηριότητας για την Intrafashion.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μπούμε στα καλλυντικά» ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Intrafashion στο περιθώριο εκδήλωσης για τη BodyTalk. Σε ερώτηση για το αν η είσοδος θα γίνει μέσω εξαγοράς ελληνικού ή διεθνούς brand, απέφυγε να τοποθετηθεί, σημείωσε όμως ότι η μοναδική ελληνική εταιρεία που έχει vertical brand είναι η Dust+Cream, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν βρίσκεται σε συζητήσεις μαζί της.
Το πλάνο ανάπτυξης της Bodytalk
Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της BodyTalk ο κ. Ματεμτζής τόνισε ότι η ανάπτυξη του brand θα γίνει με ένα διαφορετικό τρόπο απ’ ότι η Pink Woman, η οποία έχει ένα δίκτυο monobrand 116 καταστημάτων στην Ελλάδα και 16 στην Ιταλία.
Όπως ανέφερε, «η BodyTalk δεν θα ακολουθήσει το μοντέλο της Pink Woman. Το νόημα εδώ δεν είναι η ανάπτυξη λιανικής αλλά η στρατηγική συνεργασία με key accounts».
Ο ίδιος εξήγησε ότι στόχος είναι ένα ευέλικτο μοντέλο χονδρικής και συνεργασιών στην ελληνική αγορά «με Intersport, με Zakcret και άλλους μεγάλους παίκτες» ενώ για το αν θα επεκταθεί στο εξωτερικό, όπως είπε, «θα το δούμε σε δεύτερο χρόνο». Στο πλαίσιο αυτό προχωρά και ο εξορθολογισμός του δικτύου, με σχέδιο περιορισμού των φυσικών σημείων από σχεδόν 20 σήμερα σε περίπου επτά. «Δεν υπάρχει νόημα να τα κρατήσουμε όλα. Θέλουμε το brand να σταθεί σωστά και να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης», σημείωσε.
Στόχος για τη BodyTalk είναι η πλήρης αναστροφή της πορείας της μέσα στην επόμενη διετία. Η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 2,2 εκατ. ευρώ το 2024, όμως, όπως σημείωσε ο κ. Ματεμτζής, «το στοίχημα είναι το 2025 να κλείσουμε ισοσταθμισμένοι και το 2026 να δείξουμε ένα υψηλό διψήφιο ποσοστό κερδοφορίας» υπογραμμίζοντας ότι η Intrafashion έχει προετοιμάσει το έδαφος με στοχευμένες ενέργειες ώστε η μετάβαση να γίνει ομαλά.
Συνεχίζεται η επέκταση της Pink Woman στην Ιταλία
Την ίδια στιγμή, η Pink Woman συνεχίζει την ανοδική της πορεία τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό. Στην Ιταλία, όπου το brand έχει πλέον παρουσία με ένα δίκτυο 16 καταστημάτων μέσα σε μόλις έξι μήνες, η Intrafashion ενισχύει τη θέση της και εξετάζει νέες τοποθετήσεις σε στρατηγικά σημεία, από τον Νότο μέχρι τη Βόρεια Ιταλία. Η επέκταση, όπως σημειώνει ο κ. Ματεμτζής, γίνεται με προσεκτικά βήματα και με έμφαση σε αγορές που μπορούν να στηρίξουν το value fashion positioning της Pink Woman, με τον στόχο να ξεπεράσει τα 20 καταστήματα το επόμενο διάστημα.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, ο όμιλος συνεργάζεται με μονάδες σε Κίνα, Μπαγκλαντές και Πακιστάν, καθώς – όπως επισημαίνει ο κ. Ματεμτζής – δεν υπάρχουν στην Ελλάδα οι απαιτούμενες υποδομές και το κόστος που προϋποθέτει η μαζική παραγωγή ενδυμάτων. «Η σχεδίαση μπορεί να γίνει εδώ, αλλά η παραγωγή τέτοιων όγκων δεν είναι εφικτή στη χώρα» σημειώνει.
Οι επιδόσεις σε επίπεδο ομίλου
Σε επίπεδο ομίλου, η Intrafashion αναμένεται φέτος να κλείσει στα 55 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης μιας μικρής ενσωμάτωσης της BodyTalk, η οποία πέρασε επίσημα στον όμιλο μετά την 1η Αυγούστου. Χωρίς την επίδραση της εξαγοράς, ο κύκλος εργασιών θα διαμορφωνόταν στα 50 εκατ. ευρώ, έναντι 46,7 εκατ. το 2024, επίδοση που θεωρείται ιδιαίτερα θετική μέσα στο περιβάλλον στασιμότητας του λιανεμπορίου. Τα καθαρά κέρδη για το 2025 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τα 6,5 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ο Δημήτρης Ματεμτζής πέντε χρόνια πριν προχώρησε στην εξαγορά του 100% της Intrafashion ο τζίρος ήταν 18,8 εκατ. ευρώ πωλήσεων, έχοντας ήδη άνω των 5 εκατ. ευρώ ετήσιες ζημιές το 2019 και η ρευστότητα πολύ περιορισμένη.
Στόχος η δημιουργία ενός ελληνικού fashion ecosystem
Όραμα του κ. Ματεμτζή είναι η δημιουργία ενός ελληνικού fashion οικοσυστήματος.
«Ένα οικοσύστημα που η διαφορά του σε σχέση με αυτά που υπάρχουν είναι ότι δεν θέλω να αντιπροσωπεύω μάρκες της Ελλάδας ή του εξωτερικού σαν αντιπρόσωπος θέλω να κατέχω την ιδιοκτησία του trade mark που θα έχω στο portfolio» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης
Γιατί άνοιξε σφοδρός πόλεμος των σούπερ μάρκετ με τους δήμους
ΒΣ Καρούλιας: Πού ψάχνει έξτρα τζίρο και κέρδη ο Χρήστος Αργυρού
Μπραντενμπούργκερ: Νο2 και με διαφορά η Lidl στην Ελλάδα – Επενδύσεις €200 εκατ. στη διετία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Αρκετά καλή η συνάντηση Γουίτκοφ και Κούσνερ με τον Πούτιν, θα ήθελε να τερματίσει τον πόλεμο
- Άροσις: Διψήφια ανάπτυξη αλλά επιστροφή σε ζημιές για την επένδυση Ν. Καραμούζη στα όσπρια
- ΑΚΤΩΡ: Σε εξαγορές και επενδύσεις θα διατεθούν τα κεφάλαια από το ομόλογο έως 140 εκατ. ευρώ – Το πλάνο του ομίλου
- Πώς απαντάει ο Μητσοτάκης στον Τσίπρα – Το άτυπο ντιμπέιτ μεταξύ των δύο