ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από έναν χώρο με έντονο συμβολισμό, το Μουσείο της Ακρόπολης, ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, λίγους μήνες πριν παραδώσει τη σκυτάλη στον διάδοχό του Μίλτο Φοροζίδη, έδωσε ένα σαφές στίγμα για τη θέση της γερμανικής αλυσίδας στην εγχώρια αγορά.
Παραμένει σταθερά δεύτερη, σύμφωνα με τη διοίκησή της, αφού ως γνωστόν η εταιρεία δεν δημοσιεύει στην Ελλάδα οικονομικές καταστάσεις, αλλά μεγαλώνει την ψαλίδα από την ΑΒ Βασιλόπουλος που βρίσκεται στην τρίτη θέση με τζίρο 1,94 δις ευρώ το 2024.
«Είμαστε με διαφορά η νούμερο 2 αλυσίδα σε τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων» ανάφερε χθες ο κ. Μπραντενμπούργερ σε δημοσιογραφική παρουσίαση της στρατηγικής της εταιρείας, η οποία δεν περιορίστηκε σε απολογισμό αλλά ανακοίνωσε και το επενδυτικό πλάνο της Lidl για τη διετία 2026-2027 ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη διετία 2026-2027
Το πλάνο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης όσο και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου δικτύου. Στο τέλος του έτους θα ανοίξει άλλο ένα κατάστημα στο Μαρούσι. Για το 2026 σχεδιάζεται το άνοιγμα πέντε νέων καταστημάτων με την Αττική, όπου έχει 55 καταστήματα, να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για μεγαλύτερη επέκταση. Παράλληλα υλοποιείται ένα εκταταμένο πρόγραμμα ανακαινίσεων καταστημάτων. Ηδη πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι ανακαινίσεις στα καταστήματα στο Αιγάλεω, Ρέντη, και Χερσόνησο, στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώνεται η ανακαίνιση του καταστήματος στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, και στη συνέχεια των καταστημάτων στην Κομοτηνή, την Ιερισσό και τον Νέο Κόσμο.
Στο επενδυτικό πλάνο είναι η επέκταση του logistic center στα Τρίκαλα που εξυπηρετεί την κεντρική Ελλάδα και θα ολοκληρωθεί το 2026. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του νέου logistic center συνολικής έκτασης 62.000 τ.μ.στην Ελευσίνα που προχωρά με βάση το χρονοδιάγραμμα και θα ολοκληρωθεί το 2029 δημιουργώντας 200 νέες θέσεις εργασίας. Επιπλέον προχωρά το πρόγραμμα εγκατάστασης αυτόματων ταμείων. Εως το τέλος του 2026 το 50% των καταστημάτων Lidl θα έχουν self check και με βάση το χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος το 2027, τα νέας γενιάς ταμία θα βρίσκονται σε όλο το δίκτυο. Στο πλάνο περιλαμβάνονται και οι επενδύσεις για το DRS αλλά και έργα εξοικονόμησης ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ.
Αλλάζει η χωροθέτηση για non food προϊόντα
Η γερμανική αλυσίδα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και στην κατηγορία non food, η οποία πλέον αποτελεί σημαντικό τμήμα του τζίρου της. Πρόκειται για προϊόντα που έχουν ισχυρή απήχηση στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα κάθε Δευτέρα και Πέμπτη να εντάσσονται περίπου 50 νέοι κωδικοί, ενώ κάθε Σάββατο ακολουθούν συμπληρωματικές προωθητικές ενέργειες. Όπως ανακοινώθηκε χθες, από τον Μάρτιο του 2026 θα διαμορφωθεί διακριτός χώρος πωλήσεων για τα non food είδη, με στόχο την οργανωμένη παρουσίαση και τον σαφή διαχωρισμό των θεματικών κατηγοριών —όπως εργαλεία, αθλητικά είδη, ρούχα και κουζινικά σκεύη— ώστε η πλοήγηση του πελάτη να γίνεται πιο εύκολα και στοχευμένα. Προς το παρόν πάντως όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας δεν σχεδιάζoνται στην Ελλάδα online πωλήσεις για τα non food προϊόντα όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ενώ από τον Μάρτιο του 2026 η εταιρεία θα εγκαινιάσει το Lidl House, έναν ανοιχτό χώρο στο κέντρο της Αθήνας που θα λειτουργεί ως σημείο δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γευσιγνωσιών και workshops γύρω από τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα ζωής.
Στο μέτωπο των τιμών, ο κ. Μπραντενμπούργκερ ανέφερε ότι – τόσο βάσει εσωτερικών μετρήσεων της εταιρείας όσο και σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα της IWD σε 44 βασικά προϊόντα του «καλαθιού» – οι τιμές της Lidl εμφανίζονται κατά μέσο όρο πάνω από 10% χαμηλότερες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όπως σημείωσε, «το να προσφέρεις χαμηλές τιμές δεν είναι στρατηγική στα χαρτιά αλλά δέσμευση απέναντι στον καταναλωτή». Αναφορικά με το πρόστιμο που είχε επιβληθεί πριν από δύο μήνες για παράβαση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ανέφερε ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε προσφυγή, εκτιμώντας πως – με δεδομένο ότι έχει υπάρξει δικαίωση άλλης αλυσίδας – η υπόθεση δεν προκαλεί ανησυχία.
Εξαγωγές 527 εκατ. ευρώ για ελληνικά προϊόντα μέσω του δικτύου της Lidl
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο κανάλι εξαγωγών που ανοίγει η εταιρεία ως μέλος ενός πολυεθνικού ομίλου με τα ελληνικά προϊόντα να βρίσκουν θέση στα ράφια της Lidl σε 31 χώρες συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ και σε περισσότερα από 12.000 καταστήματα. Με βάση στα στοιχεία που παρέθεσε για το 2024 το ύψος των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων ανήλθε σε 527,6εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Εξήχθησαν συνολικά 1.647 κωδικοί από 268 Ελληνες παραγωγούς. Οι εξαγωγές βασίζονται σε τρεις πυλώνες και ειδικότερα τις θεματικές εβδομάδες Eridanous, τη σταθερή γκάμα και τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι εξαγωγές Eridanous καταγράφουν σταθερή πρόοδο με κύκλο εργασιών 93,8 εκατ. ευρώ, 257 προϊόντα και 55 προμηθευτές. Στη μόνιμη γκάμα ο κύκλος εργασιών φθάνει τα 433,8 εκατ. ευρώ από 1.390 προϊόντα και 185 προμηθευτές. Οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών από 78 προμηθευτές που εξήχθησαν το 2024 μέσω του διεθνούς δικτύου της Lidl σε 19 χώρες έφτασαν στα 186 εκατ. ευρώ.
Στο 1,07 δις ευρώ η συνεισφορά στο ΑΕΠ
Σε ό,τι αφορά το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της Lidl το 2024 η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ έφτασε στο 1,07 δις (0,52%) του ΑΕΠ, η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση στις 38,1 χιλ. θέσεις εργασίας και αντιστοιχεί στο 0,73% της συνολικής απασχόλησης της
χώρας. Ενώ από κάθε άμεση θέση εργασίας μας υποστηρίζονται 4,6 επιπλέον θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Το εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζει 91,3 χιλ.
ανθρώπους. Οι φόροι και εισφορές ανήλθαν σε 438 εκατ. ευρώ ενώ η εταιρεία το 2024 πραγματοποίησε 2 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε χορηγίες, δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις.
Διαβάστε επίσης
Ολη η αλήθεια για την Intralot: Το sell off στη μετοχή και τι κέρδη θα ανακοινώσει για το 2026
Λειψυδρία: Σήμερα οι αποφάσεις για κόκκινο συναγερμό- Τι σημαίνει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σαμπάνια και συμπάθεια: Μία Dom Pérignon για τον γάμο Κάρολου και Νταϊάνας σε δημοπρασία
- Διονύσης Θεοδωράτος: Η Ακτοπλοΐα στην πρώτη γραμμή των Βιώσιμων Μεταφορών
- Intralot: Σταθερή λειτουργική απόδοση με ΑEBITDA στα €90,1 εκατ. στο 9μηνο – Πώς θα αντιδράσει στην αύξηση φόρων στη Βρετανία
- Buy, Hold or Sell: Άμεση ανάλυση για Alpha Bank, Viohalco, ΔΕΗ, Eurobank