Όπως πέρυσι έτσι και φέτος, τα 10 μοντέλα είναι 11, καθώς δύο από τα 50 συνολικά υποψήφια μοντέλα ισοψήφησαν στην δέκατη θέση.
Ο μεγάλος νικητής θα αναδειχθεί σε ειδική εκδήλωση στις 15 Δεκεμβρίου, από τον ανεξάρτητο δημοσιογραφικό θεσμό αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Υποστηρικτές της φετινής ψηφοφορίας είναι οι εταιρίες Auto Fit, Continental και Ferst, καθώς και η πίστα καρτ SFi Karting Circuit. Με την ισοψηφία δύο νέων μοντέλων στη 10η θέση, το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα βρέθηκε, για ακόμα μια φορά, να αναδεικνύει ένα “top-11” και όχι “top-10” καθώς βάσει του επίσημου κανονισμού του θεσμού όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης περνούν και τα δύο στον «τελικό». Παραθέτουμε τα 11 αυτά μοντέλα, με αλφαβητική σειρά, πατώντας στο αντίστοιχο link μπορείτε να διαβάσετε τις αντίστοιχες δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει:
- BYD Atto 2
- Chery Tiggo 4
- Citroen C3 (& ё-C3)
- Dacia Bigster
- Fiat Grande Panda (& EV)
- Geely EX5
- Hyundai Inster
- KIA EV3
- MG ZS Max Hybrid+
- Renault 5 E-Tech Electric
- Skoda Elroq
Στα μοντέλα αυτά, που επελέγησαν μεταξύ των 50 εντελώς νέων μοντέλων τα οποία άρχισαν να διατίθενται στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο, εκπροσωπούνται όλοι οι τύποι συστημάτων κίνησης. Είναι όμως χαρακτηριστικό – σημείο των καιρών – πως τα έξι από αυτά είναι αποκλειστικά διαθέσιμα μόνο ως πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BYD ATTO 2, Geely EX5, Hyundai Inster, KIA EV3, Renault 5 E-Tech Electric και Skoda Elroq), δύο είναι υβριδικά (Chery Tiggo 4, MG ZS Max Hybrid+), δύο προσφέρονται και σε απλές βενζινοκίνητες και σε υβριδικές και σε ηλεκτρικές εκδόσεις (Citroen C3 και Fiat Grande Panda) και ένα είναι διαθέσιμο όχι μόνο ως mild hybrid και full hybrid, αλλά και σε εκδόσεις διπλού καυσίμου, βενζίνης/LPG (Dacia Bigster). Είναι προφανές πως η παρουσία της ηλεκτροκίνησης στην τελική φάση του φετινού θεσμού είναι ισχυρότερη από ποτέ.

Ανεξαρτήτως αυτού, η επιλογή των 11 φιναλίστ από τους εκλέκτορες, έγινε όπως πάντα άλλωστε, με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, στο κόστος αγοράς και χρήσης, στον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και σε κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα και στις προτιμήσεις των οδηγών. Η πορεία προς το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” για την Ελλάδα συνεχίζεται με την συγκριτική οδήγηση των 11 φιναλίστ αυτοκινήτων στις αρχές του Δεκεμβρίου από τα 27 μέλη της κριτικής επιτροπής και θα κορυφωθεί με την δημόσια ψηφοφορία των εκλεκτόρων σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Δεκεμβρίου 2025, στην Αθήνα. Ο θεσμός αποτελείται από 27 μέλη, επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007” και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδανικά για τις Ελληνίδες και του Έλληνες οδηγούς.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γερμανία: Νέο μοντέλο στρατιωτικής θητείας – Στόχος ο ισχυρότερος στρατός στην Ευρώπη μέχρι το 2029
- ΛΑΜΨΑ: Συμμετέχει με 1,785 εκ. ευρώ στις ΑΜΚ των Selene και Harmona, για να διατηρήσει την συμμετοχή της στη Regency
- ΗΠΑ: Απώλειες 9 δισεκ. δολαρίων κατέγραψε η Ταχυδρομική Υπηρεσία (USPS)
- Intracom Ventures: Συμμετέχει στην αύξηση κεφαλαίου της SELENE, για τη διατήρηση της συμμετοχής στη REGENCY
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
ΑΑΔΕ: Επιστρέφεται ο ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2014–2019 σε χιλιάδες φορολογουμένους – Για ποιον λόγο και ποιοι το δικαιούνται
Νέο «λίφτινγκ» στην Golden Visa – Τέλος η μετατροπή των ακινήτων σε Airbnb και νέοι όροι για επενδύσεις σε διατηρητέα κτίρια