Το νέο Renault 5 είναι αμιγώς ηλεκτρικό, μοιάζει πολύ με το παλιό, έχει ρετρό συναισθηματική σχεδίαση, κορυφαία αποδοτικότητα και σχέση kg/PS στο 11.4. Μια τιμή που το κατατάσσει ανάμεσα στις απλές εκδόσεις που βρίσκονταν στο 17 και στην έκδοση turbo που βρίσκονταν στο 7. Δεν το κρύβουμε ότι μας ενθουσίασε λόγω μεγέθους, ευελιξίας και ακαμψίας. Αντιλαμβάνομαι πως η αισθητική είναι κάτι υποκειμενικό, αλλά δεν βρήκα κάποιον που να μην του αρέσει το νέο Renault 5. Ειδικά στο κίτρινο χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας αποδείχτηκε μεγάλη ατραξιόν για αγόρια και κορίτσια.

Renault

1

Σε αντίθεση με πολλές άλλες περιπτώσεις αναβίωσης μοντέλων εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια προσπάθεια αντιγραφής αλλά για νέα δημιουργία σε παλιό καλούπι. Το ηλεκτρικό Renault 5 σου θυμίζει το Renault 5 της εποχής σου, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο με όλα τα τεχνολογικά ατού, του σήμερα. Οι κάθετοι προβολείς, οι θόλοι που θυμίζουν το πάλαι ποτέ Renault 5 Turbo και το φωτιζόμενο «5» στο καπό που λειτουργεί και ως ένδειξη για την φόρτιση. Το χαμηλό ύψος, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας στο δάπεδο, προσδίδει ακαμψία αλλά και σπορτίφ συμπεριφορά. Το Renault 5 ανταποκρίνεται στα δεδομένα της πόλης, με μήκος 3.9m. Μπαίνεις εύκολα στη θέση του οδηγού και για όσους έχουν μνήμες από τότε, το ταμπλό είναι σχεδιασμένο με χρονικές αναδρομές αλλά με σύγχρονη εργονομία και τεχνολογία.

Renault

Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με την ένδειξη της μπαταρίας να έχει δυο εκτιμήσεις για κίνηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος OpenR Link, επίσης 10,25 ιντσών. Το σύστημα υποστηρίζει Google Maps (πολύ χρήσιμο με παραμετροποίηση για σταθμούς φόρτισης, το υπόλοιπο της μπαταρίας μέχρι τον προορισμό κ.α.), Google Assistant και Google Play. Υπάρχει φυσικά και υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ο ψηφιακός βοηθός «Reno» (με avatar και φωνητικές εντολές) προσφέρει ένα ακόμη επίπεδο αλληλεπίδρασης (η κόρη μου ενθουσιάστηκε).

Renault

Υπάρχουν ξεχωριστοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, όπως παλιά κάτι που καθιστά την καθημερινότητα πιο άνετη και ασφαλή. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι προσεγμένα, με την έκδοση Techno να ξεχωρίζει για την ταπετσαρία από ανακυκλωμένο PET, σε ύφανση που θυμίζει τζιν παντελόνι. Καθότι το R5 σχεδιάστηκε για ηλεκτρικό η αξιοποίηση των χώρων είναι βέλτιστη. Σε κάθε περίπτωση 4 μεγαλόσωμοι επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν άνετα. Η απουσία κεντρικού τούνελ στο δάπεδο διευκολύνει. Ο χώρος αποσκευών (326lt) εντυπωσιάσει για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ διαθέτει και δεύτερο επίπεδο για την αποθήκευση καλωδίων.

Renault

Όσον αφορά στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας το R5 είναι πλήρες: Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πινακίδων και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας αλλά και ταχύτητας (δεν επιταχύνει πάνω από το όριο). Η έκδοση techno της δοκιμής μας είχε διχρωμία αμαξώματος, το ποιοτικό ηχοσύστημα Harman Kardon και κίτρινες ραφές. Το R5 έχει δυο εκδόσεις: μπαταρία με 40 kWh και ισχύ 88kw (120PS) και μπαταρία 52 kWh με ισχύ 110kw (150PS). Η βασική έκδοση «evolution 40kWh» ξεκινά από τις 26.900 ευρώ ενώ η ισχυρότερη έκδοση, «iconic 52kWh», ξεκινά από τις 32.900 ευρώ. Το μοντέλο δοκιμής μας ήταν η έκδοση «techno 40kWh» με τιμή 29.400 ευρώ.

Renault

Στα στενά της πόλης, στην κίνηση, στο μποτιλιάρισμα και στο παρκάρισμα το ηλεκτρικό Renault 5 είναι απλά ασυναγώνιστο. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, κάτι που συνεισφέρει στο χαμηλό κέντρο βάρους. Το δάπεδο είναι επίπεδο, ο χώρος στην καμπίνα εκμεταλλεύεται κάθε εκατοστό, και η ακαμψία του αμαξώματος είναι αισθητή, ειδικά όταν περνάς πάνω από κακοσυντηρημένα κομμάτια ασφάλτου. Η απουσία θορύβων και τριγμών συμβάλλει στην ποιοτική εικόνα, ενώ ο τρόπος με τον οποίο το πλαίσιο «διαβάζει» τον δρόμο θυμίζει Rafale.

Renault

Η ανάρτηση (γόνατα ΜacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) προσφέρει σταθερότητα, άνεση αλλά και καλή κατευθυντικότητα στις απότομες αλλαγές πορείας. Όσοι κινούνται στους δρόμους της Αττικής καθημερινά, θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα αυτή την ισορροπία. Η αίσθηση του τιμονιού είναι αρκούντως άνετη εντός πόλης, οριακά ελαφριά για σπορ οδήγηση. Σ’ αυτή την περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να θυμάται και το βάρος των 1.4tn. Η ορατότητα προς τα εμπρός και στο πλάι είναι καλή, όμως προς τα πίσω περιορίζεται λίγο από τις φαρδιές κολόνες και τα προσκέφαλα. Το παρκάρισμα με την κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες που συνεπικουρούν την προσπάθεια του οδηγού χωρίς να εκνευρίζουν, είναι εύκολη υπόθεση.

Renault

Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα συμβάλλει στις εξαιρετικές επιδόσεις ειδικά εν κινήσει. Αυτό που κάνει τη διαφορά όμως είναι η ήπια απόδοση και η γραμμικότητα. Το R5 δεν έχει ξεσπάσματα, δεν υστεριάζει σε φάση τέρμα γκάζι, αλλά αποδίδει ομαλά και αγχολυτικά. Στις στροφές διατηρεί την τροχιά του και στρίβει μεταφέροντας την ταχύτητα χωρίς φλυαρίες και μετατοπίσεις. Αν επιμείνεις υποστρέφει προοδευτικά ενώ αν προσπαθήσεις να διώξεις τον πίσω άξονα, δείχνει μια μικρή ευελιξία, σε σωστή δοσολογία. Ο οδηγός μέσω του MultiSense, έχει στη διάθεσή του 4 χαρτογραφήσεις: Eco, Comfort, Sport και Perso (από το Personal). Στο Eco μειώνεται η ισχύς και η απόκριση για βέλτιστη αυτονομία, το Comfort είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενώ το Sport είναι άμεσο και αποτελεσματικό.

Renault

Στον αυτοκινητόδρομο το γαλλικό supermini κινείται αθόρυβα χωρίς να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους. Η κατανάλωσή του με χρήση κλιματισμού και γκάζι απαιτητικό κυμάνθηκε στις 14 – 15 kWh/100km με μικτή χρήση σε πόλη και Αττική Οδό. Η αυτονομία ήταν ξεκάθαρα πάνω από τα 300km. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης σε συνεχές ρεύμα με ισχύ 80 kW σου επιτρέπει σε μισή ώρα να φορτίσεις από το 15% στο 80%, ενώ ο on board φορτιστής AC των 11 kW καλύπτει τις ανάγκες της οικιακής φόρτισης ή των wallboxes. Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ξεχωριστή και ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία, εξαιρετικά αποδοτική, άκαμπτη, με κορυφαία άνεση και σπορτίφ συμπεριφορά. Όπως ο προκάτοχός του με θερμικό κινητήρα έτσι και το ηλεκτρικό Renault 5 είναι φτιαγμένο για να πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις και στους δρόμους.

Renault

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Renault 5 E-Tech 40 kWh 88kw

Ισχύς: 88Kw (120PS)
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 225 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 40 kWh (τεχνολογίας NMC, 400V)
On board φορτιστής: AC 11 kW, DC έως 80 kW
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 15,2 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 350km
Βάρος: 1.372kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.922 x 1.774 x 1.498 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 326lt (1.000 lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή πώλησης: από 26.900 ευρώ

Renault

Διαβάστε επίσης:

Ανανέωση στα σημεία για το Mazda3!

Ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα: Είναι πιο ακριβά να ασφαλιστούν;

Η Pagani παρουσιάζει το Huayra Codalunga Speedster